Langs de ene kant is dat veel geld.
Graven 300€, afvoer grond 240€, netten 250€, beton +pomp 800€, bekisten, gieten, en ontkisten. 1600€.
= 3200 kostprijs, dus ik zou mijn offerte ook iets onder de 5000€ zetten. (En dan is de klant meestal zeer blij dat ze iemand hebben gevonden)
Moest het voor mezelf zijn: huur minigraver 150€, netten 240, pomp + beton 800€, klein materiaal 150€.
dan is het 1340€ en 1 dag werk ik alleen.
welkom in de bouwsector!
Aangezien jij in het wereldje zit, met welke kostprijs moet ik ongeveer rekening houden om 2 vloeren te laten chappen? Berging met de bedoeling achteraf een simpele tegelvloer op te leggen, garage wss gewoon zo laten.
1) Berging,: 4,9x4,9m, 7cm ophogen
2) Garage: 9,5x3m, 5cm ophogen
Beide ruimtes grenzen aan elkaar met een dorpel tussen. En zijn gemakkelijk bereikbaar via de garagepoort (ong 25m diep op oprit)
En bijkomend algemeen.
Wat zou een geschatte prijs zijn om een trap te laten plaatsen? Simpele rechte houten trap, ong 2,6m hoog. Gat moet nog gemaakt worden, maar steunbalken liggen bloot. Die gaan wss moeten gestut worden
En als derde, een ruimte boven, onder een mansardedak twijfel ik een beetje hoe ik de binnenkant zou doen. Er komen nog tussenwanden om de ruimte in verschillende kamers op te delen.
A) de hoek van het dak volgen. Minste werk, maar dan hebben we geen rechte muren langs 2 kanten om evt kasten tegen te zetten.
B) de hoek van het dak volgen, maar de onderste 50cm recht trekken, dus vanaf de onderkant van de Velux. Maar dan zit ik met extra hoeken wat de afwerking van de Gyproc lastiger maakt.
C) volledig recht trekken. Meer werk om een houten kader(tje) te maken, maar wel mooie rechte muren. Wel immense vensterbanken dan. En langs beide kanten een 30cm verlies aan vloeroppervlak.