Misschien dat je mac-bc nog niet zo lang kent, maar heel die zijn leven lijkt een 'moeilijke fase' te zijn. Van zijn zoektocht naar een huis, het straatverkeer, zijn job en nu weer deze renovatie malheures maken deel uit van een 5-jarig epos van mac-bc tegen een kwaadaardige maatschappij die erop uit is om zijn leven te vergallen.
Als je dan in een verbouwtopic (niet wetende dat een heel aantal users waarschijnlijk zelf in de bouwsector werken), met termen als 'fucking randdebielen', 'stront rapen achter de trein' en 'beschutte werkplaatsen' begint, dan is het niet zo denderend moeilijk om andere forumleden tegen de haren in te strijken.
Ik vraag me ook af of mac-bc in real life ,als de supervriendelijk communicatiestrateeg die hij meent te zijn, echt in staat is om een facade op te zetten waarbij hij zijn frustraties en minachting kan verbergen, wanneer dit online al zo moeilijk voor hem is. Dat zou een serieus acteertalent zijn.
Heel wat vakmannen blinken totaal niet uit in 'het internet'. Ze geven dat zelf toe. Emails en dergelijke zijn dan ook de slechtst mogelijke manier van communicatie en het is telkens een beetje zoeken wat
in de praktijk goed werkt.
Vb.
- Als ik betonpuin aan huis laat leveren voor een goede onderfundering en het is belangrijk dat dit op de juiste plek uitgekapt worden zodat ik mijn wagen nog geparkeerd krijg, dan ga ik dat niet in een online bestelorder wegschrijven in een half A4 roman dat in fontsize 9 afgedrukt zal worden op de bestelbon en je op voorhand al weet dat niemand dat gaat lezen. In de plaats daarvan span ik een lint met 3 geplastifieerde A4 bladen met volgende woorden in fontsize 100 'HIER AFKAPPEN AUB.' en ... dat komt goed.
- Als ik de dakwerker duidelijk wil maken waar mijn velux dakramen juist moeten komen, dan ga ik dat zeker niet doen door de xy coördinaten in aantal millimeters tov. een bepaald referentiepunt op email te zetten. Dan span ik gewoon reflecterende, fluogele ductape over de gordingen en de kepers .... en dat komt goed.