De verbouw-topic!

1 m3 droog zand komt bijvoorbeeld overeen met 1500 kg, terwijl voor vochtig zand 1700 kg gerekend kan worden.

Dat wordt een dure zandbak.
Je zou dat beter laten afkomen met een kipper.

Of als je een deftige remork hebt of iemand kent met zoiets, gewoon 2x gaan naar de gamma en thuis uitscheppen.
Of gewoon de bouwstoffer in de buurt bellen en vragen of die 2 kuub kan brengen.

1 m3 droog zand komt bijvoorbeeld overeen met 1500 kg, terwijl voor vochtig zand 1700 kg gerekend kan worden.

Dat wordt een dure zandbak.
Je zou dat beter laten afkomen met een kipper.

Of als je een deftige remork hebt of iemand kent met zoiets, gewoon 2x gaan naar de gamma en thuis uitscheppen.
Ja ik wil hem puur opvullen om er vanaf te zijn en erna wat kunstgras op te leggen.

Dure affaire op deze manier. Zelf scheppen vind ik niet zo erg.

Niemand in de buurt die aan het verbouwen is en wat steenpuin heeft liggen en dat gratis wilt komen storten ?
Nadien een laag zand erover en je ziet het niet meer .
Heb hier zo ook een put voor eenzwembad van 8x5X1,5 m opgevuld gekregen .
Was moeilijk bereikbaar vanaf de straat maar één van de buurmannen had nog wat puin liggen en dan zo over de muurtjes in het gat gekieperd tot er genoeg inlag .
Jij tevreden (want put is weg ) , buurmannen tevreden want ze hebben niet naar het stort moeten rijden .(enzo ook wat bespaard )

En de volgende eigenaar ook heel tevreden als hij iets in die tuin wil doen :unsure:
Dan gaat hem toch dieper moeten gaan dan 50 cm en eerlijk gezegd kan het mij niet echt schelen wat de volgende eigenaar dan met de grond gaat doen ….en als hem dieper gaat dan 1,50 m komt hem de betonplaat van 10 cm nog eens tegen waar het zwembad opstond . ;)

Merci mannen.

Vandaag meter gezet voor luchtvochtigheid omdat er toch een muffe geur was en we zitten op 70%.

Aanraders voor luchtonvochtigers?

Merci mannen.

Vandaag meter gezet voor luchtvochtigheid omdat er toch een muffe geur was en we zitten op 70%.

Ik heb er van Midea en heb er voor mijn ouders een gekocht van Qlima (op bol.com gevonden dacht ik).

In wat voor een ruimte komt ie te staan? (er zijn 2 types, condens-ontvochtigers voor in 'warmere' ruimtes bvb boven 15gr en absorptie ontvochtigers die beter werkt in koudere ruimtes bvb onder de 15gr (zoals garages etc) - maar die verbruiken wel meer)

Normaal gezien geeft de specificatie aan voor welk volume van de ruimte het toestel geschikt is.

Daarnaast kan het handig zijn dat je het toestel kan instellen om er altijd voor te zorgen dat je luchtvochtigheid beneden een zeker niveau blijft (zodat je het zelf niet steeds manueel hoeft te doen).

Een ander punt is de opslag van het water dat uit de lucht werd gehaald. Ofwel gebruik je het reservoir (en dan voorzien je best een reservoir dat past bij het verwachte werk, je wil ook niet om de 5 stappen gaan legen) , er zijn echter ook types die een directe 'uitlaat' naar een afvoer hebben - maar dan moet jij natuurlijk ook ergens een afvoerbuis hebben.

overgansprofiel (metalen plaatje) onder binnendeur tussen vinylmatten komt los (nu gelijmd). Betreft bovenverdieping (kamer)
Ik wil gat in chape & plug bevestiging voorzien (schroef).
Hoe mijd ik mogelijks leidingen in ondergrond (verdieping)
ik heb vloeropbouw op verdiep van 15cm gewelven, 5cm celmix,5cm chape.
Hoe diep zit verwarmingsleiding in vloeropbouw?

Merci mannen.

En waar is dat zo vochtig? Zou mij vooral afvragen wat de oorzaak van dat vocht is... Hier moeten we zelfs water laten verdampen omdat het te droog is (30-35%)

Iemand een idee waarom de oven onder stroom kan staan?
Hebben wel ontdekt dat er heel crappy contacten zijn die er bijna uitvallen

overgansprofiel (metalen plaatje) onder binnendeur tussen vinylmatten komt los (nu gelijmd). Betreft bovenverdieping (kamer)
Ik wil gat in chape & plug bevestiging voorzien (schroef).
Hoe mijd ik mogelijks leidingen in ondergrond (verdieping)
ik heb vloeropbouw op verdiep van 15cm gewelven, 5cm celmix,5cm chape.
Hoe diep zit verwarmingsleiding in vloeropbouw?

Normaal zit dat boven op uw isolerende (celmix) laag. Dus veel speling heb je niet. Als de verwarming aanstaat zou je wel kunnen voelen waar de buizen liggen. Ik heb hier met een hittecamera gekeken waar de VV ligt.

Heeft iemand een richtprijs van een voordeur (+raam ernaast)?
Klassiekere/houten stijl.

Vind op websites enkel dat je offerte moet laten maken maar nergens een richtprijs 😅
Was geen houten deur maar alu, wel "klassieke" stijl, RAL 7039S, met twee ramen langs beiden zijden, 3 kaders afgerond, vleugeloverdekkend, vals center en deurtrekker in middelste kader (Quincalux) : € 6.077,26 incl. 6% BTW.

Afmetingen:
- Breedte: 1540 mm
- Hoogte: 2180 mm

Wij hadden vroeger een volle houten deur met loodglas, maar iets gelijkaardigs verkrijgen dat wel goed afsloot ging ons het dubbele kosten. Was toch iets te veel van het goeie.

Laatst bewerkt:
Eindelijk paar dingen kunnen afsluiten:
  • Keuken en woonkamer afgewassen (muren, plafonds, schakelaars en ... verticale lamellen) en in een ander kleurtje gezet - ik had geen idee hoe vuil alles was blijkbaar ...
  • Achtergevel appartement geïsoleerd (20cm) en in crepi gezet (vader) - tegelijk ook afloop en 3 niveau verschillen weggewerkt - geen cadeau: 4 verschillende plaatdiktes isolatie moeten gebruiken.
  • Dak van de stal vernieuwd (asbest platen verwijderd)
Op de planning:
  • Vergroten tuinkot (momenteel 12m x 2,5m - gaat naar 4m breed over gedeeltelijke lengte van 8m), vrij veel werk want staat in gevelsteen, tegelijk ook het dak eens testen - Eternit platen begin jaren 90 - dat gaat kantje boord zijn voor asbest of niet.
  • Deel klinkers is wat verzakt - uitbreken en herleggen

Terug
Bovenaan