De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ah ken ik niet, maar dan rij je constant met je scherm op kaart? Of hoe werkt dat?
Nee hetgeen je nodig hebt is niet de routebegeleiding afzetten. Dat is net handig dat je weet waar het in is.
Wat je moet afzetten is het herberekenen van de route. Dat is de meest nutteloze optie in België die er is.
Hierdoor krijg je gewoon een melding dat je van de route af bent, maar stuurt hij u niet steeds terug naar afgesloten stukken.
Ja als je eraf bent moet je even kijken op de kaart en zien welke windrichting je uit moet, maar werkt echt 1000x beter.

Ik dacht 2 weken na de everest challenge,
Eens all-in te gaan op de beklimming van de challenge.

Ik heb het 2 weken rustig aan gedaan, in de hoop te kunnen profiteren van de “supercompensatie”. Met een beetje advies van chatgpt

Vorige week zondag, tijdens een fietsritje, zat eigenlijk alles zeer goed, hartslag, gevoel in de benen. Maar toch rustig gehouden. (Omdat die supercompensatie normaal pas na 2 weken is)

Deze week, elke ochtend zeer hoge hartslag bij laag vermogen, ‘s avonds telkens 20 slagen lager bij datzelfde vermogen.
Volgens chat gpt, is dat nog door vermoeidheid, ik denk toch eerder dat het komt omdat ik te weinig prikkels heb gehad.

Deze ochtend was het niet anders, dan maar 1,5h opgewarmd in de hoop dat de hartslag nog ging zakken, maar dat viel ook tegen.

Uiteindelijk, zat het gevoel in de benen wel goed, maar hartslag bleef vrij hoog.

35min14 183 bpm 286W (smarttrainer)
Mijn snelste hiervoor was de laatste klim tijdens de challange
44min aan 222W

Ik ben eerlijk gezegd wat teleurgesteld, de benen konden zeker meer aan, maar mijn uithoudingsvermogen kwam te kort, maximale hartslag ook bereik 195.
Als er veel vermoeidheid in de benen zit en de fysiek goed is haal ik nauwelijks 187.
Dus ik vermoed dat de balans tussen form & fatige niet optimaal was, en ik vorige week wss veel beter had gekund.

Uiteindelijk is het amusement dus allemaal niet zo erg maar toch :p

Ik dacht 2 weken na de everest challenge,
Eens all-in te gaan op de beklimming van de challenge.

Ik heb het 2 weken rustig aan gedaan, in de hoop te kunnen profiteren van de “supercompensatie”. Met een beetje advies van chatgpt

Vorige week zondag, tijdens een fietsritje, zat eigenlijk alles zeer goed, hartslag, gevoel in de benen. Maar toch rustig gehouden. (Omdat die supercompensatie normaal pas na 2 weken is)

Deze week, elke ochtend zeer hoge hartslag bij laag vermogen, ‘s avonds telkens 20 slagen lager bij datzelfde vermogen.
Volgens chat gpt, is dat nog door vermoeidheid, ik denk toch eerder dat het komt omdat ik te weinig prikkels heb gehad.

Deze ochtend was het niet anders, dan maar 1,5h opgewarmd in de hoop dat de hartslag nog ging zakken, maar dat viel ook tegen.

Uiteindelijk, zat het gevoel in de benen wel goed, maar hartslag bleef vrij hoog.

35min14 183 bpm 286W (smarttrainer)
Mijn snelste hiervoor was de laatste klim tijdens de challange
44min aan 222W

Ik ben eerlijk gezegd wat teleurgesteld, de benen konden zeker meer aan, maar mijn uithoudingsvermogen kwam te kort, maximale hartslag ook bereik 195.
Als er veel vermoeidheid in de benen zit en de fysiek goed is haal ik nauwelijks 187.
Dus ik vermoed dat de balans tussen form & fatige niet optimaal was, en ik vorige week wss veel beter had gekund.

Uiteindelijk is het amusement dus allemaal niet zo erg maar toch :p
Uitgerust haal je ook sneller hogere hartslagen lijkt me dus vrij normaal te zijn.
Of je effectief gerecupereerd bent heeft iedereen het raden naar natuurlijk. Hrv en morning hr kunnen een indicatie geven

Uitgerust haal je ook sneller hogere hartslagen lijkt me dus vrij normaal te zijn.
Of je effectief gerecupereerd bent heeft iedereen het raden naar natuurlijk. Hrv en morning hr kunnen een indicatie geven

Int vervolg eens vaker die fitness test doen met mijn sporthorloge.
Soms vergeet ik dat ik al de tools heb om het te meten

merci voor de melding.

Ik ben op zoek naar de warmste winterschoenen.
Woensdagavond al rondgereden met ijzige tenen, terwijl het echt nog niet zo koud was.

Iemand tips?
De allerwarmste zijn nog relatief goedkoop ook.

Northwave X- Magma Core. Niet superstijf maar heerlijke shoes.

Is met primaloft voering. Wel minstens een maat groter bestellen.

Linkje

merci voor de melding.

Ik ben op zoek naar de warmste winterschoenen.
Woensdagavond al rondgereden met ijzige tenen, terwijl het echt nog niet zo koud was.

Iemand tips?
Ik heb gekeken op hun site maar loop niet in die kortingen. Ik zag de MVDP oakley sutro met korting wegens de uitverkoop maar hij is nog duurder dan op veel andere sites.

Die leasing, grote klucht is me dat. Die leasemaatschappij steekt gewoon massas geld in hun zak. Fietsen met 1500 euro korting, pech, die korting is voor o2o. Ze zouden beter gewoon dat brutobedrag netto uitkeren en die leasemaatschappij er van tussen laten.

Die leasing, grote klucht is me dat. Die leasemaatschappij steekt gewoon massas geld in hun zak. Fietsen met 1500 euro korting, pech, die korting is voor o2o. Ze zouden beter gewoon dat brutobedrag netto uitkeren en die leasemaatschappij er van tussen laten.
Een commercieel bedrijf dat geld verdient aan hun services? Ongezien!

Ik fiets het liefst richting Wallonië (Silly, Ath, ...) of het Pajottenland (Bever, Gooik, Galmaarden, Herne, ...). Mijn toerkes gaan bijna altijd langs daar.
Soms steken ze er bij de fietsclub wel eens een rit richting Aalst of Lokeren in, maar langs die kanten fiets ik niet zo graag, te druk: te veel geparkeerde auto's, wegversmallingen, en het continue switchen tussen de baan en het fietspad, dat maakt van fietsen een vermoeiende bedoening.
In de buurt van Silly en Ath daar heb je nog rustige banen waar je kunt doorrijden zonder continu te moeten opletten voor vanalles en nog wat.
Ahja, Flobecq is ook nog een aanrader om wat klimmetjes te doen
Hier in het pajottenland is het fantastisch om te fietsen, het is alleen gene meter plat :) Tenzij ge langs den Dender fietst.
Pajottenland :love2::love2::love2:
Ik woon een beetje op de Grens maar ga als ik alleen ga rijden rij ik eigenlijk nooit de andere kant op. Altijd richting het pajottenland, pays de collines en richting Wallonië.
Voor te klimmen kan je ook richting halle, dworp, Lembeek, Braine-le-chateau, maar daar moet je wel niet naartoe omdat het daar "mooi" is.

Vandaag het Fietsenpark omgebouwd naar de click valves.

Gedaan met melk die op lange termijn de ventielkern verstopt/laat lekken

Niet meer schroeven gewoon pomp erop klikken

Enige nadelen die ik kan zien zijn het feit dat de meeste Minipompen niet passen (alle modellen die op een normaal ventiel schroeven)

Wat druk aflaten onderweg kan niet zonder juiste tools/adapter

Vandaag mijn witte Aeroad binnen gedaan bij servicepunt. Had serieus kleurverschil op het balhoofd tov de achterkant en de vork.

Krijg een nieuw Frame in garantie en mijn groep wordt volledig omgebouwd door hun.
Kon zelfs één van de nieuwe kleuren kiezen, maar ben bij de witte gebleven.

Vandaag het Fietsenpark omgebouwd naar de click valves.

Gedaan met melk die op lange termijn de ventielkern verstopt/laat lekken

Niet meer schroeven gewoon pomp erop klikken

Enige nadelen die ik kan zien zijn het feit dat de meeste Minipompen niet passen (alle modellen die op een normaal ventiel schroeven)

Wat druk aflaten onderweg kan niet zonder juiste tools/adapter
De meeste pompen zouden toch moeten werken (ok, ze klikken dan niet op het ventiel maar in nood kan je wel gewoon je band oppompen).

Vandaag mijn witte Aeroad binnen gedaan bij servicepunt. Had serieus kleurverschil op het balhoofd tov de achterkant en de vork.

Krijg een nieuw Frame in garantie en mijn groep wordt volledig omgebouwd door hun.
Kon zelfs één van de nieuwe kleuren kiezen, maar ben bij de witte gebleven.
Heb je toevallig foto's van die verschillen? Begon het geel uit te slaan?

Terug
Bovenaan