De verkiezingsdag

Ik vind het ook wel raar hoe sommigen de peilingen ipv de vorige verkiezing als referentiepunt gebruiken om van een nederlaag of overwinning te spreken...
Dat is zodat iedereen kan winnen.

Beter dan vorige keer? Gewonnen
Beter dan de slechtste peiling? Gewonnen

Allez dat zal voor iedereen werken behalve oVLD >.>

Dat is zodat iedereen kan winnen.

Beter dan vorige keer? Gewonnen
Beter dan de slechtste peiling? Gewonnen

Allez dat zal voor iedereen werken behalve oVLD >.>
Voor politici snap ik die relatieve opluchting/teleurstelling nog wel omdat die leven in de waan van de laatste peiling maar journalisten zouden dat toch absoluut niet zo mogen kaderen op TV.

Raar, op vrt en vtm zijn ze al vollenbak uitslagen aan het geven en op tvl zeggen ze dat ze tot 6 uur moeten wachten met uitslagen te geven.
Dit omwille van een stembureau on het Brusselse dat door problemen langer open gebleven is.

Laatst bewerkt:
Voor politici snap ik die relatieve opluchting/teleurstelling nog wel omdat die leven in de waan van de laatste peiling maar journalisten zouden dat toch absoluut niet zo mogen kaderen op TV.
Wij komen normaal gezien niet echt vaak overeen hier, maar hoevaak heb ik hier al aangehaald dat journalisten politici ( van ALLE kanten) constant gewoon laten zeveren zonder hun te confronteren met de feiten?

Maar ik vermoed dat die politici dan gewoon niet meer opdagen.

Raar, op vrt en vtm zijn ze al vollenbak uitslagen aan het geven en op tv zeggen ze dat ze tot 6 uur moeten wachten met uitslagen te geven.
Dit omwille van een stembureau on het Brusselse dat door problemen langer open gebleven is.
Geen enkel officieel resultaat.

:laugh:

Mr Janssens wat is een succes voor u?
Chris Janssens: "vooruitgang is een overwinning. Een historisch (beste ooit) resultaat zou fantastisch zijn."

een uur later:

"Ja, Chris Janssens heeft gezegd dat hun beste resultaat ooit neerzetten absoluut hun doel is"

:unsure: de framing om het als een nederlaag te kunnen voorstellen is al bezig.
Ook niet eerlijk, want zijn letterlijke quote was: Je moet beter doen dan de verkiezing ervoor. Dat was letterlijk het antwoord op wat zijn doel was. Dan is dat niet écht framing, he.

Ook niet eerlijk, want zijn letterlijke quote was: Je moet beter doen dan het jaar ervoor. Dat was letterlijk het antwoord op wat zijn doel was. Dan is dat niet écht framing, he.
Mja ok maar dat is niet beter doen dan 2004. ( en ik wist idd niet meer exact wat hij zei, maar hij zei zeker niet dat ze absoluut beter wilden doen dan 2004)

Dat geld voor tvl (tv Limburg) ook, maar volgens hen mochten er tot 6 uur geen resultaten gecommuniceerd worden.
Nu hebben ze net de eerste resultaten getoond.
Neen, binnenlandse zaken heeft gezegd dat zij liever geen resultaten delen zodanig dat ze vanuit de overheid niet aan inmenging doen of het die schijn geeft.
Journalistiek kan op basis van hun contacten/controlenetwerken de resultaten te delen die zij hebben gezien of genoteerd tijdens hun controlefunctie.

TVL kan dan kiezen om dat niet te doen, of omdat ze niet hetzelfde volk hebben als een VTM om dergelijke informatie te bekomen.

Toch een grote verrassing dat nva lijkt de grootste te blijven.
Precies de peilingen, maar dan nva en vlaams-belang geswitcht.
Ik ben daar blij mee

Toch een grote verrassing dat nva lijkt de grootste te blijven.
Precies de peilingen, maar dan nva en vlaams-belang geswitcht.
Ik ben daar blij mee
Misschien is dat het resultaat net door de onheilspellende peilingen, diegene die niet wisten waarop te stemmen of diegene die twijfelden zijn door die peilingen misschien voor NVA gegaan om te vermijden dat Vlaams Belang zou winnen?

Die totaal belachelijke campagne tegen Vlaams Belang van "Ons Vlaanderen" heeft er volgens mij voor gezorgd dat er wel wat mensen van gedacht zijn veranderd.

Intens blij dat Vlaams belang de bovenhand niet haalt. Respect voor iedereen zijn keuze maar ik zal nooit akkoord zijn met waar die partij voor staat.

Laatst bewerkt:
Hier juist alles opnieuw kunnen tellen omdat de getuige van de politiek 1 stem tekort kwam in haar notities.

Die totaal belachelijke campagne tegen Vlaams Belang van "Ons Vlaanderen" heeft er volgens mij voor gezorgd dat er wel wat mensen van gedacht zijn veranderd.

VB heeft dat toch vooral aan zichzelf te danken, TVG heeft gewoon geen al te beste beurt gemaakt afgelopen weken. Ze hebben geen klare antwoorden op de zaken die de kiezer echt belangrijk vinden.

Federaal: NVA - Vooruit - CD&V - MR - Les Engages en zien hoever NVA geraakt met Vooruit en Cd&v voor vlaamse regering.

BDW toch echt wel Van Grieken overvleugelt de laatste maand. Heeft de N-VA echt wel gered. Benieuwd op die nu weer het premierschap aan zich zal laten passeren en er een waal installeert.

Federaal: NVA - Vooruit - CD&V - MR - Les Engages en zien hoever NVA geraakt met Vooruit en Cd&v voor vlaamse regering.

BDW toch echt wel Van Grieken overvleugelt de laatste maand. Heeft de N-VA echt wel gered. Benieuwd op die nu weer het premierschap aan zich zal laten passeren en er een waal installeert.
Als De Wever nu zijn staart intrekt, zal die afstraffing erna dan vallen. Hij heeft de mensen toch warm gemaakt op premierschap.

Ik denk dat we vrij snel regeringen kunnen krijgen. De kaarten liggen niet immens moeilijk.

Terug
Bovenaan