De verbouw-topic!

Nee klopt. Heb het nog eens vergeleken en de u waardes komen wel overeen uit, maar de diktes van beglazing buitenkant dan weer. Dat nog op elkaar laten afsem en dan is het weer iets makkelijker. Weer een oefening, maar daar komen we wel uit. Merci voor de tip.
Ook moet je verborgen zaken in rekening houden, sommige leveranciers versterken de profielen met stalen profielen op de zwakke plekken, anderen doen helemaal niks met als gevolg dat je wel een serieus kwaliteitsverschil hebt tussen de 2. Zo heb ik de deur van mijn loods er mogen uit gooien omdat die door de vorige eigenaar ook voor de goedkoop gekozen werd, PVC deur waar je op het eerste zicht niks ging op aan merken maar als de zon er op stond kon je die gewoon zo zien doorbuigen van de warmte, de noodzakelijke stalen versterkingen zaten er gewoon weg niet in.

Ook moet je verborgen zaken in rekening houden, sommige leveranciers versterken de profielen met stalen profielen op de zwakke plekken, anderen doen helemaal niks met als gevolg dat je wel een serieus kwaliteitsverschil hebt tussen de 2. Zo heb ik de deur van mijn loods er mogen uit gooien omdat die door de vorige eigenaar ook voor de goedkoop gekozen werd, PVC deur waar je op het eerste zicht niks ging op aan merken maar als de zon er op stond kon je die gewoon zo zien doorbuigen van de warmte, de noodzakelijke stalen versterkingen zaten er gewoon weg niet in.
Het dingetje is ook dat ik 50 procent terug kan trekken via premies dus in het slechtste geval pak ik een kleine lening daarvoor en trek het grootste deel terug. Voor de goedkoopste kiezen was nooit een optie. Met deze info ben ik ook weer wat.

Het dingetje is ook dat ik 50 procent terug kan trekken via premies dus in het slechtste geval pak ik een kleine lening daarvoor en trek het grootste deel terug. Voor de goedkoopste kiezen was nooit een optie. Met deze info ben ik ook weer wat.
Vooral op uw gemak gaan kijken naar de demomodellen die leveranciers staan hebben, doe dat eens open, bekijk het hang en sluitwerk, als ze open is, is het geheel dan nog stevig, voelt het wat degelijk aan. Imo zijn dat dingen dat je voor lange tijd in uw huis hebt en na 3 jaar spijt hebben dat je toch niet voor een andere leverancier gegaan bent is helemaal niet aan te raden. Neem er de tijd voor en laat je niet onder druk zetten door fabrikanten.

Onze nieuwe ramen zijn vandaag geplaatst.
Heel tevreden met het resultaat.

Iemand ervaring met het laten plaatsen van visgraat parket?

En iemand ervaring met mooie houten terrassen ?

Ik ben aan het rondkijken om mijn (gemetste) carport van een elektrische sectionaalpoort te laten voorzien (incl remote, drukknop binnen).
Ik ben bij een firma geweest in Beringen en die komen vandaag alles opmeten (grofweg is het 2m90x2m50), maar omdat er geen dagkanten zijn moeten ze ook zijprofielen maken ed.

Benieuwd wat dat gaat kosten...

Zijn er nog goede firma's in Limburg die ik kan contacteren?

Ter referentie: vorig jaar dubbele garagepoort, met afwerking dagkanten (ook profielen) in afrormosia, motor, afstandsbediening & knop binnen : 9.5k

Ter referentie: vorig jaar dubbele garagepoort, met afwerking dagkanten (ook profielen) in afrormosia, motor, afstandsbediening & knop binnen : 9.5k

Toch incl BTW hoop ik :).
Een dubbele houten poort stelt wel andere eisen aan de rails en motor veronderstel ik.
Mijn zou ALU worden in RAL 7023, aangezien dat mijn ALU voordeur matched. De carport is rechtstreeks aan het huis gemetst in dezelfde steen en voorzien van dezelfde dakpannen. De nok van de carport en achterliggende gemetste tuinberging ligt op 5,5 meter.

Goed de u-waardes vergelijken. Zowel van het glas als het kozijn. Hang en sluitwerk kan ook een groot verschil op zitten. De goedkoopste heeft misschien lelijke fragiele klinken en mottige scharnieren.
Werkt de ze het buitenschilderwerk af en hoe, met wat. Is het verwijderen + afvoeren bij beide inbegrepen. Etc etc
Offertes zijn niet altijd 1 op 1 te vergelijken.
Je kan offertes voor buitenschrijnwerk eigenlijk pas echt 1 op 1 vergelijken als je prijs vraagt bij firma's die dezelfde profiel gebruiken.

Heb 2 offertes voor de sectionaalpoort in de carport binnen, standaard kleur is wit, maar dat wil ik niet. Dus de poort moet gelakt worden.

Aangezien er geen dagkanten zijn, wordt er gewerkt met een ALU profiel van 100x40mm rondom, gelakt met structuurlak in RAL kleur naar wens.
Daar komt dan een poort in met veren aan de achterkant van de rail en een vrij sterke motor. 2 afstandbedieningen en draadloze knop zijn voorzien. De veren kunnen 15000 cycli aan (optioneel kan ook 25000 cycli). De geleiders zijn wel de stevigere die ze aanbieden.
Afmetingen van de poort zijn 2700x2350mm, excl de profielen (totale breedte dus 2900 en hoogte 2450mm).

Offerte 1) Poort met glad poortoppervlak, paneel is iets duurder en er moet structuurlak in RAL kleur naar wens --> 3500 euro
Offerte 2) Poort met stucco paneel (standard, beetje korrelig), in RAL kleur naar wens --> 3285 euro

Iemand een oordeel of zo een vlak gelakt paneel nadelig is (bvb inslag van hagel oid). Ik zou het vlak paneel kiezen omdat mijn voordeur een strakke ALU deur is en ik dan vermoed dat dat er het best bij staat. Poort staat op het noorden, dus weinig last van de zon.
Een deftige prijs (BTW en plaatsing is incl)?

Laatst bewerkt:
Ken er niet veel van, maar een glad paneel is wel veel mooier.
Ik heb hier ook een gladde poort, maar die is standaard wit, ik weet niet als dat invloed heeft, dat wit zal ook wel gelakt zijn veronderstel ik.

Na 6 jaar is daar alleszinds nog niets aan. Dat ligt niet plat op de grond hé, hagel heeft daar weinig impact op denk ik.

Hier wat offertes gevraagd voor de ramen. Goedkoopste rond de 4k. Duurste, 15k. Allemaal voor hetzelfde. Toch altijd wat met die verschillende bedrijven.

Ik heb een 7 tal bedrijven afgegaan om offertes op te vragen, uiteindelijk ga ik ze gewoon zelf bestellen via raamwinkel.be en laten plaatsen door iemand.

Iemand een oordeel of zo een vlak gelakt paneel nadelig is (bvb inslag van hagel oid).
Glad is krasgevoelig. Enfin, daar komen evenveel krassen op dan op een andere, maar je ziet ze gewoon heel hard. Dat was een megagrote frustratie op de aluminiumramen in mijn vorig huis, bij een korrellak heb je dat niet.

Glad is krasgevoelig. Enfin, daar komen evenveel krassen op dan op een andere, maar je ziet ze gewoon heel hard. Dat was een megagrote frustratie op de aluminiumramen in mijn vorig huis, bij een korrellak heb je dat niet.

Heb mij slecht verwoord. Het paneel is vlak, maar de lak is een korrellak (structuurlak), daar wordt dus een korrel aan toegevoegd vor betere krasbestendigheid.
Het stuccopaneel is niet effen en daar zitten 'bobbels' in, dan is een structuurlak blijkbaar niet nodig. Dat is zowel goedkoper dan een glad paneel en de lak is goedkoper.

Ik zit niet in over die 200 euro, maar wil wel een poort die er lang goed uitziet, maar ik begrijp dat een vlak paneel met structuurlak wel ok is?

Ik heb een kruipkelder +~ 60 cm niet geisoleerd waarlangs de wc en badafvoer loopt en keuken.

Wat zou ik op het zand leggen om alles overal wat beter bereikbaar te maken? Worteldoek of beter rubberen tegels? Iemand low cost tips?

Op termijn bekijken we om de vloerplaat te isoleren. Momenteel wel geen last van water, wel veel muggen in de zomer.

Heb 2 offertes voor de sectionaalpoort in de carport binnen, standaard kleur is wit, maar dat wil ik niet. Dus de poort moet gelakt worden.

Aangezien er geen dagkanten zijn, wordt er gewerkt met een ALU profiel van 100x40mm rondom, gelakt met structuurlak in RAL kleur naar wens.
Daar komt dan een poort in met veren aan de achterkant van de rail en een vrij sterke motor. 2 afstandbedieningen en draadloze knop zijn voorzien. De veren kunnen 15000 cycli aan (optioneel kan ook 25000 cycli). De geleiders zijn wel de stevigere die ze aanbieden.
Afmetingen van de poort zijn 2700x2350mm, excl de profielen (totale breedte dus 2900 en hoogte 2450mm).

Offerte 1) Poort met glad poortoppervlak, paneel is iets duurder en er moet structuurlak in RAL kleur naar wens --> 3500 euro
Offerte 2) Poort met stucco paneel (standard, beetje korrelig), in RAL kleur naar wens --> 3285 euro

Iemand een oordeel of zo een vlak gelakt paneel nadelig is (bvb inslag van hagel oid). Ik zou het vlak paneel kiezen omdat mijn voordeur een strakke ALU deur is en ik dan vermoed dat dat er het best bij staat. Poort staat op het noorden, dus weinig last van de zon.
Een deftige prijs (BTW en plaatsing is incl)?

Is dat zo duur omdat het een buitenmaat is? Of ergens iets speciaal? Ik heb 4000 euro excl betaald voor 2 Hormann sectionaalpoorten in structuurlak inclusief 2 elektrische motoren, 2 zenders, bediening langs binnen, draadloos buitenklavier, elektriciteitswerken, afkantingen en afbraak/afvoer bestaande poorten. Dimensies 2375 x 2125.

Is dat zo duur omdat het een buitenmaat is? Of ergens iets speciaal? Ik heb 4000 euro excl betaald voor 2 Hormann sectionaalpoorten in structuurlak inclusief 2 elektrische motoren, 2 zenders, bediening langs binnen, draadloos buitenklavier, elektriciteitswerken, afkantingen en afbraak/afvoer bestaande poorten. Dimensies 2375 x 2125.

Mijn poort is wat groter, maar ik heb geen dagkanten. Dat maakt dat ze daar rondom alu profielen moeten rondzetten en dat kost wel wat.

Is het iets uit mijn regio (Haaltert/Aalst) of zijn algemene aannemers verschrikkelijk irritant om mee te werken?

Ik heb er ondertussen 4 aangeschreven de afgelopen 6 maand. Eerste was snel met een offerte van 44K voor strippen en renoveren van een aanbouw. Een andere antwoordde gewoon niet. De derde was pas gestart in 2022 met praktisch geen startkapitaal en denkt dat wat we vragen niet mogelijk is. De 4de zitten we al een maand achter en nog steeds geen offerte, maar is wel al langsgeweest.

Terug
Bovenaan