De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mentaliteit en chauvinisme voor het land doet ook al veel. Het gevoel ' Belgie ' bestaat in mijn ogen niet echt.
Toch niet zoals de spanjaarden / italianen. Ook de karakterkoppen zijn er niet meer bij ( fellaini, radja ), zal toch ook wel iets doen.
Dit denk ik ook wel. Verschillende landstalen en een coach die geen van beiden spreekt. Niet dat die talen een issue zouden mogen zijn, maar ik denk dat het toch een deeltje er van is.

Alleen ga je er niet beter of slechter door spelen. Het is fantastisch als die Italianen het volkslied meeschreeuwen, maar dat gaat echt geen invloed hebben op hun spel. Het zijn uiteindelijk allemaal profs die het hoogste willen halen (met hier en daar een uitzondering).

Het grote probleem met die ballon d'or is dat er te veel wordt gekeken naar de teamprestatie. Dat KDB nog niet in de top 5 (als dit klopt) stond, heeft puur te maken dat City nog geen CL heeft gewonnen of België nog geen WK/EK. Hij is toch wel één van de beste spelers ter wereld.

Welke finale trouwens tegen PSG?

Ik bedoel Chelsea, excusi, geen idee waarom ik PSG typte.
En wat de ballon d'or betreft, misschien. Al lijkt het me sterk dat de overwinningen van Messi/Cr7 te wijten waren aan teamprestaties, niet? Misschien dat het sterker doorweegt bij klassespelers uit de tweede rij zoals bij Modric een paar jaar terug, maar die was toen ook wel absoluut weergaloos vond ik. Of misschien weegt dat sterker door bij de "tweede rij" (neem dit aub niet té letterlijk), zoals bij Modric, maar die was wel weergaloos dat seizoen.
Teamprijzen zetten bepaalde spelers meer in de picture dan anders, zoals bij Van Dijk het geval was, maar dat lijkt me precies meer van toepassing op niet-aanvallende spelers.

Maar we wijken hier wel sterk af van de discussie en dat is te wijten aan mezelf.

Ik bedoel Chelsea, excusi, geen idee waarom ik PSG typte.
En wat de ballon d'or betreft, misschien. Al lijkt het me sterk dat de overwinningen van Messi/Cr7 te wijten waren aan teamprestaties, niet? Misschien dat het sterker doorweegt bij klassespelers uit de tweede rij zoals bij Modric een paar jaar terug, maar die was toen ook wel absoluut weergaloos vond ik. Of misschien weegt dat sterker door bij de "tweede rij" (neem dit aub niet té letterlijk), zoals bij Modric, maar die was wel weergaloos dat seizoen.
Teamprijzen zetten bepaalde spelers meer in de picture dan anders, zoals bij Van Dijk het geval was, maar dat lijkt me precies meer van toepassing op niet-aanvallende spelers.

Maar we wijken hier wel sterk af van de discussie en dat is te wijten aan mezelf.
Messi en Ronaldo zijn dan ook uitzonderlijke talenten. Dat kun je niet vergelijken. Als KDB 60 goals op een seizoen maakt, zal hij het idd ook winnen zonder een finale te spelen. Maar bij de "gewone" spelers, zoals KDB, speelt dat wel mee. Los van dat aanvallers ook wel een streepje voor hebben door statistieken.

Dit denk ik ook wel. Verschillende landstalen en een coach die geen van beiden spreekt. Niet dat die talen een issue zouden mogen zijn, maar ik denk dat het toch een deeltje er van is.
Dat zijn dingen die aangehaald worden als de meer evidente dingen, zoals een gebrek aan kwaliteit, niet ingezien worden. We hebben goeie spelers maar andere landen ook.
In 2018 op onze top was de ploeg klaar en gefocust en gebrand en was het allemaal prima. Nadien zijn we een stuk minder geworden en dan ligt dat vooral aan het afhalen en minder worden van drijvende krachten zoals Kompany, Hazard of Fellaini.

En zonder die gasten zijn we subtop. Martinez of geen Martinez. Wat niet wegneemt dat ik dit systeem ook niet meer vind passen bij deze verzameling voetballers maar een tornooi winnen gaan we nu wellicht niet meer doen. Dan mag je er zelfs Ancelotti of Klopp voor zetten. In 2018 was er ook gewoon net 1 land iets sterker. Het zij zo.

Omdat hij voorlopig nog te weinig beslissend is geweest op de belangrijke momenten imo.
Te weinig beslissend? Hij heeft ons potjandorie in half fitte/geblesseerde status voorbij Denemarken geloodst op het jongste EK.

In zijn beginjaren bij de Rode Duivels kan ik je daar in volgen (al was dat door tactische onkunde van de coach), maar de laatste jaren is hij samen met Lukaku toch een van de weinigen die een gesloten match heeft opengebroken?

En zonder die gasten zijn we subtop. Martinez of geen Martinez.
Ik denk net dat het punt is dat oa. @Sir.Killalot wil maken: van de voorbije winnaars van EK's en WK's zijn de meeste ploegen gewoon subtoppers. Net daarom moet ge de hoop op een prijs niet opgeven. Maar Martinez is wel de limiterende factor bij ons. Of maak daar maar de bond van die gewoon de coach (weeral) te lang houden.

Also: grappig dat Wilmots zo afgebrand wordt, ik herinner me tijden dat die op 9lives opgehemeld werd.

Ik denk net dat het punt is dat oa. @Sir.Killalot wil maken: van de voorbije winnaars van EK's en WK's zijn de meeste ploegen gewoon subtoppers. Net daarom moet ge de hoop op een prijs niet opgeven. Maar Martinez is wel de limiterende factor bij ons. Of maak daar maar de bond van die gewoon de coach (weeral) te lang houden.

Also: grappig dat Wilmots zo afgebrand wordt, ik herinner me tijden dat die op 9lives opgehemeld werd.
Meeste ploegen subtoppers? :crazy:

De enige ploeg die de laatste jaren in de buurt komt van het etiket subtoppers is Portugal in 2016, maar dat was toen toch wel een van de favorieten op de eindzege. Net zoals Italië dit jaar. Waren aan een hele sterke reeks bezig en ook gewoon een van de favorieten.

Als je echt al naar een winst wil die totaal onverwacht kwam moet je naar Griekenland 2004. Dat is ook meteen het enige land waarvan je kan zeggen dat ze minder kwaliteit hebben dan België op dit moment, maar al de rest was gewoon of individueel of als ploeg sterker.

Het WK is overigens nog nooit gewonnen door een subtopland trouwens.

Dat zou me toch echt wel ten sterkste verbazen. De meesten hier hebben een correcte kijk en zijn echt wel kritisch ingesteld.
Mwa, kan me ergens nog wel herinneren dat ik de wind van voor kreeg toen ik kritiek had op Wilmots.

Meeste ploegen subtoppers? :crazy:

De enige ploeg die de laatste jaren in de buurt komt van het etiket subtoppers is Portugal in 2016, maar dat was toen toch wel een van de favorieten op de eindzege. Net zoals Italië dit jaar. Waren aan een hele sterke reeks bezig en ook gewoon een van de favorieten.

Als je echt al naar een winst wil die totaal onverwacht kwam moet je naar Griekenland 2004. Dat is ook meteen het enige land waarvan je kan zeggen dat ze minder kwaliteit hebben dan België op dit moment, maar al de rest was gewoon of individueel of als ploeg sterker.

Het WK is overigens nog nooit gewonnen door een subtopland trouwens.
Italië is toch alleen maar favoriet geworden door hun sterke start? Er zijn toch niet veel mensen die Italië als kanshebber hebben genoteerd. Net als Portugal in 2016, die ocharme 1 match in de 90 minuten kon winnen tijdens het volledige tornooi. Ge moet ook niet naar de namen van die landen kijken, maar naar de spelers.

Italië is toch alleen maar favoriet geworden door hun sterke start? Er zijn toch niet veel mensen die Italië als kanshebber hebben genoteerd. Net als Portugal in 2016, die ocharme 1 match in de 90 minuten kon winnen tijdens het volledige tornooi. Ge moet ook niet naar de namen van die landen kijken, maar naar de spelers.
Bij mij toch niet alleszins. Sterker zelfs, in onze WK prono (+ 100 man) was het het meest gekozen land als winnaar.

En Portugal heeft geen enkele match verloren, daarmee word je dus eindwinnaar. En qua spelersmateriaal was dat gewoon beter dan wat wij nu hebben hoor.

Bij mij toch niet alleszins. Sterker zelfs, in onze WK prono (+ 100 man) was het het meest gekozen land als winnaar.

En Portugal heeft geen enkele match verloren, daarmee word je dus eindwinnaar. En qua spelersmateriaal was dat gewoon beter dan wat wij nu hebben hoor.
Het EK bedoel je veronderstel ik? Straf eigenlijk, want Italië had toch allesbehalve een sterke ploeg. Toch zeker als je die aanval zag.

Onze ploeg van 2018 was veel sterker dan Portugal in 2016. Onze ploeg van dit moment kan idd minder zijn dan Portugal in 2016, maar dat was in 2016 gewoon een zeer matige ploeg met Ronaldo. In een zeer zwakke groep niet kunnen winnen bewijst dat ook.

EK en Nations League, maar inderdaad. Als je kijkt naar wie de laatste 5 keer het EK gewonnen heeft, dan kan je toch niet beweren dat België geen kans meer maakt.

Het EK bedoel je veronderstel ik? Straf eigenlijk, want Italië had toch allesbehalve een sterke ploeg. Toch zeker als je die aanval zag.

Onze ploeg van 2018 was veel sterker dan Portugal in 2016. Onze ploeg van dit moment kan idd minder zijn dan Portugal in 2016, maar dat was in 2016 gewoon een zeer matige ploeg met Ronaldo. In een zeer zwakke groep niet kunnen winnen bewijst dat ook.
Het EK bedoel ik inderdaad. En Italie was juist wel een sterke ploeg, met de nadruk op ploeg. Qua namen niet het van het neen, maar als collectief sterker dan wij ooit hebben gehad.

Onze ploeg in 2018 was sterker ja, maar dat is in deze discussie niet relevant. Het ging erom dat mindere landen/subtoppers ook toernooien hebben gewonnen. Sinds Griekenland klopt dat gewoon niet.

For the record: liever een zwakke groep niet kunnen winnen maar uiteindelijk wel het toernooi dan 9/9 halen in een kutgroep om vervolgens tegen een van de toplanden te sneuvelen.

For the record: liever een zwakke groep niet kunnen winnen maar uiteindelijk wel het toernooi dan 9/9 halen in een kutgroep om vervolgens tegen een van de toplanden te sneuvelen.
Dat lijkt me nogal een evidentie :unsure: , maar dat was het punt natuurlijk ook niet.

Het verschil is ook vooral dat zowel Italië en Portugal konden teren op een hele sterke verdediging. Als je dat vergelijkt met wat mij op dit moment(!) hebben, dat is voor mij al een grote reden waarom zij toen meer kans maakten dan wij nu.

Het EK bedoel ik inderdaad. En Italie was juist wel een sterke ploeg, met de nadruk op ploeg. Qua namen niet het van het neen, maar als collectief sterker dan wij ooit hebben gehad.

Onze ploeg in 2018 was sterker ja, maar dat is in deze discussie niet relevant. Het ging erom dat mindere landen/subtoppers ook toernooien hebben gewonnen. Sinds Griekenland klopt dat gewoon niet.

Wel dat is het dus net: qua talent zitten we toch nog wel goed? Courtois, De Bruyne en hopelijk komen Lukaku en Hazard terug bovendrijven.

Er iemand gewoon nog een ploeg van maken. Eens we iemand die dat kan, maken we nog wel kans op een prijs.

En wat ik bedoelde met subtoppers die EK's wonnen: qua individueel talent vooral. Zoals aangehaald waren Italië en Portugal toch niet de landen met de sterkste kernen.

Of Nederland dat onder Van Gaal met een heel matige kern een derde plek haalt.opde wereldbeker..

Misschien heel kort door de bocht: de kans is groter dat een middelmatige ploeg met een goeie coach ver geraakt dan een goeie ploeg met een middelmatige ploeg.

Het verschil is ook vooral dat zowel Italië en Portugal konden teren op een hele sterke verdediging. Als je dat vergelijkt met wat mij op dit moment(!) hebben, dat is voor mij al een grote reden waarom zij toen meer kans maakten dan wij nu.
Onze verdediging is absoluut een ramp, helemaal mee eens. Maar vergeet niet dat Nederland een WK finale speelde met Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst in de verdediging.

Ik wil maar zeggen dat ge gewoon ook geluk kunt hebben dat het momentum op dat moment volledig aan uw kant zit. Er komen zoveel aspecten kijken op zo'n tornooi.

Onze verdediging is absoluut een ramp, helemaal mee eens. Maar vergeet niet dat Nederland een WK finale speelde met Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst in de verdediging.

Ik wil maar zeggen dat ge gewoon ook geluk kunt hebben dat het momentum op dat moment volledig aan uw kant zit. Er komen zoveel aspecten kijken op zo'n tornooi.
Ja ok, maar je wil de factor geluk toch wel tot een minimum beperken zou ik denken, met bijvoorbeeld een deftig systeem/organisatie, en dat begint bij je verdediging.
Om maar eens een NBA (of Amerikaanse) quote boven te halen: "offense wins games, defense wins championships".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan