De verbouw-topic!

En anders eens opvragen bij de gemeente via mail. Ik heb zo mijn vergunning uit de jaren ‘70 kunnen verkrijgen inclusief plannen.

Iemand die hier onlangs tuindraad heeft laten plaatsen? Of die installateurs kent? We hebben een offerte gekregen voor plasitordraad met bovenbuis en betonplaat en wil weten of de prijzen wat ok zijn. Mogelijk iemand a la @GADGET ?

Iemand die hier onlangs tuindraad heeft laten plaatsen? Of die installateurs kent? We hebben een offerte gekregen voor plasitordraad met bovenbuis en betonplaat en wil weten of de prijzen wat ok zijn. Mogelijk iemand a la @GADGET ?
Wij hebben een paar maanden geleden een omheining laten plaatsen. Dat was de klassieke tennisdraad (zwart) met bovenbuis en betonplaat. De offerte kwam op 67 euro/m excl. btw. Uiteindelijk hebben we 64 euro/m excl. btw betaald.

Ik zie dat je van Winkel bent, dus geef ik je deze mee: https://basixafsluitingen.be/particulieren/

Een kennis van me werkt daar en ze vertelde me es dat ze gewoon alles voor iedereen doet, dus je kunt maar es proberen eh :)

Heeft er hier iemand prijzen voor terras aanleg? Afgraven met helling, beton chappe, plaatsen van tegels, afwateringsgootje. Het zou gaan over terras van 21m2.

Heeft er hier iemand prijzen voor terras aanleg? Afgraven met helling, beton chappe, plaatsen van tegels, afwateringsgootje. Het zou gaan over terras van 21m2.
Hangt wel van wat factoren af. Toegankelijkheid? Grond afvoeren? Type/formaat tegel?
3500-4000eur zou ik schatten.

en is dat ex btw? Hebben hier nu eentje voor 85 ex, lijkt me dus wel vrij duur te zijn.

Ja excl.
Is aan de ruime kant wel. Wel een verschil of dat over 3m gaat of 50m zeg maar.

Gaat over 100m in totaal, dus toch al de moeite denk ik dan.
Net even nagekeken (wegens wel groot verschil in prijs ) en ik had niet gezien dat dit met betonplaat was onderaan. Verklaart wel al iets, dat scheelt 11€/m…

Dus dan zit je in de regio 70-80eur/m

Wij zouden dat plaatsen aan 72€ omheining +11€ betonplaat. Maar ik ben daar zeker niet de goedkoopste in. (Wel degelijk geplaatst, alle palen in beton. Dikwandige palen. Dikke diameters)

laat ons zeggen dat jouw prijs echt wel bovengrens is.

Hangt wel van wat factoren af. Toegankelijkheid? Grond afvoeren? Type/formaat tegel?
3500-4000eur zou ik schatten.
Toegankelijk voor machines, tegel 60x60, er zal wat grond moeten afgevoerd worden.

2 offertes die rond de 3500 eur draaien (excl tegels). Vond het nogal prijzig, maar blijkbaar heb ik er geen verstand van 😅

Doe jij tuinwerken/grondwerken?

Ik ben hier ook aan het kijken voor de premies. Wij hebben 3 verschillende soorten buitenmuurisolatie, maar ik kan maar eentje ingeven. Moet ik dan per muur een volledig aparte aanvraag indienen?

Hetzelfde met onze vloerisolatie, twee verschillende diktes ...

Ik ben hier ook aan het kijken voor de premies. Wij hebben 3 verschillende soorten buitenmuurisolatie, maar ik kan maar eentje ingeven. Moet ik dan per muur een volledig aparte aanvraag indienen?

Hetzelfde met onze vloerisolatie, twee verschillende diktes ...
Ik heb het gemiddelde van de dikte genomen en dan de details staan volgens mij op die attesten die je de aannemer moet laten invullen?

Toegankelijk voor machines, tegel 60x60, er zal wat grond moeten afgevoerd worden.

2 offertes die rond de 3500 eur draaien (excl tegels). Vond het nogal prijzig, maar blijkbaar heb ik er geen verstand van 😅

Ja omgevingswerken in het algemeen. Alles buiten zeg maar.

3500 zouden je tegels wel bij mogen zitten dan. 60/60 is de meest courante maat dus dat zijn geen afwijkingen.

Beetje afhankelijk van het type goot (dat kan 15eur/m kosten of 100€/m)

Ik heb het gemiddelde van de dikte genomen en dan de details staan volgens mij op die attesten die je de aannemer moet laten invullen?
Da's ook wel gek. Ik zal er morgen eens naar proberen bellen ... Het zijn ook gewoon drie verschillende types isolatie.

Ja omgevingswerken in het algemeen. Alles buiten zeg maar.

3500 zouden je tegels wel bij mogen zitten dan. 60/60 is de meest courante maat dus dat zijn geen afwijkingen.

Beetje afhankelijk van het type goot (dat kan 15eur/m kosten of 100€/m)
Dat is bij tegels toch hetzelfde, die heb je ook van 20 eur tot natuursteen van 200 eur/m²
Met een wat duurdere smaak, wat snijverlies of afwijkend patroon ben je al 3500 kwijt aan tegels alleen voor 21m².

3500 lijkt mij, afh. van uit te voeren werken een cava prijs als hier alles in zit buiten de tegels zelf en ook nog tegellijm, voegsel,... al inbegrepen is.
Vaak ook de kleintjes die het verschil nog maken, wat grond afvoeren zal vaak met wat bouwpuin zijn (duurder), nog eens afvoerbuisje plaatsen voor die goot, mss een wachtbuisje voor de verlichting,...

Ja natuurlijk. Ik zeg toch ook niets anders?

Een 60/60 tegel van 200eur heb ik buiten nog nooit moeten plaatsen. En heb al ettelijke 1000’en m2 geplaatst hoor. Ik geef gewoon een normale richtlijn, uiteraard geen speciallekes die ultra zeldzaam zijn.

Tegel kost 35-40eur/m gemiddeld

Hier ruwe schatting gekregen tussen de 10000 en 15000€ voor 110m² (Ik wacht nog op de officiële offertes) van verschillende aannemers. Afhankelijk van welke klinkers en tegels. Tegels kosten meer omdat ze nog gelijmd en gevoegd moeten worden.
Makkelijk bereikbaar met graafmachine.
De prijs kan nog zakken afhankelijk van het aantal uren ik zelf kan/mag meehelpen. (Heb specifiek gevraagd ofdat dit mogelijk is om een beetje op uren uit te sparen)

Da's ook wel gek. Ik zal er morgen eens naar proberen bellen ... Het zijn ook gewoon drie verschillende types isolatie.
Ik vraag me trouwens ook af hoe je dat moet doen in de huidige mijnverbouwpremie. Ik heb bv buitenmuur isolatie IQ3 cellulose en 10cm EPS panelen. Beide voor de buitengevel.

Terug
Bovenaan