De verbouw-topic!

Dit is dus mijn poolhouse voor de good record, kippenhok is gelijkaardig, maar slechts 125x250cm :lol:

ik vermoed dus dat als ik mijn dpc folie van tussen ytong en HSB door laat lopen tot tussen mijn facadesteen dat ik dan OSB en isolatie tot vlak boven deze dpc folie kan laten zakken zolang ik met dpc boven het maaiveld blijf.

Hier enkel buitenkraan en toiletten op regenwater. Ik merk toch dat ik regelmatig filters moet wisselen en dat het water niet 100% zuiver is (prefilter, rustige toevoer, vlottende aanzuig en dubbele filter na de pomp). Mijn was doen met dat soort water is voor mij echt geen optie.
100% als pidpa water zal je het nooit krijgen, die doen dan ook wel een pak meer aan filteren (omdat het ook drinkbaar moet zijn).

Ik zit hier nu een jaar en heb de filters nog niet vervangen, heb nog niet de indruk dat het nodig is. Enkel de voorfilter van de regenwater spuit ik uiteraard wel eens af.

Heb eens 2 glazen gevuld met regenwater van buitenkraantje en van de kraan in de keuken.
Links is regenwater en rechts is pidpa water.
regenwater.jpg

Laatst bewerkt:
Hier enkel buitenkraan en toiletten op regenwater. Ik merk toch dat ik regelmatig filters moet wisselen en dat het water niet 100% zuiver is (prefilter, rustige toevoer, vlottende aanzuig en dubbele filter na de pomp). Mijn was doen met dat soort water is voor mij echt geen optie.
Kameraad van mij heeft z'n wasmachine daarop hangen en die z'n filter zit continu verstopt met zooi.

ons wasmachine hangt al jaren aan ons regenwater. Niks last mee. Diene Wilo zal dat allemaal wel regelen zeker?

Ik hou het voorlopig op beide toiletten en buitenkraan. Wasmachine komt in de berging waar ook de collector etc staat dus achteraf misschien nog mogelijk.

Voor wasmachine op regenwater: filters filters filters. 25 micron buisfilter of nog een extra koolstoffilter zouden moeten voldoen.

Maar weegt de kost van die filters dan op tegen pidpa water gebruiken dat sowieso proper en ontkalkt is ?

Ik ken veel mensen met een automatische pomp, maar dat is echt belachelijk duur. Hier is het gewoon onofficieel een punt waar ik de put kan afsluiten en kan aansluiten op leidingwater. Maar dat mag eigenlijk niet...
een aanvulleiding voor put kan officieel he: een leiding naar de put met een kraantje boven en trechtertje die niet verbonden zijn.

OF voor de simpele mensen die zo geen spel maken: een gardena slang noemen ze dat in de mobiele variant ! :wink:

ik vermoed dus dat als ik mijn dpc folie van tussen ytong en HSB door laat lopen tot tussen mijn facadesteen dat ik dan OSB en isolatie tot vlak boven deze dpc folie kan laten zakken zolang ik met dpc boven het maaiveld blijf.
inderdaad met osb & iso boven dpc blijven, aan buitenzijde ytong kan je uitdikken om beter te isoleren/verschil op te vangen met plaatsen van XPS isolatie (waterbestendig). Zo doen ze het bij metselwerk toch alvast..

Terug
Bovenaan