De Tijdloze 2025

Ik zie dat de Dopesmoker-campagne zich alvast in 2025 heeft verder gezet. Kudos jongens! Hopelijk haalt het iets uit en worden we op oudejaarsavond allemaal 63 minuten lang omver geblazen. Of likkebaardt Roos Van Acker nu al bij de gedachte dat ze de fade out na 5 minuten kan inzetten om ons collectief in onze radioballen te stampen?

Ik kijk er bovendien al naar uit om hier voor het tigste jaar op rij te lezen dat nonkel Freddy aan de feesttafel maar niet wilt geloven dat Hurt origineel van NiN is en dat het ongefuckinglooflijk is dat het origineel van Reznor ook gewoonweg lager staat dan de versie van Cash. Hoe durven Studio Brussel luisteraars feitelijk?
Ben ook oprecht benieuwd op welke plaats The Sound of Silence van Disturbed zal eindigen en wie hier het eerst over gaat lopen klagen dit jaar.

Ik zie dat de Dopesmoker-campagne zich alvast in 2025 heeft verder gezet. Kudos jongens! Hopelijk haalt het iets uit en worden we op oudejaarsavond allemaal 63 minuten lang omver geblazen. Of likkebaardt Roos Van Acker nu al bij de gedachte dat ze de fade out na 5 minuten kan inzetten om ons collectief in onze radioballen te stampen?

Ik kijk er bovendien al naar uit om hier voor het tigste jaar op rij te lezen dat nonkel Freddy aan de feesttafel maar niet wilt geloven dat Hurt origineel van NiN is en dat het ongefuckinglooflijk is dat het origineel van Reznor ook gewoonweg lager staat dan de versie van Cash. Hoe durven Studio Brussel luisteraars feitelijk?
Ben ook oprecht benieuwd op welke plaats The Sound of Silence van Disturbed zal eindigen en wie hier het eerst over gaat lopen klagen dit jaar.
Wist je dat Hurt werd gecoverd door Nine Inch Nails? Het origineel is van Disturbed.

David Draiman schreef het nummer na een boek te lezen over het conflict in de Gazastrook op zijn 21e. Als groot denker pende hij de tekst neer met een overduidelijke dubbele bodem en enorm veel kritisch zelfinzicht. Daarna deden Trent en Johnny alsof de tekst voor hen geschreven was, maar niets is minder waar. Hieronder enkele van de hoofdinsteken van hoe je de tekst moet lezen.

I hurt myself today --> elke aanval op Gaza is ook een aanval op wat Israel zou moeten zijn
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away -->een slecht verstaander zou dit kunnen interpreteren als een verwijzing naar een mogelijke genocide, maar het gaat hier over het verdringen van de schuld die het land voelt bij elke bom die ze laten vallen
But I remember everything
What have I become --> opnieuw, zelfreflectie als land
My sweetest friend? --> of enige vriend?
Everyone I know
Goes away in the end -->
het wegvallen van het internationaal draagvlak
I will let you down
I will make you hurt
--> waarom geweld nodig is om te kunnen bestaan als land
I wear this crown of shit --> de last die het land moet dragen om bij elke bom die ze smijten verguisd te worden door de internationale gemeenschap
Upon my liar's chair
Full of broken thoughts
I cannot repair
Beneath the stains of time
The feelings disappear
You are someone else
I am still right here
What have I become
My sweetest friend?
Everyone I know
Goes away in the end
And you could have it all
My empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt
If I could start again
A million miles away
I would keep myself
I would find a way
Draiman is eigenlijk een misbegrepen visionair. Het handtekenen van bommen voor zijn fans werd uit de context getrokken, dat is toch duidelijk na het lezen van Hurt?

Disclaimer: dit is een shitpost, ik sta niet achter de praktijken van Israël noch de visie van Draiman.

Wist je dat Hurt werd gecoverd door Nine Inch Nails? Het origineel is van Disturbed.

David Draiman schreef het nummer na een boek te lezen over het conflict in de Gazastrook op zijn 21e. Als groot denker pende hij de tekst neer met een overduidelijke dubbele bodem en enorm veel kritisch zelfinzicht. Daarna deden Trent en Johnny alsof de tekst voor hen geschreven was, maar niets is minder waar. Hieronder enkele van de hoofdinsteken van hoe je de tekst moet lezen.

Draiman is eigenlijk een misbegrepen visionair. Het handtekenen van bommen voor zijn fans werd uit de context getrokken, dat is toch duidelijk na het lezen van Hurt?

Disclaimer: dit is een shitpost, ik sta niet achter de praktijken van Israël noch de visie van Draiman.
De cover van NIN heeft wel crown of shit door crown of thorns vervangen he, hoe kunt ge zo een details nu over het hoofd zien!

Nuja even serieus: dat Disturbed maar ver zakt. Bucht mag al niet zo hoog staan en bucht van iemand als Draiman nog minder

Laatst bewerkt:
Puur voor die twee gedrochten van piercings en die goatee alleen al verdient die mens een precisiebombardement op zijn muil.

In all seriousness: ik lees hier jaarlijks het topic mee, maar uiteindelijk eindigt dat hier elke keer opnieuw in een rondje ergeren. Waarom niet "album van de week"-gewijs (geautomatiseerd) een BG-tijdloze maken?

Puur voor die twee gedrochten van piercings en die goatee alleen al verdient die mens een precisiebombardement op zijn muil.

In all seriousness: ik lees hier jaarlijks het topic mee, maar uiteindelijk eindigt dat hier elke keer opnieuw in een rondje ergeren. Waarom niet "album van de week"-gewijs (geautomatiseerd) een BG-tijdloze maken?
Het rondje ergeren hoort erbij, tradities moeten geeerd worden.

Trema's ook.

Een lijst zou leuk zijn maar we zijn met te weinig om dat goed te kunnen doen. Het zou al genrespecifiek moeten zijn (en dan nog).

lig al hele dag ziek op de zetel dus wat tijd gehad om de trends te bekijken

- als het van The Cure, Linkin Park, Neil Young of Oasis is gaat het omhoog.

- ook Black Sabbath is wat aan het boomen dus verwacht u zeker en vast aan Paranoid morgen na 9 uur

- Ook Radiohead is stilletjes aan het klimmen.

- Bij de jongere garde begint Billie Eilish wel wat te klimmen. Fontaines DC heeft nu ook een derde album dat eligible is en vindt ook al iets meer zijn weg naar de lijst. Vraag is of dat genoeg is om nog te stijgen naar een hogere positie. Al is de basis voor binnen een paar jaar de 100 te halen wel gelegd

- Artic Monkeys is dan weer wel op de retour wat niet verbazend is gezien de reactie op de laatste twee platen.

Ik heb de voorbije dagen ook wel wat geluisterd. Sterkste stijger was Céline Dion gisteren dacht ik, 1855 plaatsen gestegen met "It's All Coming Back To Me Now". Geen idee waarom juist, wel een topschijf natuurlijk en veel respect voor haar vanwege haar aandoening (SPS).

Ik hoop vooral dat Shine on en Wish you were here nog hoger eindigen dit jaar dan gewoonlijk, omdat die plaat 50 jaar geleden in 1975 is uitgekomen.

Maar 50-jaar jubileum zal niet zoveel uitmaken, minder dan de dood van Ozzy bv.

Terug
Bovenaan