De vergrijzing

Wanneer ga jij met pensioen?

• Ik? Binnen minder dan 5 jaar.

• Binnen meer dan 5 jaar.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

R@ndom

Active member
Na wat zoekwerk merkte ik op dat er geen topic over dit interessante gegeven bestaat?
Hoog tijd dat de BG community haar licht laat schijnen over dit onderwerp.

Ikzelf heb nog een paar jaar te gaan en heb de keuze (volgens my pension).
  • Werken tot ik 43 jaar gewerkt/bijdrage jaren heb en met pensioen gaan.
  • Werken tot ik 45 jaar gewerkt/bijdrage jaren heb en met pensioen gaan.
  • Werken tot de wettelijke pensioen leeftijd van 66 jaar bereikt heb (vanzelevenniet).
Hoe lang mag/moet je nog? Langer doorwerken want ik krijg er niet genoeg van? Ik ben zelfstandig welk pensioen? Tegen dat ik er ben bestaat er geen pensioen meer?
Etc ...

michael-jackson-popcorn.gif

Maart 2053 ten vroegste voor een carrière van >42j en 65 jaar oud zijn :unsure:

Werken tot 67 ipv 65 levert nog geen 50/maand netto meer op dus hard pass
En voor afgekochte studiejaren te laten renderen zou ik veel langer moeten blijven leven na mijn pensioen dan wat ik realistisch acht...

Laatst bewerkt:
Toen ik mijn belastingaangifte moest invullen en ik ingelogd was in de systemen van de overheid toch ook even gekeken: augustus 2049 vroegste datum. Augustus 2053 voor een volledig pensioen. Niet dat die data wat uit doen want tegen dan zijn die nog 5x veranderd.