De Verraders S04

Is er een punt in het spel waarop de mogelijkheid om te charmeren stopt? Want anders lijkt het strategisch ongunstig om verraders in de latere fases weg te stemmen.
Dat is de eigenlijke bedoeling van het spel. Door specifieke regels ga je altijd met 2 verraders (min) naar de finale gaan.
Het beste is om week na week bondgenoten te laten vertrekken. Als elke bondgenoot zich opoffert voor de groep dan vallen de verraders redelijk snel op. Dan kan je gewoon voor de finale verrader 1 verbannen, en in de finale zelf nog de 2 andere.

Met quasi random stemgedrag kom je eigenlijk het verst.

Ik ben nog aan het kijken dus lees hier bewust nog niet alles, maar ik wil na deze aflevering nooit meer het woord "informatie" horen 🤦‍♀️

Olivier, wat een held. Hij is op het goede spoor! Deels toch.

Yannick heeft het wel echt goed door.

Toni, toch een heerlijk rustige bondgenotenuitleg ter verdediging aan die tafel. En dan Francesco die de warrigheid en stress zelf is (heeft die nu weer niemand genoemd? 😅) die zich wel redt. Blijft straf hoe die tunnelvisie werkt.

Ik denk dat de verraders nog weinig kans maken, gewoon omdat er naast Olivier en Yannick nog enkele anderen zijn die meer vertrouwd zullen worden in de finale. Maar als Yannick vermoordt wordt, zou Francesco het nog kunnen overleven.

Is er een punt in het spel waarop de mogelijkheid om te charmeren stopt? Want anders lijkt het strategisch ongunstig om verraders in de latere fases weg te stemmen.
Start van vorige aflevering aangekondigd dat het de laatste nacht ging zijn dat de verraders mochten verleiden. In theorie konden ze dus deze week en volgende week de 2 laatste verraders eruit stemmen en dan had je geen verraders in de finale.

Daar staat tegenover dat ze continu bijsturen op basis van hoe het spel gaat, om beide zijden kansen te geven (of om kandidaten tegen zichzelf te beschermen).
Eerste seizoenen in NL bestond het chanteren bv. niet, maar werd in seizoen 3 werd het toegevoegd omdat de verraders er te snel uitgingen en de bondgenoten zich niet lieten verleiden.
Hoewel er niet meer verleid mag worden, vermoed ik dus ook wel dat als deze week een verrader gevonden werd, er wel een chantage had plaatsgevonden (is nog nooit gebeurd, dus kan het niet met zekerheid zeggen).

Olivier, wat een held.
Hij gaat er van uit dat er bij de 5 laatkomers een verrader zit, viseert iedereen die van die 5 overblijft in het spel... en dat is een held?
Geen ondervragingstechnieken? Geen manieren om iemand te ontmaskeren? Geen links tussen bepaalde antwoorden en gedragingen? Enkel en alleen het vage vermoeden dat er een verrader bij die 5 laatkomers zit (wat geheel toevallig juist is, maar toch). OK dan.

Iedereen kan eens goed zitten met hun tunnelvisie en des te grappiger dat ze dan meestal één verrader hebben die ze dan wel volledig vertrouwen.

Geen idee hoe ik dat spel zelf zou spelen. Maar zoals Oli in het spel stappen en effectief spelen om er zelf zolang mogelijk in te blijven zie ik me toch niet doen.

Hij gaat er van uit dat er bij de 5 laatkomers een verrader zit, viseert iedereen die van die 5 overblijft in het spel... en dat is een held?
Geen ondervragingstechnieken? Geen manieren om iemand te ontmaskeren? Geen links tussen bepaalde antwoorden en gedragingen? Enkel en alleen het vage vermoeden dat er een verrader bij die 5 laatkomers zit (wat geheel toevallig juist is, maar toch). OK dan.
Ik ga zelfs mensen opofferen, want ja , die laatste die overblijft van die 5, das zeker een verrader. Voor de rest geen aanwijzingen!

Hij heeft gelijk, toch? Net zoals in het voetbal. Je kan slap spelen en toch scoren ;)

Het is allerminst een slechtere strategie dan Toni's "er moet een jonge verrader zijn" of Lynns "Toni's gedrag is veranderd dus hij is een verrader".

Met held bedoel ik trouwens niet dat ik hem een geweldige speler vind. Ik vind hem een held die me elke zondag entertaint, met zijn kleine kantjes (die ook in Special Forces destijds bovenkwamen), de manier waarop hij soms fout of te snel conclusies trekt en toch op het juiste spoor komt, maar ook zijn competitiviteit, trouw en volharding. Hij kleurt voor mij het seizoen.

Je hebt een punt. Je hebt van die deelnemers wel nodig om interessante tv te krijgen. Als ze allemaal zoals Eliyha zouden zijn, zou er geen kat nog kijken....

Je hebt een punt. Je hebt van die deelnemers wel nodig om interessante tv te krijgen. Als ze allemaal zoals Eliyha zouden zijn, zou er geen kat nog kijken....

Waar zit Bart Kaëll als je hem nodig hebt?

"En, wat gaan we eten vandenavond?
Zeg, zijde gij nen verrader?
Nee, hé.
Nee, ik geloof u".

Zó moet je dat aanpakken, verdorie!

Hoe je het draait of keert, het is ook een televisieprogramma dat het moet hebben van kijkcijfers. Het spel op zich is hier minderwaardig aan. De productie heeft alle touwtjes is handen. Zij bepalen alles. Dus ook wie wat weet en wie wat denkt te weten. Er wordt weinig aan toeval overgelaten.

Geen enkele strategie werkt. En als ze werkt is het toevallig. En dan kan je achteraf zeggen....'Zie je wel...' Wat ze een strategie noemen is eigenlijk het verder gaan op een veronderstelling of aanname die al dan niet juist is.

Oli en Yannick zitten nu toevallig juist. Tony zat toevallig fout door eigenlijk een gelijkaardige 'Strategie' als Oli.

Voor het spel op zich moet je niet kijken imho.

Enigste reden dat ik verder kijk is de dynamiek tussen de deelnemers en of er eventueel en toffe proef inzit.

Enigste reden dat ik verder kijk is de dynamiek tussen de deelnemers
Dat psychologische aspect is sowieso het interessantste - iets wat ik eigenlijk de laatste jaren miste bij 'De Mol' en daarom ook afgehaakt ben.

Nu, al bij al zijn in de loop der jaren de verraders altijd wel vrij goed geweest (behalve de burgemeester van Samson (da's een deelgemeente van Ternat) die wel snel door de mand viel).

Eigenlijk is het uitkijken naar een seizoen waar er ééns echt slunzige verraders ontmaskerd worden door duidelijke versprekingen.

Ik herinner me precies dat er eens echt een verspreking is gebeurd, volgens mij in het seizoen met Charlotte Van Brabander, al weet ik niet of zij het was. Misschien was het deze:

Na een heftige dag en dito Ronde Tafel liepen de emoties bij verrader Charlotte bijzonder hoog op. “Ik weet één ding zeker: morgenochtend ga ik niet naar huis”, verkondigde ze snikkend in het bijzijn van de groep. “Op dat moment blokkeerde ik”, vertelde Charlotte achteraf. “Ik dacht: oh nee, wat ben ik aan het zeggen? Ik weet niet of ze het doorhadden.” Eén iemand hád het door: Véronique.

Dit is pas het eerste seizoen dat ik kijk van de verraders, maar die bondgenoten spelen toch niet altijd zo dom mag ik hopen?

Ik zou puur verrader willen zijn omdat ik als bondgenoot mijn kas zou opfretten met de renederingen van bepaalde mensen daar. De enige die ik tot dusver wat nuttige dingen heb weten zeggen is Yannick. Al de rest is bij momenten gewoon schrijnend. Jens, Lynn, Oli, Clementine, ... pff :laugh: Hoe Jens bv. tegen Leen deed was verschrikkelijk tenenkrullend om te zien.

Om nog maar te zwijgen over dat geval van Omar. Ik vond zijn hele show fantastisch gespeeld, maar dat die op het einde van die dag niet één stem kreeg is toch werkelijk gewoon schrijnend.

Hoe raar is dit nu weer om dit er nu in te brengen: De finale van ‘De verraders’ is in zicht, maar presentator Staf Coppens introduceert op de valreep plots nog een mysterieus nieuw spelelement: de munt van de waarheid. Wie erin slaagt om de munt in kwestie te bemachtigen, mag de identiteit van een medespeler te weten komen tijdens een tête-à-tête in het kasteel. Een troef die zowel de bondgenoten als de verraders maar al te graag in handen willen krijgen.

HLN LINK

Laatst bewerkt:
ineens in Lynn superverdacht lol dat is de volgende die sneuvelt en dan gaan ze gewoon willekeurig gaan stemmen en Francesco zal het winnen idd

Terug
Bovenaan