De Verraders S04

Amelie Albrecht raakte dan weer een gevoelige snaar bij Olivier. Zij noemde hem ‘het lief van Omar’. “Dat was een wanhoopsdaad om mij belachelijk te maken. Ze weet dat ik haar op de hielen zit, dus ze is aan het spartelen. Ze probeert goed over te komen door humoristisch te zijn. Maar voor mij is ze iets te ver gegaan.”

Maar werkelijk, gast...
Er is niemand die dit geïnterpreteerd heeft als belachelijk maken.
Ze had kunnen zeggen: "jullie beste vrienden", maar als je gewoon bent om te zeveren, dan probeer je alles ergens wat anders te verwoorden dan wat iemand anders verwacht.
Da's de essentie van humor trouwens: reageren op een manier dat een ander niet verwacht.
Hier zat niks van spot in en al zeker niet bedoeld om hem belachelijk te maken.

Maar werkelijk, gast...
Er is niemand die dit geïnterpreteerd heeft als belachelijk maken.
Ze had kunnen zeggen: "jullie beste vrienden", maar als je gewoon bent om te zeveren, dan probeer je alles ergens wat anders te verwoorden dan wat iemand anders verwacht.
Da's de essentie van humor trouwens: reageren op een manier dat een ander niet verwacht.
Hier zat niks van spot in en al zeker niet bedoeld om hem belachelijk te maken.

Tuurlijk is dit spot, het komt over als 'het volgertje' of 'de hond van', iemand dus zonder ruggengraat die enkel maar een ander volgt. Je mag dit perfect denken, maar dit zo (bot) verwoorden kan kwetsend overkomen.

Ik vind niet dat Oli hier overdrijft. Aan de andere kant was zijn 'Lyntje' even erg.

Sowieso is mensen aanspreken met 'tje' of 'ke' achter de naam zeer denigrerend.

Leave Oli alone!!!
Als dat al denigrerend is, dan is er echt een probleem in deze woke wereld.
'het liefje van' komt voor hem kwetsend over omdat hij als ogenschijnlijk narcist van overal bejubeld wil worden.
Zelfs nu in de pers is hij er nog een punt van aan het maken... werkelijk...

Maar dan inderdaad wel het normaal vinden hoe hij tegen Lynn sprak...
In zulke situaties laat je toch best zulke dingen passeren dan er zo expliciet publiekelijk op te reageren?
Neem die persoon (Amelie dus) eventueel eens apart en zeg dat je het niet kon appreciëren, maar zelfs nu nog in de pers rancuneus reageren en natrappen, is vreemd.

Het wordt nog spannend voor de verraders nu er terug een verrader uit ligt, alhoewel ze nog niet veel genoemd zijn. Het is 2 tegen 7, 6 als er gemoord wordt.

Had Amelie nu niet de pech gehad met die opdracht, had het er compleet anders kunnen uitzien.

Ja idd moeilijk te zeggen welke kant het nu gaat uitgaan, buiten dat Chloe haar naam is een keertje is gevallen, lijkt het me dat de bondgenoten terug bij af zijn en het gewoonweg weer gaat neerkomen op wie iets verkeerd zegt/doet dat het volgend weggestemde slachtoffer gaat worden.
(Charlotte noemde Francesco nu wel tijdens dat solo dagboekkamer moment, maar dat kan evengoed montage van de productie zijn)

Ook als ze nu niet kunnen moorden, zal er twijfel ontstaan of er iemand al dan niet is overgelopen, dus kan enkel maar in voordeel vd verraders zijn.

Olivier de opperbondgenoot!

Domme zet van Amelie door niet op Elijah te stemmen. Zo zie je maar dat het spel - als je er in zit - vreemde dingen doet met je hoofd.

Olivier, Lynn, Yanick, en misschien nu ook wel Elijah en Clementine. De verraders gaan een paar van deze bondgenoten moeten vermoorden, want als er drie van hen het tot in de finale schoppen, kunnen ze alle andere twijfelgevallen naar huis stemmen en winnen. Ik zie de bondgenoten dit jaar nog wel eens winnen.

Olivier de opperbondgenoot!

Domme zet van Amelie door niet op Elijah te stemmen. Zo zie je maar dat het spel - als je er in zit - vreemde dingen doet met je hoofd.

Olivier, Lynn, Yanick, en misschien nu ook wel Elijah en Clementine. De verraders gaan een paar van deze bondgenoten moeten vermoorden, want als er drie van hen het tot in de finale schoppen, kunnen ze alle andere twijfelgevallen naar huis stemmen en winnen. Ik zie de bondgenoten dit jaar nog wel eens winnen.
Ik zou Yannick voor de bus gooien: hij wou het eruit stemmen van Omar parkeren na zijn grote show (= extra verbanning van bondgenoot en overleg onder de verraders die nacht waar ze beslisten dat ze verraders vol in aanval gingen gaan op Omar (= Amelie én dus ook Yannick) om het vertrouwen te winnen. Yannick stemde nu ook niet op Amelie.

Terug
Bovenaan