De Verraders S04

Zo ver in het spel, meesterlijke zet om Clementine te vergiftigen.
Maar dan zo crappy spelen, totaal geen argument tegen Yannick formuleren en totaal de groep niet aanvoelen.
Yannick verdacht hem zelfs niet meer volledig nadat hij niet vergiftigd was.
Echt oliedom van Francesco…

Altijd had Lynn als eerste moeten weggestemd worden. Hij had dat met die tactiek nog kunnen winnen.

Vooral dom dat Francesco in stemronde 1 niet mee ging met de flow op Lynn en toch op Yannick stemde.
Want was er gebeurd indien het Grote Licht in de eerste stemronde ook haar dolk had ingezet op Lynn (die ze verdacht maar ineens toch mee Francesco ging)? Dan was het 3-3.

Toch blij dat Francesco niet wint want damn die kerel denkt waarschijnlijk van zichzelfd dat hij de meester verrader is, maar het is toch eerder van domheid dat hij zo ver geraakt is ze.

Het enige wat ik kon denken was dat die Lynn een trauma voor het leven heeft. Ze kwam op mij al voor dit programma nogal labiel over, maar dat lijkt me niet bepaald verbeterd...

Had Francesco de debatten niet gestart had ie zeker ronde 1 overleefd. Maar teveel fouten gemaakt tijdens het spel.

Het enige wat ik kon denken was dat die Lynn een trauma voor het leven heeft. Ze kwam op mij al voor dit programma nogal labiel over, maar dat lijkt me niet bepaald verbeterd...
Vooral denken dat ze echt gewonnen heeft, terwijl ze er eigenlijk gewoon uitgestemd is geweest. Ik had hier een zeer naar gevoel bij.

Filmisch wel een ander niveau deze aflevering, mooie climax.

Francesco gewoon koelomp uiteraard.

Toen Staf zei dat ze konden kiezen om te stoppen bij 4 kandidaten of door te gaan tot 3 kandidaten had ik zoiets van "Waarom zou je stoppen bij 4?" 't Is niet dat ze meer "prijzengeld" of zoiets konden winnen door vroeger te stoppen. Er was dus letterlijk niets van meerwaarde om te stoppen bij 4 (buiten dan misschien het besparen van een trauma bij Lynn). Zelfs al waren ze unaniem quasi 99% zeker dat Francesco de verrader onder hen was, dan ga je voor die laatste 1% toch nog gewoon iemand extra eruit stemmen - just in case? Je wint met zijn allen of verliest met zijn allen. Vandaar dat Lynn op't einde ook mee"vierde" als bondgenoot, ook al was ze net daarvoor eruit gestemd.

Khad echt te doen met Lynn. Rauwe emoties.. ook niet echt te begrijpen waarom charlotte zo hard tekeer ging tegen haar. Je zou op zn minst toch kunnen zeggen dat er twijfels zijn of ze effectief een verrader is. Maar dit waren toch (te) harde woorden vond ik.

Boeva blijft toch met voorsprong de beste verrader, deze verraders waren, zelfs geholpen door matige bondgenoten (Yannick, Oli en misschien zelfs Anastasia vond ik wel zinnige dingen zeggen) kregen ze het niet klaar.

Omar dik afgegaan toch, Fransesco echt stom om zo vol op Yannick te gaan, Chloe grijze muis verrader, vond ik de beste waarschijnlijk Amelie als verrader.

Maar blijft wel een zeer leuk programma om naar te kijken, ik had compassie met Lynn tijdens die laatste raad, ondanks dat ik dat (samen met Jens) een all time topper qua slechte bondgenoot zijn vond :lol: .

Charlotte is toch ook echt rond.
Heeft eigenlijk niets meerwaarde gebracht en zat er altijd naast. Tot op de laatste minuut 😅

Had Francesco niet de aanval ingezet op Yannick en even afgewacht hoe de tafel verliep had hij zoiezo de eerste ronde overleeft.
De tweede ronde was dan een tweestrijd tussen hem en Eliyah geworden, dus nog steeds spannend of hij het zou halen.
Het feit dat hij Clementine vermoord en op die manier totaal irritationeel overkwam was een briljante mindfuck zover in het spel.

Anderzijds, het feit dat de verraders de eerste maal (dacht ik) zijn verloren toont voor mij dat het misschien ook niet de sterkste lichting was.
Van Chloé zou je meer verwachten, maar net zoals Lotte vorig jaar zie je toch ook dat seksuologen niet over dezelfde kam als psychologen te scheren zijn. Ze zullen zeer goed zijn in hun vak maar inschatten van iemands persoonlijkheid is toch nog een ander paar mouwen.

Amelie heeft een sterk observeringsvermogen maar niet de fantasie om strategie uit te werken. William vorig was (waarschijnlijk door zijn gamingachtergrond) heel sterk in het uitwerken van strategie en drie stappen verder dan de rest denken.

En Omar, tjah... Zijn ego heeft hem gewoon de das omgedaan. Als je uzelf zo high profile presenteert mag je zo'n domme fout gewoon niet maken.

Charlotte is toch ook echt rond.
Heeft eigenlijk niets meerwaarde gebracht en zat er altijd naast. Tot op de laatste minuut 😅
Een grijze muis die wel vaak door anderen te volgen het spel heeft beïnvloed.

Chloé heeft weinig kans gehad om echt iets mee uit te werken. Ze was er van in het begin nog niet bij, moest dan ondergaan waar Omar/Amelie het voortouw nemen en is er dan snel uitgegaan. Denk dat als er iemand anders was ipv Omar en ze van in het begin in de groep had gezeten, ze wel meer had kunnen betekenen.

Toen Staf zei dat ze konden kiezen om te stoppen bij 4 kandidaten of door te gaan tot 3 kandidaten had ik zoiets van "Waarom zou je stoppen bij 4?" 't Is niet dat ze meer "prijzengeld" of zoiets konden winnen door vroeger te stoppen. Er was dus letterlijk niets van meerwaarde om te stoppen bij 4 (buiten dan misschien het besparen van een trauma bij Lynn). Zelfs al waren ze unaniem quasi 99% zeker dat Francesco de verrader onder hen was, dan ga je voor die laatste 1% toch nog gewoon iemand extra eruit stemmen - just in case? Je wint met zijn allen of verliest met zijn allen. Vandaar dat Lynn op't einde ook mee"vierde" als bondgenoot, ook al was ze net daarvoor eruit gestemd.

Indien Francesco de eerste ronde had overleefd had die alles uit de kast moeten halen om de anderen te overtuigen daar al te stoppen. Met een heel sterke / onverdachte verrader zou dat wel eens kunnen lukken. Is dat in een vorig seizoen niet eens effectief gebeurd? Nu alle verraders er al uit lagen deed dat idd niet meer ter zake.

Daarmee dat ik niet snapte waarom dat Lynn in die 2de ronde zo deed. Zoals iemand hier al zei, is toch een labiel persoon.

Ik dacht ook van, je hebt uw verrader eruit gestemd. Het feit dat ze op Charlotte heeft gestemd bevestigd dat ze niemand anders meer verdacht. Want van Charlotte wist ze dat ze 100% bondgenoot was, door de gouden munt. Het is een zinloze stem.

Waarom dan niet in de 2de ronde zeggen van; Mannen we hebben al gewonnen in mijn ogen, dus stem mij er maar uit als er toch twijfels zijn.
Nee toch liever, het verhaal weer boven halen dat haar vader militair is en iedereen schuld gevoelens aanpraten. Om dan nadien mee in de armen te springen dat ze hebben gewonnen.

Laatst bewerkt:
Waarom dan niet in de 2de ronde zeggen van; Mannen we hebben al gewonnen in mijn ogen, dus stem mij er maar uit als er toch twijfels zijn.
Nee toch liever, het verhaal weer boven halen dat haar vader militair is en iedereen schuld gevoelens aanpraten. Om dan nadien mee in de armen te springen dat ze hebben gewonnen.
Voor mij was heel de 2de stemronde overbodig, het was rare tv. Het spel zou moeten stoppen als alle verraders er uit zijn.

In het begin is dit programma relatief lollig om te volgen, ondanks dat we echt al wel de bodem schrapen om alle plekken op te vullen.

Maar die laatste twee eps gaan voorbij hate watching zelfs. De dommigheid en zwakheid van sommige mensen is frustrerend. Het is niet erg dat e niet zo bij de pinken bent, maar om het dan allemaal nog zo overdramatisch op te vangen met gebleit en persoonlijke relaties die een klap krijgen, elke dag een nieuwe bestie en vertrouwenspersoon. Bij die Lynn dacht ik echt dat ik een uit de kluiten gewassen kleuter moest aanschouwen. Pure waanzin.

Ik zat met koorts op de zetel te ijlen met mijn even zieke zoontje naast mij, maar ik was echt wat afgestoten. Daar zat één kerel bij met een normale portie gezond verstand, Yannick dus. Maar die voelde zich dan volgens mij een genie tussen de overblijvers in de finale, dus die overschatte zichzelf met een 50-tal IQ punten. En dat staat dan plots in een lelijk contrast als je dan 6 autoritten achter elkaar een kleine baby bent, om vervolgens met verstomming te zijn geslagen als blijkt dat een evrrader misschien wel NIET de 'meest logische zet' doet om jou buiten te flikkeren.

Al die mensen aan tafel zaten er allemaal telkens naast met hun verdachten, op Yannick na. En geen een van hen was beginnen inzien dat ze misschien gewoon écht slecht zijn. Die Lynn was telkens wel de exponent daarvan. Zoals toen ze kon inzien wat iemand zijn kaartje zei. Ipv minstens haar meest recente verdachte of de persoon die het meest wordt genoemd in de groep te nemen als subject... Neemt ze haar nauwste vertrouwenspersoon waarvan ze zo goed als wist dat ze clean was. Jezus Christus.

Terug
Bovenaan