Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn broer heeft diabetes type 1. En ik heb een tijdje terug een keer de freestyle libre gebruikt. Sensor gaat maar 2 weken mee.Iemand hier ooit al getraind met een continuous glucose meter? Welke zijn aan te raden?
ik heb de stem-mounted Controltech falcon (TTH-1).Vraagje voor een maat van mij.
Hij heeft een Filante SL gekocht met een aero stuur, nu passen zijn opzet aero bars daar niet op en het lijkt nogal moeilijk op aero bars te vinden die compatibel zijn met dit stuur.
Iemand een idee of tips?
ik heb de stem-mounted Controltech falcon (TTH-1).
Die kan je op ronde en vierkante stuurpennen monteren, en dus op zo goed als alle aerosturen, zolang ze niet uit 1 stuk bestaan.
Een opzetstuur is wel een beperkte investering, een TT bike voor minder dan 2k ga je niet vinden vermoed ik? Dat verhoogd de instapdrempel toch serieus... zeker als je eerst eens wil proberen voor je echt zoveel geld neer legt. Aan de andere kant... als je na 1 keer merkt dat het toch niet is wat je gedacht/gehoopt had kan je die 2de hands TT bike waarschijnlijk zonder significant verlies doorverkopen (maar je moet ze er nog steeds wel leggen).Gaat niet passen denk ik aangezien de filante SL met de Z bar komt.
Anderzijds zou ik denken als je een beetje serieus triatlon wil doen en aerobars nodig hebt, waarom dan niet gewoon een TT-fiets kopen.
Ja de investering is er, en is niet mals als je nieuw koopt. Maar 2dehands is er wel wat aanbod.
En qua manier hoe je dat gebruikt gaat dat lang mee, en hoef je ook niet het beste van het beste te hebben qua groepset.
Al moet ik wel zeggen dat ik schrok dat bij canyon de startprijs 5k is.
Zo evident is dat toch niet. Ik moet toegeven dat ik wel heel terughoudend bent om fietsen tweedehands te kopen, dus dat speelt wel mee. Ik heb 2j met opzetstuur rondgereden en nu pas voor mijn eerste volledige een TT-fiets gekocht. In bang-for-buck is zo'n opzetstuur wel dirty cheap. Ik zou daar toch altijd mee starten.Gaat niet passen denk ik aangezien de filante SL met de Z bar komt.
Anderzijds zou ik denken als je een beetje serieus triatlon wil doen en aerobars nodig hebt, waarom dan niet gewoon een TT-fiets kopen.
Ja de investering is er, en is niet mals als je nieuw koopt. Maar 2dehands is er wel wat aanbod.
En qua manier hoe je dat gebruikt gaat dat lang mee, en hoef je ook niet het beste van het beste te hebben qua groepset.
Al moet ik wel zeggen dat ik schrok dat bij canyon de startprijs 5k is.
Zo evident is dat toch niet. Ik moet toegeven dat ik wel heel terughoudend bent om fietsen tweedehands te kopen, dus dat speelt wel mee. Ik heb 2j met opzetstuur rondgereden en nu pas voor mijn eerste volledige een TT-fiets gekocht. In bang-for-buck is zo'n opzetstuur wel dirty cheap. Ik zou daar toch altijd mee starten.
De startprijzen zijn hoger nu ze enkel nog elektronische groepen aanbieden. Ik vind overigens de 105 di2 prima voor een fiets die relatief weinig kilometers doet.

Evident is dat niet dat is juist, het is een investering dat klopt.
Maar het is nu wel zo dat het verschil tussen een TT-fiets en een gewone racefiets met opzetstuur immens is qua manier hoe je erop zit en hoeveel winst je ermee boekt in een wedstrijd.
Als je nu een TT-fiets koopt met 12-speed groep dan doe je daar echt wel jaren mee. En als je hem toch wegdoet na 3 jaar dan kan je nog een mooi bedrag recuperen.
Als je een beetje serieus aan 70.3 of full distance doet dan ga je toch wel wat kilometers en uren op de TT en in de houding moeten rijden. Dat gaat niet zo afzien want ik denk dat er weinig zotten in de regen of als het gesneeuwd heeft daarmee buiten rijden. En zelfs bij goed weer zal er nog voldoende op de rollen gereden worden.
Ik zie buiten het mentale aspect dan weinig verschil tussen een gravelfiets van 3k kopen omdat je graag wat off-road rijdt, of een TT-fiets kopen van 5k omdat je full distance triathlons doet.
Bij die laatste ga je veel meer uren in het zadel doen, er genot van hebben en het gaat u waarschijnlijk op 3 jaar minder gekost hebben.
En trouwens over triathlon spreken en in dezelfde adem over geld spreken is misschien ook wel wat zot
Ik wil menig triathleet zijn rekening niet maken die 2 full distances doet per jaar doet. Dan weet je ineens waarvoor je gaat werken![]()
):Ik heb nochtans ooit eens een sociaal ritje gedaan waar 4 man op de TT mee was.Ik vind het verschil tussen een gravelbike en een tt-fiets het volgende (ik heb een fiets voor alle 4 de disciplines):
Een TT fiets kan je enkel maar gebruiken om te trainen voor of te gebruiken tijdens een triathlon of tijdrit.
Het is gevaarlijk(er), je kan er geen tt’s (pun intended, toertochten!) mee doen en je kan er niet mee in groep rijden. Dus het is compleet asociaal trainen. Op de rollen is het ook veel minder leuk, want je zit veel meer met je hoofd naar beneden en kan normaalgezien ook een pak minder watts leveren.
Met een gravelbike kan je alles doen: social, commute, race, tt, bikepacking,…
Met een racer en een mtb ben je ook, voornamelijk voor het sociale, veelzijdiger dan met een tt.
Stel dat het mij bevalt dit weekend, en ik wil het opnieuw doen in het voorjaar volgend jaar. Dan nog gaat die fiets 6 maand ongebruikt blijven.
In die optiek is dat echt een waanzinnig slechte investering, want die tech verandert ook razendsnel.

Ja de investering is er, en is niet mals als je nieuw koopt.
Hoe duur triatlon is, kies je volledig zelf. Er is een hele wereld naast Ironman en er zijn heel leuke Belgische races op allerlei afstanden.
Ik heb hem enkel gekocht omdat ik mijn eerste full distance ging doen. Anders had ik nog verder gedaan met mijn opzetstuur. Een opzetstuur van €150 is nooit verloren geld, zelfs al doe je er maar 1 seizoen mee.

Ik had dit weekend constant haasje over met iemand op een P5X (!) die elke keer hij mij passeerde niet in zijn beugels kon blijven liggen. Het zag er echt onnozel uit. Zo'n dure fiets en geen geld meer voor een bikefit...Zelfs mijn eerste IM heb ik nog met mijn koersfiets + opzetstuur gedaan
Persoonlijk denk ik dat er niet zo gigantisch veel verschil zit in snelheid (ik had ook mijn positie wat aangepast met het opzet stuur. Zadelpen zonder setback, ander zadel etc).
Het grootste verschil zit volgens mijn in het comfort van de positie en het houden ervan. En uiteindelijk resulteert dat in een tragere tijd. Als je af en toe rechtop gaat zitten verlies je veel tijd.
Blijft leuk om met uwe simpele setup dan de atleten met zotte fietsen en vol wiel voorbij te steken
Nuja, als je het wat serieuzer wil aanpakken en echt voor een goeie uitslag wilt rijden moet je toch naar een TT gaan. De mogelijkheden zijn legio om een TT fiets aan te passen.
Ik ben nu aan het kijken om mijn cockpit wat aan te passen, maar die prijzen zijn ook niet mals voor wat het is![]()
Ik heb een lamp met gopro mount onderaan mijn hidemybell gehangen. Misschien ook een oplossing?Iemand die een voorlicht heeft of kent dat past op op aero (vlak) stuur, en/of misschien een ravemen heeft?
Ik heb gewoon een Sigma Buster 700 gehangen onder mijn standaard Garmin mount.Ik heb een lamp met gopro mount onderaan mijn hidemybell gehangen. Misschien ook een oplossing?