De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er wordt hier nu onze ploeg in 2018 vergeleken en bijgehaald maar mannekes, in 2018 doen we het gewoon fantastisch he. En voor een stuk dankzij Martinez ook. Toen viel alles zowat in een plooi en waren we NIET de sterkste ploeg van het tornooi maar kloppen we wel 1 land dat sterker was (Brazilië) dankzij goed werk van de coach en verliezen we nipt van een dat absoluut wel wat sterker was.

Heb best begrip voor de stelling dat we van Martinez af moeten maar in 2018 was het de goeie match tussen ploeg en coach en beweren dat we toen Frankrijk moesten kloppen na ook al Brazilië te kloppen is van het goeie te veel.

Wilmots tot en met 2014 was geweldig, maar wanneer zijn tijd gekomen was mocht hij toch blijven. Bobby tot en met 2018 was hemels, maar ook hij mocht blijven.

Die 2 gasten te lang laten staan, Van Gaal een powerpoint presentatie doen geven, GIERIG zijn... Stop AUB met het op Wilmots of Bobby te steken... De Bond is het fucking probleem.

Wilmots tot en met 2014 was geweldig, maar wanneer zijn tijd gekomen was mocht hij toch blijven. Bobby tot en met 2018 was hemels, maar ook hij mocht blijven.

Die 2 gasten te lang laten staan, Van Gaal een powerpoint presentatie doen geven, GIERIG zijn... Stop AUB met het op Wilmots of Bobby te steken... De Bond is het fucking probleem.
Daar ben ik het mee eens. 2014 en 2018 was prima, nadien te lang blijven voortborduren.

We hadden daar evengoed kunnen verliezen van USA en Japan he
We hadden evengoed ook kunnen winnen van Frankrijk (als de bal van Toby erin was gegaan). Dat is toch hoe voetbal werkt? Trouwens, Wilmots had gewoon nooit coach moeten zijn. Die was al waardeloos in zijn eerste oefenmatch tegen Engeland met Hazard als valse 9.

Ja ok, maar je wil de factor geluk toch wel tot een minimum beperken zou ik denken, met bijvoorbeeld een deftig systeem/organisatie, en dat begint bij je verdediging.
Om maar eens een NBA (of Amerikaanse) quote boven te halen: "offense wins games, defense wins championships".
Daar heb je volledig gelijk in, maar het ging erover of je met een slechtere kern, ook nog mee kunt doen voor de prijzen.

We hadden daar evengoed kunnen verliezen van USA en Japan he
Elk land kan elk tornooi wel ergens iets ‘even goed’ verliezen.
Tegen de VS zou 8-2 een juiste uitslag geweest zijn en die eerste helft speelden we Japan ook helemaal weg. Soms valt de bal niet goed.

Onze verdediging is absoluut een ramp, helemaal mee eens. Maar vergeet niet dat Nederland een WK finale speelde met Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst in de verdediging.

Ik wil maar zeggen dat ge gewoon ook geluk kunt hebben dat het momentum op dat moment volledig aan uw kant zit. Er komen zoveel aspecten kijken op zo'n tornooi.
Dan zoom je in op de achterlinie, maar dat waren in die tijd toch echt wel gewoon degelijke spelers - waar ik niet mee wil zeggen dat wij dat niet hebben, maar zij hadden geen Boyata. En wanneer het gaat over de defensieve kracht van die ploeg moet je er nog bij nemen dat De Jong en Van Bommel ook gewoon als breker speelde. Net als Uruguay meer dan een halve ploeg die bezig is met defensieve organisatie om de spelers vooraan hun ding te kunnen laten doen.

En die spelers vooraan waren dan niet enkel van grote klasse, maar ze konden dan ook nog eens uitgespeeld worden op hun beste positie. Die luxe hebben we zelfs niet gehad in onze glorieperiode. Niet dat dat moet, maar het is wel mooi meegenomen.

Wat je aangeeft is voor mij vooral tekenend voor de grote kwaliteit die ze vooraan hadden lopen en hoe ze het spel aanvatte als team. Ik denk niet dat we van mening zijn dat Van Marwijk een toptrainer is. :p

Dan zoom je in op de achterlinie, maar dat waren in die tijd toch echt wel gewoon degelijke spelers - waar ik niet mee wil zeggen dat wij dat niet hebben, maar zij hadden geen Boyata. En wanneer het gaat over de defensieve kracht van die ploeg moet je er nog bij nemen dat De Jong en Van Bommel ook gewoon als breker speelde. Net als Uruguay meer dan een halve ploeg die bezig is met defensieve organisatie om de spelers vooraan hun ding te kunnen laten doen.

En die spelers vooraan waren dan niet enkel van grote klasse, maar ze konden dan ook nog eens uitgespeeld worden op hun beste positie. Die luxe hebben we zelfs niet gehad in onze glorieperiode. Niet dat dat moet, maar het is wel mooi meegenomen.

Wat je aangeeft is voor mij vooral tekenend voor de grote kwaliteit die ze vooraan hadden lopen en hoe ze het spel aanvatte als team. Ik denk niet dat we van mening zijn dat Van Marwijk een toptrainer is. :p
Daar heb je zeker een punt.

We hadden evengoed ook kunnen winnen van Frankrijk (als de bal van Toby erin was gegaan). Dat is toch hoe voetbal werkt? Trouwens, Wilmots had gewoon nooit coach moeten zijn. Die was al waardeloos in zijn eerste oefenmatch tegen Engeland met Hazard als valse 9.
Speelde Mertens daar toen niet op die positie? Brak dan ook nog eens Cahill zijn neus.

Voor de rest akkoord, kalfke Willy was toen de verkeerde keuze op het verkeerde moment.

Speelde Mertens daar toen niet op die positie? Brak dan ook nog eens Cahill zijn neus.

Voor de rest akkoord, kalfke Willy was toen de verkeerde keuze op het verkeerde moment.
Kan ook, kan me die fout nog wel herinneren van Mertens, maar dacht dat die op de flank speelde. Is al even geleden natuurlijk :unsure: .

Nieuw racistisch incident, deze keer met hoofdzakelijk Hongaarse kinderen, nadat een groot deel van de ouders niet toegelaten werden wegens racistische incidenten in het verleden.
Terechte kritiek op dat knielen

Wij Belgen deden dat tegen de Hollanders. De Hollanders niet. Die knielden niet maar lieten zien dat ze 1 team waren. Allen samen. Terwijl zij met 7 zwarte spelers op het veld stonden en wij met slechts drie.
(onze beste invallers , Onana en Batsu waren dan wel weer "zwart")
Anti racisme doe je met je voeten en prestaties, niet met hypocriete symboliek. Terecht dat die Hongaarse kids dat idiote gedoe uitfloten.

Wat mij vooral is bijgebleven is dat elke ploeg die de laatste toernooien won steeds een duidelijk plan A had, en verschillende teams zelfs een goed plan B.
In 2018 had Martinez ook een goed plan A. Mede door een gebrek aan een plan B zijn we onderuit gegaan tegen Frankrijk maar bon, een 3e plek op een WK is een pracht van een prestatie. Maar toen hadden ze in Brussel eigenlijk al moeten inzien dat hij geen plan B had.

Ondertussen zijn we 4 jaar verder en heeft Bobby nog altijd geen plan B, laat staat een nieuw plan A terwijl
- alle tegenstanders u oorspronkelijk plan kennen en er iets tegenover kunnen zetten
- je niet meer met dezelfde spelers, op hetzelfde niveau, zit waardoor je plan d'office al niet meer werkt, zelfs los van de tegenstander.

Dus ja, u kern is niet meer die van 2018 maar met een nieuw, en deftig plan A ga je imo al een eind geraken. Als je dan nog eens een coach zou hebben die tijdens een match kan zien dat zijn plan niet werkt en er een nieuw tegenaan kan gooien zit je, mits het nodige geluk dat altijd nodig is op zo'n toernooi, echt wel dicht bij een hoofdprijs. Ook met deze, mindere, kern.

Louis van Gaal heeft helemaal niet gezegd dat Noa Lang de Gouden Bal meer verdient. Wel dat hij meer kans heeft om die te winnen omdat middenvelders quasi altijd overgeslagen worden.
En gaat die nu echt Louis van Gaal negeren??

Louis van Gaal heeft helemaal niet gezegd dat Noa Lang de Gouden Bal meer verdient. Wel dat hij meer kans heeft om die te winnen omdat middenvelders quasi altijd overgeslagen worden.
En gaat die nu echt Louis van Gaal negeren??
Trainer die onder de vraag uit muist door de focus te verleggen, stop de persen.

https://sporza.be/nl/2022/06/07/mar...-bal-zou-winnen-voor-de-bruyne~1654606688603/

Misselijkmakend eigenlijk.

"Met tactiek win of verlies je niet, wel met de uitvoering van de tactiek"
Dus hij geeft de spelers de schuld. Terwijl de tactiek eigenlijk op niks trok dus hoe verwacht ge dan dat u spelers die uitvoeren?

Over die bullshit met Van Gaal zijn uitspraak nog maar te zwijgen, dat is bewust de dingen verdraaien om toch maar niet rechtuit op kritiek te moeten antwoorden, weg weg weg die spanjool.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan