De verbouw-topic!

Ik zou ook geen leidingen vervangen tenzij je een goede reden hebt. Kunststof leidingen zouden zeker nog in goede staat moeten zijn

Waarom gaat je voorkeur naar een vloer op de bestaande in plaats van de vloer openbreken tot op de chape en daar een nieuwe opzetten ?

Dat lijkt me maar minimaal extra werk en dan creëer je geen extra hoogteverschil. Hoe plan je het te doen bij de deuren bijvoorbeeld ?
Huidige vloer is nog in perfecte staat eigenlijk. De plinten moeten sowieso af en de deuren zouden we wat inkorten..

We zouden wel een radiator verplaatsen in de keuken maar ipv de huidige leiding te verlengen zouden we (op aanraden van chauffagist en zoveel mogelijk ondergrondse koppelingen te vermijden) gewoon nieuwe leidingen inschijven naar de nieuwe plaats.

Fcking kutaannemer die de start weeral verschuift. Nooit schriftelijk antwoorden en steeds verschuiven. Beloofde 23/10 te starten en dat we alles leeg konden maken. Nadat die de originele start op 8 augustus al had uitgesteld naar eind september.
Ik bel vanavond om nog eens te bevestigen: "ja het zal toch wat later zijn, ik heb nog iets extra gedaan". What the fuck?! Is er dan geen enkele aannemer die u niet in u gezicht uitlacht en getekende offertes compleet negeert? Ook al gezever had met grote ontwikkelaars voor mijn appartement.

Als die volgende week niet starten verschuiven wij het wss naar nen anderen door hem in gebreke te stellen. Eerst even navragen bij onze rechtsbijstand of hij ons iets kan aansmeren van kosten.

Den bouw is echt rot tot op het bot. Zowel aannemers als projectontwikkelaars.

Wij hebben iets gelijkaardigs voorgehad met onze bezetten/vloerder, ergste van al is dat ik elke keer moest informeren of hij al dan niet kwam. Bij het laatste telefoontje is dat gesprek dan zo ontaard dat hij gewoonweg zei dat hij niet meer kwam en dat ik mijn plan mocht trekken. Helaas was er enkel een mondelinge overeenkomst dus geen poot om op te staan, heeft ons twee maanden tijd gekost maar ergens wel blij dat zo'n paljas mijn geld niet krijgt.

Wij hebben net wel dingen op papier. Maar die heeft nooit algemene voorwaarden meegegeven en ik heb die dan ook niet getekend. Dus het grappig is dat als wij hem laten vallen hij geen poot heeft om op te staan.

Iemand een idee of dit een beetje een ok prijs is? een heel gedoe geweest om eindelijk iemand te vinden dat langskomt. (gaat over 2 putdeksels garage waar 1tje lucht doorlaat nu) en dan vervangen van een klinkerput door een simpel alu model.

OMSCHRIJVING DER WERKEN
- Voorbereiding en analyse der werken.
- Indien nodig het weghalen van de nodige klinkers rondom heen de te vervangen oude/kapotte
beerput putdeksel en kader (1 stuks)
- Voorzien en plaatsing van een nieuw dubbel aluminium putdeksel en kader 60/60
(dubbel: extra bescherming tegen geuren)
- Voorziening en plaatsing van 2 Svelto putdeksels en kader vooraan inkom garage
(Klasse B :belastbaarheid met de Europese Norm EN-124 BELASTING) Klasse B125 (12,5 Ton) afm. 40/40
Svelto plus deksel: Geluidsremmend: geen geluidsoverlast van metaal op metaal bij passerend verkeer.
Corrosiebestendig: bestand tegen krassen en niet vatbaar voor roest (corrosie) of slijtage.
Bestand tegen de meest voorkomende chemicaliën (inclusief benzine en diesel).
Diefstalveilig: kunststof levert nauwelijks risico op diefstal (metaaldiefstallen)
- De nodige slijpwerken en aanwerking van de deksels
- Wegvoeren afval, opkuis en nazicht der werken
Alle materialen die worden gebruikt voldoen aan de strengste normen (keurmerk)

Werkuren + materialen: € 789,86 excl. btw
€ 47,39 6% btw
----------------
Totaal € 837,25

Iemand recent offertes ontvangen voor maken + plaatsing van een houten trap op maat ?
Ik heb hier een offerte van 2.6k voor volgende:

* Z-profiel
* Trapboom in rubberwood
* Tredes en stootborden in verstek in eik. (40 mm dik)

Goedkoop ? Juiste prijs ? Duur ?

Iemand recent offertes ontvangen voor maken + plaatsing van een houten trap op maat ?

* Z-profiel
* Trapboom in rubberwood

Ik heb zoveel betaald voor mijn beuken "zelfbouwtrap" 10 jaar geleden die we dus zelf moesten plaatsen. Rap tekenen die handel! 😁

* Z-profiel
* Trapboom in rubberwood

Lijkt me een zeer scherpe prijs, waar is dat juist? Ik zat aan 3.000 EUR bij een simulatie bij Brico om op maat te zagen, maar dan moet je wel nog zelf plaatsen.

Lijkt me een zeer scherpe prijs, waar is dat juist? Ik zat aan 3.000 EUR bij een simulatie bij Brico om op maat te zagen, maar dan moet je wel nog zelf plaatsen.
Awel ... offerte is opgemaakt als eindwerk voor een school dus had wel verwacht dat het goedkoper zou zijn, maar als ik dan online prijzen opzocht voor een trap dan kwam ik tussen 1.5k en 3k uit ( anderen meldden 185 euro per trede inc geplaatst), waarbij ik dan het vermoeden had dat we niet zoveel zouden besparen door het daar te laten doen. Nadeel is wachten tot juni 2024 daarom dat ik graag een zicht had op de prijzen bij een schrijnwerkerij en/of groothandel.

Iemand een idee of dit een beetje een ok prijs is? een heel gedoe geweest om eindelijk iemand te vinden dat langskomt. (gaat over 2 putdeksels garage waar 1tje lucht doorlaat nu) en dan vervangen van een klinkerput door een simpel alu model.

OMSCHRIJVING DER WERKEN
- Voorbereiding en analyse der werken.
- Indien nodig het weghalen van de nodige klinkers rondom heen de te vervangen oude/kapotte
beerput putdeksel en kader (1 stuks)
- Voorzien en plaatsing van een nieuw dubbel aluminium putdeksel en kader 60/60
(dubbel: extra bescherming tegen geuren)
- Voorziening en plaatsing van 2 Svelto putdeksels en kader vooraan inkom garage
(Klasse B :belastbaarheid met de Europese Norm EN-124 BELASTING) Klasse B125 (12,5 Ton) afm. 40/40
Svelto plus deksel: Geluidsremmend: geen geluidsoverlast van metaal op metaal bij passerend verkeer.
Corrosiebestendig: bestand tegen krassen en niet vatbaar voor roest (corrosie) of slijtage.
Bestand tegen de meest voorkomende chemicaliën (inclusief benzine en diesel).
Diefstalveilig: kunststof levert nauwelijks risico op diefstal (metaaldiefstallen)
- De nodige slijpwerken en aanwerking van de deksels
- Wegvoeren afval, opkuis en nazicht der werken
Alle materialen die worden gebruikt voldoen aan de strengste normen (keurmerk)

Werkuren + materialen: € 789,86 excl. btw
€ 47,39 6% btw
----------------
Totaal € 837,25
die zwarte deksels kan je gewoon geurdicht maken door ze in het vet te leggen (maakt niet echt uit welk vet, gewoon vast smeervet is ok)

Vraagje over tegels:

Wij willen op het gelijkvloers over een totale oppervlakte van ongeveer 55m2 tegels op vloerverwarming leggen. Op een oppervlakte (living) van 45m2 liggen 31 dezelfde tegels van 120cm x 120xm met 13 tegels van 20cm x 120cm aan de zijkanten van de ruimte. Er is geen tussenvoeg in de ingeslepen vloerverwarming, maar er zouden siliconen tussenvoegen komen onder de deur naar het toilet en de deur naar de gang (hebben andere kleinere tegels van 20x20). Ik vraag me af of wij dan nog een siliconen tussenvoeg moeten voorzien in het midden van de living (tussen 2 van de 6 circuits) (45m2), of dat dit niet nodig is.

Merci alvast!

Vraagje over tegels:

Wij willen op het gelijkvloers over een totale oppervlakte van ongeveer 55m2 tegels op vloerverwarming leggen. Op een oppervlakte (living) van 45m2 liggen 31 dezelfde tegels van 120cm x 120xm met 13 tegels van 20cm x 120cm aan de zijkanten van de ruimte. Er is geen tussenvoeg in de ingeslepen vloerverwarming, maar er zouden siliconen tussenvoegen komen onder de deur naar het toilet en de deur naar de gang (hebben andere kleinere tegels van 20x20). Ik vraag me af of wij dan nog een siliconen tussenvoeg moeten voorzien in het midden van de living (tussen 2 van de 6 circuits) (45m2), of dat dit niet nodig is.

Merci alvast!
Bij ons liggen er siliconen voegen bovenop de uitzettingsvoegen van de chape zelf.
Dit samen met flex lijm was voldoende om 90x90cm tegels te leggen zonder ontkoppelingsmat. En dit enkel omdat we een vierkante tegel in een vierkant patroon legde.

Jij lijkt precies niet te weten waar de uitzettingsvoegen zijn (zijn die er überhaupt?), alsook heb je langwerpige tegels die volgens onze tegelaar echt een no-no waren zonder ontkoppelingsmat.

Wij hebben iets gelijkaardigs voorgehad met onze bezetten/vloerder, ergste van al is dat ik elke keer moest informeren of hij al dan niet kwam. Bij het laatste telefoontje is dat gesprek dan zo ontaard dat hij gewoonweg zei dat hij niet meer kwam en dat ik mijn plan mocht trekken. Helaas was er enkel een mondelinge overeenkomst dus geen poot om op te staan, heeft ons twee maanden tijd gekost maar ergens wel blij dat zo'n paljas mijn geld niet krijgt.
Probleem is gewoon dat zo een eikels/prutsers toch werk genoeg hebben. Die kunnen zich zo gedragen tegen klanten want de volgende om int zak te zetten staat toch al klaar...

Bij ons liggen er siliconen voegen bovenop de uitzettingsvoegen van de chape zelf.
Dit samen met flex lijm was voldoende om 90x90cm tegels te leggen zonder ontkoppelingsmat. En dit enkel omdat we een vierkante tegel in een vierkant patroon legde.

Jij lijkt precies niet te weten waar de uitzettingsvoegen zijn (zijn die er überhaupt?), alsook heb je langwerpige tegels die volgens onze tegelaar echt een no-no waren zonder ontkoppelingsmat.
Momenteel geen uitzettingsvoeg(en) in de chape zelf. We leggen de tegels met dubbele verlijming (flexlijm ook) en ook in vierkant patroon. Enkel de zijkanten worden voorzien van enkele rechthoekige tegels om daar niet maar 10% te gebruiken van een tegel van 120x120. Moest er nog een silicone uitzettingsvoeg komen dan kan dat wel in het midden in de breedte van de ruimte (als dat tussen cicruits is).

Probleem is gewoon dat zo een eikels/prutsers toch werk genoeg hebben. Die kunnen zich zo gedragen tegen klanten want de volgende om int zak te zetten staat toch al klaar...
En dat ik als particulier met 1 kleiner bouwproject gewoon geen hefboom heb om hen onder druk te zetten. Een projectontwikkelaar dat 10 appartmenten moet zetten heeft dat wel.
Ik vind dat echter een flauwe reden. Neem mijn project dan gewoon niet aan hé. Nuja, een bevriende ingeneur eens naar zijn mening gevraagd. Hij heeft al 10 woning gerenoveerd en heeft ondertussen al wat meer ervaring hier mee. Helaas is dit "normaal" en valt er niet veel aan te doen behalve een aangetekend schrijven. Dit is echter de manier om bruggen te verbranden en zal ons dwingen opnieuw opzoek te moeten gaan met een jaar vertraging als gevolg.

Momenteel geen uitzettingsvoeg(en) in de chape zelf. We leggen de tegels met dubbele verlijming (flexlijm ook) en ook in vierkant patroon. Enkel de zijkanten worden voorzien van enkele rechthoekige tegels om daar niet maar 10% te gebruiken van een tegel van 120x120. Moest er nog een silicone uitzettingsvoeg komen dan kan dat wel in het midden in de breedte van de ruimte (als dat tussen cicruits is).

Geen uitzetvoegen in de chape?!?
Normaal krijg je van de plaatser van de vloerverwarming een plan met aanduiding van de uitzetvoegen, of van de chaper of de architect.
Heb jij alles zelf gedaan ofzo?
Heb je klassieke chape of anhydrietchape?

* Z-profiel
* Trapboom in rubberwood

Ik ben offertes aan het vragen voor trappen, wel met een draai van 90° wat het duurder maakt, maar dat is echt wel goedkoop.

Bij Decotrap kom ik op €7250 voor een ondertrap in multiplex die bekleed wordt met eik van 20mm dik.

Geen uitzetvoegen in de chape?!?
Normaal krijg je van de plaatser van de vloerverwarming een plan met aanduiding van de uitzetvoegen, of van de chaper of de architect.
Heb jij alles zelf gedaan ofzo?
Heb je klassieke chape of anhydrietchape?
Het is vloerverwarming die in de bestaande chape is geslepen, en dan terug is geëgaliseerd (verbouwproject van oud huis). Ligt allemaal bij aannemer, en ik hoop dat die en z'n werkers hun vak kennen, maar ik krijg soms nogal weinig info van hem door...

Dan zou ik uw aannemer hier toch dringend over aanspreken ( al zeker voor garantie/aansprakelijkheid)
Want uw ruimte is te groot om geen uitzetvoegen te hebben.
Ze hadden ook gemakkelijk een voeg kunnen slijpen bij het uitfrezen. Nu is dat risicovoller/moeilijker omdat het al terug dicht ligt.
Het betegelen zit ook bij dezelfde aannemer?
*edit* werk je ook met een architect?

Laatst bewerkt:
We wonen bijna 3 maand in onze woning die we gekocht hebben .
Een alleenstaande huis van ongeveer 1980.

In het salon en speelkamer is de verwarming : convectoren in de grond. Ik merk dat er 2 van 4 contectoren, een isomo plaat hebben tege de buitenmuur in de put waar deze geplaatst zijn. Moet ik dit ook plaatsen bij de andere 2? Of heeft dit niet veel nut?

We hebben gasverwarming.

In de keuken, gang, slaapkamers zijn het convectoren radiatoren die tegen de muur hangen. Raden jullie me aan deze te vervangen ?

Ik probeer al 1 maand de chauffagist van de oude eigenaar te bereiken en dat hij moet langskomen om ons het 1 en ander uit te leggen... maar de papa neemt altijd op en zegt dat zn zoon geen tijd heeft (teveel werk, terwijl we op 3 min rijden van zn huis wonen). We werken met 2 binnen thermostaten, de ketel staat in de garage en zou werken met een buitenvoeler. Geen idee hoe dit werkt, moet dit eens googlen.
Wil veranderen van chauffagist... doen?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan