Ik dacht 2 weken na de everest challenge,
Eens all-in te gaan op de beklimming van de challenge.
Ik heb het 2 weken rustig aan gedaan, in de hoop te kunnen profiteren van de “supercompensatie”. Met een beetje advies van chatgpt
Vorige week zondag, tijdens een fietsritje, zat eigenlijk alles zeer goed, hartslag, gevoel in de benen. Maar toch rustig gehouden. (Omdat die supercompensatie normaal pas na 2 weken is)
Deze week, elke ochtend zeer hoge hartslag bij laag vermogen, ‘s avonds telkens 20 slagen lager bij datzelfde vermogen.
Volgens chat gpt, is dat nog door vermoeidheid, ik denk toch eerder dat het komt omdat ik te weinig prikkels heb gehad.
Deze ochtend was het niet anders, dan maar 1,5h opgewarmd in de hoop dat de hartslag nog ging zakken, maar dat viel ook tegen.
Uiteindelijk, zat het gevoel in de benen wel goed, maar hartslag bleef vrij hoog.
35min14 183 bpm 286W (smarttrainer)
Mijn snelste hiervoor was de laatste klim tijdens de challange
44min aan 222W
Ik ben eerlijk gezegd wat teleurgesteld, de benen konden zeker meer aan, maar mijn uithoudingsvermogen kwam te kort, maximale hartslag ook bereik 195.
Als er veel vermoeidheid in de benen zit en de fysiek goed is haal ik nauwelijks 187.
Dus ik vermoed dat de balans tussen form & fatige niet optimaal was, en ik vorige week wss veel beter had gekund.
Uiteindelijk is het amusement dus allemaal niet zo erg maar toch