De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zit je heel snel aan hoor.
Zaterdag 4u bollen en dan zijn het nog 3 trainingen van een tweetal uurtjes. Dan zit je nog maar op 4 trainingen eh.

Drie trainingen van twee uur door de week, alsof het niks is! :p

Tijdens mijn "prime" deed ik er denk ik er vier per week, maar zeker niet standaard 2u en het begon toch te vervelen op een gegeven moment. Dus respect.

Laatst bewerkt:
Drie trainingen van twee uur door de week, alsof het niks is! :p
Dat is kwestie van planning natuurlijk :P
Dat zijn timeslots die je vastlegt en waar je niks anders kan doen. Naar de Colruyt gaan, familie gaan bezoeken, thuis of familie zien en zo van die zaken zijn dan niet aan de orde.
Maar goed dat zijn ook keuzes die je maakt natuurlijk :P

Ik ben ook 9u van huis weg voor het werk, en die andere 15u is in te plannen natuurljk :P

Zit je heel snel aan hoor.
Zaterdag 4u bollen en dan zijn het nog 3 trainingen van een tweetal uurtjes. Dan zit je nog maar op 4 trainingen eh.

Ik denk dat je inderdaad een dinosaurus bent :p
Een platform op de PC zou echt geen toegevoegde waarde hebben. Integendeel. Het enige wat de app moet zijn is gemakkelijk uw beschikbaarheid kunnen aangeven, simpel een doel kunnen instellen, uw progressie summier kunnen zien en in een vlottende week aangeven wat je zou moeten doel van training.
Alles gebeurt onder de motorkap van reken en denkwerk. Wil je echt analyse doen dan moet je uitwijden naar intervals of een ander platform.

Het absolute barebones zijn van de app is net een troef.
Tcho... nu moet je op de app zeggen stuur mij ne mail met de zwo file, die moet je dan downloaden en dan in de juiste folder zetten... hoe is dat Niet omslachtiger dan in een desktop tegenhanger recht naar de laptop downloaden? :unsure:

Dat is kwestie van planning natuurlijk :p
Dat zijn timeslots die je vastlegt en waar je niks anders kan doen. Naar de Colruyt gaan, familie gaan bezoeken, thuis of familie zien en zo van die zaken zijn dan niet aan de orde.
Maar goed dat zijn ook keuzes die je maakt natuurlijk :p

Ik ben ook 9u van huis weg voor het werk, en die andere 15u is in te plannen natuurljk :p
En tussendoor loop je nog ook?

Tcho... nu moet je op de app zeggen stuur mij ne mail met de zwo file, die moet je dan downloaden en dan in de juiste folder zetten... hoe is dat Niet omslachtiger dan in een desktop tegenhanger recht naar de laptop downloaden? :unsure:
Dat zou ik effectief ook niet zien zitten. Straight naar de garmin is echter gewoon export, die komt automatisch in de garmin connect app waardoor hij ook op je device staat.

Binnenkort met de built-in player zal dat nóg sneller gaan.

En tussendoor loop je nog ook?
Op de niet fietsdagen ja :P
In februari 0 inactieve dagen. Soms doe ik ook koppeltraining. Duurloop van 1-1,5u en dan nog 1-1,5 losfietsen om aan 2,5-3u activiteit te hebben.
Ik geloof dat jij geen kinderen hebt @MrKend54l.

Zonder kinderen had ik een FTP van 350 op 70 kilo gehad. True story

Bewuste keuze van geen kinderen te nemen ja :P
Al is dat ook niet de ultieme limiterende factor, ik ken genoeg mensen die nog een pak meer als mij trainen en ook kinderen hebben. Al is het belang van goeie planning dan wel heel belangrijk.
Je moet dan weinig tijd in uw dag hebben waar je niet structureel met iets bezig bent. En vooral met dingen bezig zijn die niet tot iets leiden.
Koers kijken is in veel gevallen in terwijl ik zelf op de fiets zit.

Ik heb nu een kleine van 4 maanden en nog nooit zo weinig op de fiets gezeten als nu.. Ik dacht ook dat het wel in te plannen was, maar als uw vrouw u doodbliksemt als je zegt dat je gaat zwiften is daar de lol ook wel vanaf 😅

Ik heb nu een kleine van 4 maanden en nog nooit zo weinig op de fiets gezeten als nu.. Ik dacht ook dat het wel in te plannen was, maar als uw vrouw u doodbliksemt als je zegt dat je gaat zwiften is daar de lol ook wel vanaf 😅
Dan is het enige alternatief een uurtje of 4 buiten gaan bollen om te bereiken wat je met anderhalf uur zwift bereikt (met nog een half uurtje kuiswerk en mogelijks een telefoontje voor depannage wanneer je plat gereden bent). Ze zal rap bijdraaien!

Wat ook normaal is met zo een klein kindje.
Maar als ik kijk rondom mij, pols bij mijn vrienden, ouders, collega’s en kennissen dan komt er steeds als consensus uit dat je echt moet proberen om de balans te behouden.
Uw eigen ontspanning mag je echt niet volledig laten vallen en alles in het teken zetten van het kind. Want dat is een bom die ooit eens barst.
Ik heb twee concrete voorbeelden waarbij dat het einde heeft betekend van een relatie. Dan kan papa beter eens 4u gaan fietsen in plaats van dat jij als 4-jarige elk twee weken aan de schoolpoort met uw koffer mag gaan staan.

@MrKend54l Het valt ook maar te bekijken waar je zelf gelukkig van wordt hé.

Op mijn eentje doe ik quasi geen ritten van +3u. Heb ook niet het gevoel dat ik daar beter van wordt, eerder dat ik de dagen nadien net meer recuperatie nodig heb. Met de mtb of gravel doe ik nu ook meer ritjes van slechts 1,5 a 2u. Met de koers vond ik 1,5u precies nooit de moeite om te vertrekken. Qua uren zit ik evenveel op de fiets als pakweg 5 jaar geleden maar het is vaker en gemiddeld gezien wat minder uren.

Sinds 1 januari ben ik begonnen met core en houdt dat ondertussen toch al bijna 3 maand vol (dagelijks dus). Elke dag is dat +/- 20 minuutjes. Zoals je zegt is het ook kwestie van geen dingen te doen waar je niks mee bent. Social media is op dat vlak ook puur vergif.

Ik geraak toch ook wel makkelijk aan 10u. De zondagvoormiddag een uur of 4, de zaterdagvoormiddag 2 a 3u en dan nog tijdens de week 2 trainingen van 2u.
In de zomer ga ik dan met de fiets naar het werk en train ik 1,5u na mijn werk. Dan ben ik nog voor 18u thuis.
Kinderen zijn wel 9 en 13 dus dat scheelt ook wel.

Maat van me doet triathlons en traint gemiddeld 20u per week. Die zijn vrouw heeft wel recht van klagen vind ik.

Allé, ik ben dan toch niet de enige :unsure: Zelfs al plan ik 6-8 uur per week dan komt er soms al gegrommel dat het te veel is.

Op de niet fietsdagen ja :p
In februari 0 inactieve dagen. Soms doe ik ook koppeltraining. Duurloop van 1-1,5u en dan nog 1-1,5 losfietsen om aan 2,5-3u activiteit te hebben.

Bewuste keuze van geen kinderen te nemen ja :p
Al is dat ook niet de ultieme limiterende factor, ik ken genoeg mensen die nog een pak meer als mij trainen en ook kinderen hebben. Al is het belang van goeie planning dan wel heel belangrijk.
Je moet dan weinig tijd in uw dag hebben waar je niet structureel met iets bezig bent. En vooral met dingen bezig zijn die niet tot iets leiden.
Koers kijken is in veel gevallen in terwijl ik zelf op de fiets zit.
Losfietsen as in duurtraining op de fiets dan? Anders zijn dat toch puur vuilbakkilometers? Als het echt is om de spieren los te rijden na het lopen moet dat echt geen uur zijn, zeker niet als je recht van het lopen op de fiets stapt.
Op den duur ben je dan uren aan het maken gewoon om uren te maken terwijl die niks bijdragen, das dan ook zonde...

Losfietsen as in duurtraining op de fiets dan? Anders zijn dat toch puur vuilbakkilometers? Als het echt is om de spieren los te rijden na het lopen moet dat echt geen uur zijn, zeker niet als je recht van het lopen op de fiets stapt.
Op den duur ben je dan uren aan het maken gewoon om uren te maken terwijl die niks bijdragen, das dan ook zonde...
Jaja pure duurtraining in midden tot einde van zone 1.
Dus zeker met wat intensiteit :P

Het is vooral om die belasting van het lopen toch te hebben, maar ook een cardiovasculaire belasting die lang/hoog genoeg is te hebben die niet zo zwaar is voor de gewrichten. Het heeft dus zeker een doel :P

Terug
Bovenaan