De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb al met iedere versie dat continental ooit uitgebracht heeft veel lek geleden. Die 4000s was ook zo bij mij. Zelfs 2x een gescheurde zijwang gehad met een zo goed als nieuwe band.

Lek rijden heeft zo'n grote random factor dat ik het er toch moeilijk mee heb om conclusies te trekken dat je met band x of 't zoveel meer lek rijdt. Ik ben ooit met Pirelli Pzero beginnen rijden nadat een kameraad zo 2 sets had gekocht, in het voorjaar 3x lek reed in de eerste 5 ritten en ze niet meer wou. Ik heb die 4 banden opgereden en 1 lekke band gehad...

Vooraan rij ik nu met de continental aero 111. Band met de hoogste score ooit gemeten qua wet grip bij brr.

Je doet net hetzelfde hier :p
De GP5000 is niet de GP5000 S TR. Het gaat over niet-tubeless banden waarbij de GP5000 nog veelvuldig gekocht en gelegd wordt.

Denk dat de P zero heel hard aan aanhang aan het winnen is, veel mensen van de club rijden er met veel plezier mee.
Zelf rij ik al vele kilometers met de GP5000's en ben zeer tevreden, maar ik hoor meerdere mensen klagen over snel lekrijden, zelf geen last van.
Een tubless ready band kan je toch gewoon gebruiken met een binnenband? Als ik gp5000 lees ga ik er van uit dat je de nieuwste versie bedoeld. De Pirelli en Michelin die ik toon zijn ook tubeless.

De "normale" gp5000 is ook enkel als 25mm getest dus je zou appels met peren aan het vergelijken zijn.

Een tubless ready band kan je toch gewoon gebruiken met een binnenband? Als ik gp5000 lees ga ik er van uit dat je de nieuwste versie bedoeld. De Pirelli en Michelin die ik toon zijn ook tubeless.

De "normale" gp5000 is ook enkel als 25mm getest dus je zou appels met peren aan het vergelijken zijn.

Ja dat kan, maar die is duurder.
En dat is ook de reden waarom veel mensen hem nog kopen en veel fietsenmakers hem nog monteren, goedkoper en de eigenschappen zijn niet nodig voor het gebruik dat beoogt wordt.

De S TR hebben ze ook in 25mm getest trouwens, en zo veel liggen beide banden niet uit elkaar dan.

Ja dat kan, maar die is duurder.
En dat is ook de reden waarom veel mensen hem nog kopen en veel fietsenmakers hem nog monteren, goedkoper en de eigenschappen zijn niet nodig voor het gebruik dat beoogt wordt.

De S TR hebben ze ook in 25mm getest trouwens, en zo veel liggen beide banden niet uit elkaar dan.
Dan heb ik bijgeleerd, ben zelf een tubeless man dus wist niet dat de clincher gp5000 nog zo actief verkocht werd.

ik heb tubeless schwalbe ones en krijg die er dus met binnenband op geen enkele manier deftig op. Ik krijg ze wel vlot op de velg, maar ze zitten er niet goed op als je het lijntje van de band vergelijkt met de velg scheelt het zelfs meer dan een cm waardoor er speling op zit.

ik heb tubeless schwalbe ones en krijg die er dus met binnenband op geen enkele manier deftig op. Ik krijg ze wel vlot op de velg, maar ze zitten er niet goed op als je het lijntje van de band vergelijkt met de velg scheelt het zelfs meer dan een cm waardoor er speling op zit.
Wat zeepsop aan de rand doen helpt ook niet?

Heb ook al een koppige tubeless band gehad waar dit uiteindelijk de oplossing was.

Wat zeepsop aan de rand doen helpt ook niet?

Heb ook al een koppige tubeless band gehad waar dit uiteindelijk de oplossing was.
Nee, hielp niet, heb al vanalles geprobeerd. Nuja met zo een band wil je ook niet lek staan langs de weg want die krijg je er nooit deftig op.
Het rare is dat ze er wel goed op lagen toen hij geleverd werd met binnenbanden.

Nee, hielp niet, heb al vanalles geprobeerd. Nuja met zo een band wil je ook niet lek staan langs de weg want die krijg je er nooit deftig op.
Het rare is dat ze er wel goed op lagen toen hij geleverd werd met binnenbanden.
Op hoeveel bar duw je die erop?
Wat kan helpen is oppompen naar 7-8 bar en even laten rusten. Daarna kan je terug aflaten naar gewenste druk.
Op een hookless velg zou ik niet boven de 6,5 bar gaan, op mijn hunt’s was dat ook de manier om ze goed gezet te krijgen. Zolang je niet erop rijdt is het risico klein, het is vooral door stoten dat de band er kan afvliegen.

Op hoeveel bar duw je die erop?
Wat kan helpen is oppompen naar 7-8 bar en even laten rusten. Daarna kan je terug aflaten naar gewenste druk.
Op een hookless velg zou ik niet boven de 6,5 bar gaan, op mijn hunt’s was dat ook de manier om ze goed gezet te krijgen. Zolang je niet erop rijdt is het risico klein, het is vooral door stoten dat de band er kan afvliegen.
Ook al geprobeerd. Ga ze eens verkopen denk ik want zonder binnenband lukt het wel direct.

Aangezien ik weinig kennissen/vrienden/collega's heb die fietsen, hier even mijn euforie momentje delen.
In november na lange aan/af, waarvan vooral af, terug beginnen fietsen en me laten uitdagen voor de Ronde van Vlaanderen Cyclo (130km).
Toen voor de eerste keer een (echte) 20-min ftp-test gedaan, resultaat: FTP van 235w op 99,1kg (2,37w/kg).
In de tussentijd 40 trainingen voor zo'n 60u in totaal voltooid met Join.
Resultaat na ftp-test vandaag, FTP van 291w op 93,7kg (3,11w/kg). Best tevreden :woohoo:

Die padjes rijd ik meerdere keren per week, ondertussen al zodanig beu gereden , maar het blijft natuurlijk een goede manier om in de winter te trainen😃. Ik opteer een vaste vork te steken, wat vond je van de ondergrond en de impact op je drivetrain?
De paadjes door de polders waren wat minder omdat ze nog glibberig lagen.
De singletracks liggen er gewoon goed bij en zijn een plezier om te rijden.

Impact op mijn drivetrain kan mij niet zo veel schelen op mijn oude fiets (2x11 en heb nog reserve cassettes liggen)

Ik had niet verwacht dat het zo veel beter ging zijn. Ook enorm verrast hoeveel sneller ik na de inspanning mij al terug "beter" voel.
Conditie is een sneeuwbaleffect. Hoe beter je wordt hoe minder je afziet, hoe sneller je recupereert, hoe meer je kan trainen, hoe beter je weer wordt...

Ik vind het wel grappig om te zien dat ik nu aan hartslag 135 de wattages trap die 10 jaar geleden mijn ftp waren.

Ik heb al met iedere versie dat continental ooit uitgebracht heeft veel lek geleden. Die 4000s was ook zo bij mij. Zelfs 2x een gescheurde zijwang gehad met een zo goed als nieuwe band.
Ik heb gelijkaardige ervaringen met continental. Die zijwanden scheurden keer op keer en 2x zelfs een klapband gehad 1x stond hij gewoon stil toen ik een bakkerij binnen ging en 1x in een afdaling ergens in de Voerstreek. Bangelijk. Sindsdien nooit meer continental voor mij.

Iemand enig idee waar de Canyon Endurace CF SLX 7 gebleven is? Enkel de SLX 8 versies zijn nog te krijgen.
Ik denk dat je in dat framesegment niet meer mag rekenen op 105 groep, dat is ook zo bij de Ultimate. De Aeroad is hier een uitzondering, waar ze instapgroepen als 105 en Rival aanbieden op een slx frame. De endurace zou ik nu zelf niet meer kopen, tenzij het voor woon-werkverkeer is. Die nieuwe endurace ziet er ook nog een pak luier uit qua geometrie, waardoor hij zich ontpopt tot damesfiets of racefiets voor de 60plusser.
Bizar genoeg heb ik nooit echt goed gezeten op mijn endurace. Die flex zadelpen trekt ook op niet veel. Ik zou dan eerder voor een Ultimate gaan.

Terug
Bovenaan