De verbouw-topic!

Vannacht de Vlaamse verbouwpremie aangevraagd, vandaag de eerste dag dat het kon en ik hoop m'n teruggave zo redelijk snel te hebben want ik heb het nodig voor de badkamer. Dossiernummer is 000000003 :biglaugh: Wel geen rekening gehouden dat ze blijkbaar voor- en na foto's van de werken wouden voor buitenschrijnwerk. Dus ze hebben 1 voor en 1 na.
Ik in maart in het oude systeem voor premie voor mijn gasketel: gisteren, dus na 6 maand, goedkeuring. Uitbetalen gebeurt voor... Eind maart volgend jaar! Dus de badkamer mag nog een jaartje wachten... 😬

Ik heb het niet per se nodig hoor. Maar aangezien er een hele tijd geen aanvragen konden gebeuren denk ik nu toch wat tijd te winnen. We zullen zien :)

Hi-la-risch. Als het niet zo dieptreurig zou zijn.
Volledig nieuw sanitair systeem geïnstalleerd door "vakman".
Maanden geleden al gezegd van ik hoor precies water druppen int vals plafond. "Neeeeeeeeeneeeeeeneeee, da's gwn in de buis da ge da hoort", er was niks te zien aan het plafond moest ik toegeven.

Vanochtend natuurlijk alles nat in de berging, water komt door de lampen heen.

Episode 85533 in deze verbouwing man man man.

Is 9300€ (ex btw) een deftige prijs voor onderstaande:

Badkamermeubel van 140cm, dubbele lavabo incl 2 kranen, spiegelkast met verlichting erboven en kolomkast van 35x40 ernaast.

Inloopdouche van 1800x900 met zij-ingang incl douchekop

2x Hangtoilet, randloos met softclose

Elektrische verwarming/handdoekdroger

Kleine lavabo incl kraan met kastje onder

Vloeren, muren, plafond, elektriciteit, leidingen, werkuren moeten er nog bijkomen.

Is 9300€ (ex btw) een deftige prijs voor onderstaande:

Badkamermeubel van 140cm, dubbele lavabo incl 2 kranen, spiegelkast met verlichting erboven en kolomkast van 35x40 ernaast.

Inloopdouche van 1800x900 met zij-ingang incl douchekop

2x Hangtoilet, randloos met softclose

Elektrische verwarming/handdoekdroger

Kleine lavabo incl kraan met kastje onder

Vloeren, muren, plafond, elektriciteit, leidingen, werkuren moeten er nog bijkomen.
Hangt natuurlijk af van de materialen en merken, maar ik vind het toch heel erg duur als dat enkel voor de aankoop van de toestellen is. Dus ik vermoed dat je een vrij dure smaak hebt. :tongue:

Hangt natuurlijk af van de materialen en merken, maar ik vind het toch heel erg duur als dat enkel voor de aankoop van de toestellen is. Dus ik vermoed dat je een vrij dure smaak hebt. :tongue:
Totaal geen dure smaak eigenlijk... We hebben voor het meeste de basis gekozen :unsure:

Op badplaats.nl vind je al een badkamer meubel van 140 cm voor 399€, inclusief de wastafel (kranen en sifons wel apart te bestellen).
Reken zelf maar uit hoeveel die kerel in zijn zakken steekt.

Zeker dat het geen schatting betreft voor de volledige werken?? :unsure:

Ik in maart in het oude systeem voor premie voor mijn gasketel: gisteren, dus na 6 maand, goedkeuring. Uitbetalen gebeurt voor... Eind maart volgend jaar! Dus de badkamer mag nog een jaartje wachten... 😬
Kweet zelfs niet wnr ik mijn premie krijg, alleen dat dossier ok is.
Staat dat daar ergens bij mss?

Oei, dan is dat toch wel heel duur.
Je kan dat toch moeilijk zeggen zonder te weten welk materiaal.

Onlangs douche gedaan in platen van dezignstone (die dat je naadloos verlijmt) en met voorgemaakte nis. Met zwarte inbouwkranen, regendouche, douchebak ook van dezignstone, scherm van 180x200,

Materiaal voor enkel die douche, +7000 euro. Er is dan nog geen leiding gelegd geen plaat gezaagd geplaatst. Met werk bij reken 10K. Enkel voor de douche. Badkamer volledig gaat boven de 30K. Sanitair is gewoon zeer duur.

Sanitair is ook niet enkel een toestel. Mensen denken soms, het is maar een wc pot, maar daar zit ook al die hele systemfix achter.

Je kan dat toch moeilijk zeggen zonder te weten welk materiaal.

Onlangs douche gedaan in platen van dezignstone (die dat je naadloos verlijmt) en met voorgemaakte nis. Met zwarte inbouwkranen, regendouche, douchebak ook van dezignstone, scherm van 180x200,

Materiaal voor enkel die douche, +7000 euro. Er is dan nog geen leiding gelegd geen plaat gezaagd geplaatst. Met werk bij reken 10K. Enkel voor de douche. Badkamer volledig gaat boven de 30K. Sanitair is gewoon zeer duur.

Sanitair is ook niet enkel een toestel. Mensen denken soms, het is maar een wc pot, maar daar zit ook al die hele systemfix achter.
Ik heb dat zelf toch ook aangegeven, dat zoiets afhangt van materiaal en merk?

Maar als hij dan aangeeft dat hij voor het meeste basismaterialen heeft gekozen, dan is dat budget gewoon heel duur. De zaken die jij daar opnoemt zijn geen basismaterialen.

Ik heb dat zelf toch ook aangegeven, dat zoiets afhangt van materiaal en merk?

Maar als hij dan aangeeft dat hij voor het meeste basismaterialen heeft gekozen, dan is dat budget gewoon heel duur. De zaken die jij daar opnoemt zijn geen basismaterialen.

Basis-vanmarcke huismerk kost ook al geld hoor. Of wat versta jij onder basis-materiaal, brico of Euroshop badkamer? ;)

Basis-vanmarcke huismerk kost ook al geld hoor. Of wat versta jij onder basis-materiaal, brico of Euroshop badkamer? ;)
Ik werk normaal met Van Marcke, Desco of STG (Sax), en wat hij beschrijft kost daar echt geen +9000€ voor de basismaterialen, zelf niet voor een beetje betere en specialere zaken.

Indertijd ook bij Vanmarcke besteld, alle materiaal totaal was 5500€ incl. BTW. Wel 30% zelfbouwkorting gekregen.
Was voor:
- 2 hang WC's met inbouwelement + 1 kastje met lavabo
- bad 180x80 + kraan
- douchebak 100x100 + glazen deur + kraanwerk
- badkamermeubel + lavabo 120cm + kraan
- extra kolomkast
- waterverzachter

Alles iets boven basismateriaal. Dus €9300 excl. BTW voor dat van Waelvis is inderdaad niet goedkoop.

iemand hier ervaring met aanvraag voor https://www.vlaanderen.be/proportionele-vermindering-van-de-onroerende-voorheffing ?
heb zonet een aanvraag ingediend, ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer dit verwerkt zal zijn. wel fijn om te zien dat het indienen super gemakkelijk en vlot via digitale weg kan :)
Mijn aanvraag is ook ingediend een aantal maand terug. Zal een half jaartje geduld zijn denk ik tegen dat we onze centen (ongeindexeerd) zullen terug zien…

Valt zo een proportionele vermindering te combineren met vermindering onroerende voorheffing IER? Mijn woning staat nu al 2,5 jaar leeg en betaal telkens braafjes de onroerende voorheffing. KI is ook niet bepaald mals aangezien het vroeger een handelspand was 😬

Terug
Bovenaan