De verkiezingsdag

Als De Wever nu zijn staart intrekt, zal die afstraffing erna dan vallen. Hij heeft de mensen toch warm gemaakt op premierschap.

Ik denk dat we vrij snel regeringen kunnen krijgen. De kaarten liggen niet immens moeilijk.
Yup idd, zeker met die gemeenteraadsverkiezingen in het verschiet.

Als De Wever nu zijn staart intrekt, zal die afstraffing erna dan vallen. Hij heeft de mensen toch warm gemaakt op premierschap.

Ik denk dat we vrij snel regeringen kunnen krijgen. De kaarten liggen niet immens moeilijk.
Als hij echt een grondige staatshervorming wil bekomen zou ik er niet zo zeker van zijn.
Nog steeds een 2/3de meerderheid nodig als hij echt een confederaal model wilt.

Je moet je stem toch scannen ook
Als dat papiertje niet gescanned is dan is je stem niet geregistreerd. Die pc's sturen helemaal niets duur, die genereren op het einde gewoon die QR code die je moet inscannen met je stem. Ik snap niet dat je zoiets afgeeft?
Dat heeft die voorzitter waarschijnlijk al gedaan toen hem terug ging om de kaart te halen . ;)
Ik denk dat de bijzitter/voorzitter idd m'n ticket gescand heeft, hij stond daar aan die scanbak te draaien. Enfin ik heb NVA gestemd en ze hebben ruimschoots gewonnen dus alles in orde. Ze mocht dat wel gemeld hebben ergens was wat onduidelijk imo.

Ja maar velen willen blijkbaar in een communistische staat leven, begrijpen wie begrijpen kan :thinking:

Niemand wil hier in een communistische staat leven, net zo min mensen een fascistisch regime willen. Mensen voelen zich misnoegd en in de steek gelaten dus zoeken ze die extremen op. Ik hoop dat dit vooral een signaal is voor de andere partijen om hier iets aan te doen.

Dat is zodat iedereen kan winnen.

Beter dan vorige keer? Gewonnen
Beter dan de slechtste peiling? Gewonnen

Allez dat zal voor iedereen werken behalve oVLD >.>
Ik ga mezelf weer quoten..

N-VA, verliest maar "beter dan de peilingen", dus overwinnaar van de verkiezingen :p Maar BDW heeft de zaak recht getrokken voor hen, dus chapeau

Uit beide speeches kan je toch niet anders besluiten dat beide partijen redelijk warm voor elkaar zijn? Soit, we zullen zien natuurlijk en Wallonië is nog niet 100% duidelijk.

Een Vlaamse coalitie waarin zowel N-VA én VB inzitten, dat zou toch echt geweldig zijn. De tijd is meer dan rijp.

Uit beide speeches kan je toch niet anders besluiten dat beide partijen redelijk warm voor elkaar zijn? Soit, we zullen zien natuurlijk en Wallonië is nog niet 100% duidelijk.

Een Vlaamse coalitie waarin zowel N-VA én VB inzitten, dat zou toch echt geweldig zijn. De tijd is meer dan rijp.
Om wat dan te doen? De onafhankelijkheid uit te roepen, terwijl minstens de helft van de bevolking daar sowieso tegen is? En waar ook lang niet alle kiezers van N-VA en VB zelf achter staan?

Ik versta niet hoe CD&V op zijn borst klopt als zijnde dit te ervaren als zijnde een goed resultaat... de afstraffing is misschien minder, maar goed resultaat zou ik dit nu ook wel niet noemen.

Ja maar velen willen blijkbaar in een communistische staat leven,
Denk ook dat het gewoon protest stemmen zijn geweest en dat iedereen had verwacht dat den andere wel op VB zou stemmen en dat dit resultaat niet echt verwacht was .

Je kon het al ergens verwachten als je de stemresultaten zag van de rand gemeenten . ;)

Volgens mij heeft Vlaams-belang gisteren de verkiezingen verloren toen het ineens ging over de oorlog met Rusland..
Daar zijn ze door alle partijen met de grond gelijk gemaakt! En terecht!

Volgens mij heeft Vlaams-belang gisteren de verkiezingen verloren toen het ineens ging over de oorlog met Rusland..
Daar zijn ze door alle partijen met de grond gelijk gemaakt! En terecht!
Ze hebben de PvdA ook aangevallen op dat vlak en die hebben heel wat stemmen gewonnen, dus ik denk niet dat dat de oorzaak is.
Ik ben er zeker van dat het de campagne van "Ons Vlaanderen" tegen Vlaams Belang is die hen heel wat stemmen gekost heeft.

Laatst bewerkt:
Schelden is niet nodig.
Ze hebben de PvdA ook aangevallen op dat vlak en die hebben heel wat stemmen gewonnen, dus ik denk niet dat dat de oorzaak is.
Ik denk vooral dat de campagne van "Ons Vlaanderen" tegen Vlaams Belang hen heel wat stemmen gekost heeft.
PvdA stemmers zijn by default communisten. Ik denk dat dat voor veel twijfelaars tss VB en NVA toch de doorslag heeft gegeven. Twijfelaars voor PvdA bestaan niet.. ofwel gade full retard ofwel niet, de Russen maken daarvoor niks uit.
Het gender/abortus debat zal wss wel meer stemmen gekost hebben

Ik vind het eigenlijk wel mooi om te zien hoe België de verkiezingen telkens kan organiseren zonder al te veel noemenswaardige problemen.
Moet toch een gigantische logistieke nachtmerrie zijn. Zeker rekening houdende met de complexiteiten in ons land.

PvdA stemmers zijn by default communisten. Ik denk dat dat voor veel twijfelaars tss VB en NVA toch de doorslag heeft gegeven. Twijfelaars voor PvdA bestaan niet.. ofwel gade full retard ofwel niet, de Russen maken daarvoor niks uit.
Het gender/abortus debat zal wss wel meer stemmen gekost hebben
Net zoals niet elke VB'er een neonazi is, is niet elke PVDA-stemmer een communist. Enfin, laat ons hopen, anders ziet het er niet goed uit voor ons land ...

Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe lang zo'n coalitie tussen N-VA en Vlaams Belang met nul zetels op overschot overleeft :biglaugh: Langer dan een half jaar geef ik ze niet.

Terug
Bovenaan