De verbouw-topic!

Ik vind het ook altijd spijtig dat ze opneemt einde niet een kleine opsommingen laten zien hoeveel ze betaald hebben en voor wat.

Maar dat zal ook wel met een reden zijn (onrealistisch prijzen)

Ik ben al eens benieuwd hoeveel Bart zelf vraagt voor zoiets.
Wij hebben Bart zijn bedrijf gevraagd maar die nemen geen klanten meer aan momenteel wegens teveel vraag :D

In het segment en de klasse en kwaliteit die zij voor ogen hadden kunt ge met 180 lang niet zo veel doen als ge zou denken hoor. Nu, in die markt moet ge als architect ook echt geen Dovy-keuken of X2O-kraanwerk gaan voorstellen hoor.
Soit, we raken redelijk offtopic maar die hun verbouwingen zijn alleszins totaal niet representatief voor wat mogelijk is met een bepaald budget.

Daar staat nochtans een Dovy keuken en een X2O badkamer in :). Mag toch wat anders zijn met zo een budget. Voor 1M euro in Beringen die ligging en die woonst voor dat budget, ik vond het vrij teleurstellend... Trouwens, die ronde spiegel in de gang was mooi, hebben die ook hangen. Ikea maakt toch echt wel mooie dingen :)

Wij hebben een nieuwbouw casco gekocht, en willen de badkamer nog aanvullen met een bad. De architect stelde voor om de douche te verhuizen naar de plek waar het toilet werd ingetekend. Het ruwbouw muurtje is immers al gemetseld en de afmetingen zijn wel aanvaardbaar voor een douche. Het bad kan dan op de plek komen waar de douche oorspronkelijk werd getekend. Maar het hangtoilet zou dan ergens tegen de muur moeten komen te staan waar de wastafel staat. Ik heb bij dit laatste toch mijn bedenkingen omdat je dan midden in de muur met een uitsprong zit voor die toiletbak.

Hebben jullie andere ideeën om dit op te lossen? Eventueel door het indelingsmuurtje af te breken, maar liefst van al door het te laten staan indien mogelijk.

Wij hebben een nieuwbouw casco gekocht, en willen de badkamer nog aanvullen met een bad. De architect stelde voor om de douche te verhuizen naar de plek waar het toilet werd ingetekend. Het ruwbouw muurtje is immers al gemetseld en de afmetingen zijn wel aanvaardbaar voor een douche. Het bad kan dan op de plek komen waar de douche oorspronkelijk werd getekend. Maar het hangtoilet zou dan ergens tegen de muur moeten komen te staan waar de wastafel staat. Ik heb bij dit laatste toch mijn bedenkingen omdat je dan midden in de muur met een uitsprong zit voor die toiletbak.

Hebben jullie andere ideeën om dit op te lossen? Eventueel door het indelingsmuurtje af te breken, maar liefst van al door het te laten staan indien mogelijk.

Moet dat zo een grote douche zijn? Ik vermoed van niet als ge het al wilt verplaatsen naar uw toiletruimte. Het hangt wat van de inplanting van uw raam af, maar eventueel een meer standaard douche van 90x90 zetten en die grote douchewand weglaten. Een wat kleiner, ergonomisch bad onder het raam - eventueel verzonken in de vloer. Uw kast van uw lavabo meubel kleiner maken (en pak aub 2 wasbakken). Dan hebt ge ruimte tussen bad en muur om wat linnen bakken te zetten.

En laat die deur ook opendraaien richting uw toilet ipv richting uw lavabo meubel. Tis geen al te grote ruimte, hebt ge veel meer ruimtegevoel. En dan kunt ge ook een meubel nemen waar ge onder uw wasbakken diepere schuiven laat maken.

Het raam beslaat de volledige hoogte van de ruimte, dus je kan daar moeilijk iets voor zetten. En inderdaad, er moet een dubbele wastafel komen. De meubels op de render en hun grootte mogen met een korrel zout genomen worden. We zijn bereid om enkele opofferingen te doen, maar als je toilet + 90x90 douche + (vermoedelijk inbouw)bad langs die ene muur wil plaatsen, dan voelt het al snel ouderwets aan anderzijds.

Goh. Eventueel een design bad op poten. Dat gaat nog voor een raam. En uw instap aan de muurzijde.

Ge hebt zowiezo een beperkte ruimte waar ge heel wat in wilt. Toilet zou ik niet verplaatsen. Douche en bad langs dezelfde muur langs elkaar zetten zou ik ook niet doen. Die ruimte is daar ook niet lang genoeg voor tenzij ge uw toilet verplaatst. En dan zit ge aan uw andere muur met slechts 60cm tussen muur en raam of tussen muur en deur. Voor een nis zoals ge die nu hebt is die ruimte te smal en gaat ge teveel kotjes maken. En zelfs met toilet tegen de muur is me dat nogal beperkt...

Als ge wat plaats wilt winnen die muurtjes eruit, toilet 90 graden draaien en scheiding op 1m zetten ipv 1m40 zonder die hoek eraan. Douche tegen de buitenmuur en bad ertussen aansluitend tegen muur toilet. Eventueel losstaand en niet ingekast, leidingen kunt ge in de scheidingsmuur toilet slijpen. Maar dan hebt ge weer alles op een lint. Vind het wat gek om 4m muur alleen te voorzien voor lavabomeubel. Da's veeeeeeeeeeel.

Ik dacht dat een badkamer deur naar buiten moest opendraaien of is dat geen verplichting?
De onze draait ook naar binnen, maar die mens zei toen, eigenlijk moet die naar buiten draaien.

Als je uitgleid ofzo en bewusteloos ligt tegen de deur dat mensen binnen kunnen.

Dat zal wel gewoon een tipje zijn zeker ipv een must :D

Ik dacht dat een badkamer deur naar buiten moest opendraaien of is dat geen verplichting?
De onze draait ook naar binnen, maar die mens zei toen, eigenlijk moet die naar buiten draaien.

Als je uitgleid ofzo en bewusteloos ligt tegen de deur dat mensen binnen kunnen.

Dat zal wel gewoon een tipje zijn zeker ipv een must :D
Ik heb toch ook altijd geweten dat een badkamer deur naar buiten moet opendraaien omwille van veiligheidsredenen.

Zelfs in de serviceflat van mijn schoonmoeder draait die deur naar binnen. Moet dan iets recent zijn? Hier thuis in elk geval nergens.

Zover ik weet is dat nergens echt verplicht maar eerder een opvatting van veiligheid, moest je uitglijden in je badkamer (water + tegels = grotere kans) en ze moeten daar binnen geraken, is dat niet eenvoudig met een deur die naar binnen draait.

Vuistregel: deuren draaien nooit open naar een doorgangspad, dus kamer in ipv gang in. WC'S en in mindere mate badkamers/natte cellen draaien dan weer best naar buiten open zodat iemand die er achter ligt de deur niet kan blokkeren. Dit is mss niet verplicht maar wel gangbaar in zorginstellingen.
Zorginstellingen, vooral in psychiatrische zorg, hebben dan weer meestal kamerdeuren die 180° naar buiten toe opendraaien, beter zicht de kamer in, geen dode zichthoeken en een buitendraaiende is moeilijker te barricaden dan een binnendraaiende. Plus ge kunt patiënten de kamer binnen "duwen" met de deur.

Bij mij draaien alle deuren naar binnen van de slaapkamers, enkel die van de badkamer naar buiten. 't zou ook gewoon niet anders gaan wegens te kleine gang..

Kloterij
Eerste keer willen voegen, dus wist van niet beter. Ze hebben mij een zak voegspecie voor vloeren mee gegeven in de bouwhandel.
Vond het al zeer ambetant werken + vreemd dat het kleur niet correct was na een 2tal weken. Mag ik beginnen alles terug uit te slijpen
:angry:
Gelukkig maar 2m² gedaan om eens te zien hoe vlot dat ging

Terug
Bovenaan