De Verhulstjes Seizoen 6

ilgonwe

Well-known member
Vanaf zaterdag 9 november zijn de Verhulstjes weer op TV. In de eerste aflevering zitten ze nog in België.
Ik vraag me af of ze veel interessants gaan vinden, vorig seizoen was toch minder. Programmeren op een zaterdagavond waarop weinig mensen de tv aanzetten boezemt ook niet veel vertrouwen in.

off topic: tijdstip is al lang het laatste van mijn zorgen aangezien ik nog weinig live kijk en ik denk dat ik niet alleen ben 🙂

Bwa , als ze het herhalen zoals nu de tafel van Gert en de slimste mens …dan zult ge het wel eens kunnen zien denk ik .
(Ze lijken teveel naar discovery gekeken te hebben …daar herhalen ze ook heel de dag hetzelfde blok . ;). )

Ze zijn de bodem van het vat aan het schrapen om van trivialiteiten iets groots te maken 😂
rqRv7eG.png

Ik heb het bij het eerste reclameblok afgezet, weer hetzelfde als altijd. Hoe vaak hebben we nu Gert al in zijn bed zien liggen 's ochtends en Ellen die dan binnenkomt met koffie, vergezeld door Leo. Denk dat ik gek word als ik nog vaak die Ellen hoor praten tegen haar hond :crazy:

@BlackTeaTrader Ik denk dat die voorspelbaarheid (à la FC De Kampioenen) het succesrecept is van de reeks. Voor de familie is dat ook het makkelijkst om altijd hetzelfde "typetje" te spelen om goed over te komen op TV.

Dat is toch al jaren lang de essentie van heel het programma. Totaal inhoudsloos, maar toch vind ik het zeer vermakelijk om naar te kijken. Heb er harder mee moeten lachen dan de gemiddelde aflevering van de slimste mens. Vooral bij het 2e deel over zijn ereburgerschap heb ik bij momenten toch serieus moeten lachen. Hoe die dat enerzijds wel serieus neemt maar het anderzijds ook totaal in het belachelijke trekt is toch wel een gave die alleen Gert Verhulst heeft.

Na het zien van de aflevering ga ik toch ook eens spelen met het piemeltje van mijn hondjes en eens over hunne balzak wrijven …(wacht die hebben geen balletjes meer want gecastreerd en alles weg laten halen . ;) )

Ik heb het bij het eerste reclameblok afgezet, weer hetzelfde als altijd. Hoe vaak hebben we nu Gert al in zijn bed zien liggen 's ochtends en Ellen die dan binnenkomt met koffie, vergezeld door Leo. Denk dat ik gek word als ik nog vaak die Ellen hoor praten tegen haar hond :crazy:
Niemand kijkt dan ook voor wat er gebeurd... het programma kijkt zo vlot weg omdat het in de kern eigenlijk gewoon Gert Verhulst is die lacht met zijn kinderen & Ellen en misschien wel meest van al met zichzelf.

Volgende aflevering ligt de lat erg laag, we mogen de hele tijd zien hoe Victor zit te wachten op zijn vriendin. Ze gebruiken zelfs dramatisch opzwellende muziek om het golfje spanning op te drijven:

C1LgSbL.png

Ik zie ze wel graag bezig. Ik hou van hun authenticiteit. Ondanks al het geld in de wereld vieren ze Viktor zijn 30ste verjaardag in een klein lokaal bruin kroegske met marginale meezingers, eten ze met veel smaak friet met een speigelei, gaan ze op weekend in een eenvoudige chalet, rijdt Gert op een fiets van 20 jaar oud die hij zorgvuldig beveiligt tegen diefstal etc. Ok, Er is zeker ook de nodige luxe aanwezig, wat logisch is met zo’n rijkdom, desalniettemin genieten ze eveneens van eenvoud.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan