Electrabel... as in, ENGIE Electrabel? Ge bedoelt het bedrijf dat men verkocht heeft aan de Fransen en nu woekerwinsten maakt op kap van de Belgische consument?
En Belgacom? We zijn van een staats gecontroleerd monopolie naar een duopolie gegaan. Geef mij één voorbeeld van een duopolie waar de eindklant beter van geworden is

. Ik heb het hier nogal gezegd: in plaats van de historische gouden kans die de uitrol van het glasvezelnetwerk is/was aan te grijpen om dit mee bij Fluvius (of een andere beheerder) te steken en zo alle spelers gelijke wapens te geven zijn het opnieuw dezelfde spelers die de infrastructuur zelf in handen krijgen en zo bepalen volgens welke spelregels hun concurrenten de markt kunnen opkomen. Hoe kan een externe speler concurreren met Proximus als ze het glasvezel netwerk van Proximus nodig hebben om hun diensten aan te bieden?
Sabena ga ik mij niet over uitspreken maar daar heb je mogelijk wel een punt. Er is ook niet echt een reden om als België zijnde een eigen luchtvaartmaatschappij te hebben, het is niet dat er zonder eigen luchtvaartmaatschappij niet op Brussel gevlogen wordt.