De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zie aan de hand van uw gpx dat ik ook van de buurt ben (lol). Een paar leuke gravel routes die je kan aanraden? Mag in het gpx topic of ook via pm!
Deze staat bij mij nog op de planning alleszins, ziet er goed uit:

Ik heb wel de indruk dat de meeste mtblussen in de natuurgebieden perfect doenbaar zijn met de gravelbike, dus dat kan alvast een startpunt zijn! Voor de échte gravelroutes is me wel al opgevallen dat de routes vaak door gebieden gaan waar je helemaal niet door mag met de fiets. Een aandachtspuntje dus in je zoektocht.
 
Deze staat bij mij nog op de planning alleszins, ziet er goed uit:

Ik heb wel de indruk dat de meeste mtblussen in de natuurgebieden perfect doenbaar zijn met de gravelbike, dus dat kan alvast een startpunt zijn! Voor de échte gravelroutes is me wel al opgevallen dat de routes vaak door gebieden gaan waar je helemaal niet door mag met de fiets. Een aandachtspuntje dus in je zoektocht.
Die is wel leuk die rit.


Gravelroutes gaan volgens mij altijd door gebied waar je niet mag komen. Aangezien ge enkel in het bos moogt fietsen waar er MTB bordjes staan.

In Zonhoven plukken ze tegenwoordig nogal actief fietsers van de teut bijvoorbeeld.
 
Gravelroutes gaan volgens mij altijd door gebied waar je niet mag komen. Aangezien ge enkel in het bos moogt fietsen waar er MTB bordjes staan.

In Zonhoven plukken ze tegenwoordig nogal actief fietsers van de teut bijvoorbeeld.
Dat weet ik niet. Het is me wel opgevallen dat veel routes door gebieden gaan waar je niet mag fietsen, maar het lijkt me niet onmogelijk om routes uit te tekenen die tof en legaal zijn. Het is toch geen of-of verhaal? Voorlopig weet ik me toch te amuseren op de legale wegen!

Die "illegale" routes zijn bij momenten ook gewoon onbegrijpelijk in mijn ogen. Die gaan dan soms door de begrazingszones waar je als wandelaar al door een poortje moet lopen waarbij je best niet al te corpulent van bouw bent. Dan zijn die fietsers bezig met hun fiets over die draad te hevelen om verder te kunnen, en dat meerdere keren op een rit. Waar ben je dan feitelijk mee bezig??
 
, maar het lijkt me niet onmogelijk om routes uit te tekenen die tof en legaal zijn.

Als je mijn link leest: volgens mij mag je enkel fietsen waar Bloso pijltjes staan (en op openbare wegen uiteraard). Dus veel getekend zal er denk ik niet moeten worden.

Volgens mij is geen enkele gravelroute legaal als ge die regel volgt.
 
Het probleem is vooral de versnippering. Het is verre van altijd duidelijk of je je nu in een bos of natuurgebied bevindt (al dan niet met een bijzondere toegankelijkheidsregeling), of een bepaalde weg al dan niet openbaar is (hetzij als gemeenteweg hetzij door een publieke erfdienstbaarheid) etcetera... En signalisatie is ook niet altijd eenduidig of zelfs correct.
 
Het probleem is vooral de versnippering. Het is verre van altijd duidelijk of je je nu in een bos of natuurgebied bevindt (al dan niet met een bijzondere toegankelijkheidsregeling), of een bepaalde weg al dan niet openbaar is (hetzij als gemeenteweg hetzij door een publieke erfdienstbaarheid) etcetera... En signalisatie is ook niet altijd eenduidig of zelfs correct.
Het is vooral dit.
Je zou nog schrikken mocht je zien hoeveel paadjes in feite niet openbaar zijn, maar wel gewoon al jarenlang gedoogd wordt.
Het is in ieders belang dat we dat zoveel mogelijk ook proberen beschermen. Als ik dan een verpakking van een gel tegenkom of ander afval tijdens het fiets keert mijn maag toch een beetje.

Ook tijdens georganiseerde tochten zie ik dat wel eens. Mensen die gewoon hun afval op de grond gooien. Onbegrijpelijk.
 
Is enkel een 70.3? Of zie ik het niet goed?

Ik twijfel tussen een 70.3 in june en een volledige in september of gewoon onmiddellijk een volledige, hoeft geen ironman te zijn.

Klopt, is 70.3... Het doel is om in 2026 naar een volledige te gaan(ik denk Klagenfurt want dat zou de gemakkelijkste zijn).
Ik heb trouwens ook getwijfeld voor de 70.3 in Nederland in juni, maar uiteindelijk voor Knokke gekozen omdat ze daar het zwemmen in zee ook vervangen hebben door rivier.

Gisteren als "opwarmerke" ook ingeschreven voor Leuven op 08/05.
 
2023 was een goed (fiets)jaar. 9360 km afgelegd en vorige week de Festive500 kunnen voltooien. Die laatste ook zoals het hoort: 100% buiten en niet op de rollen.
 
Alternatief; op hoeveel uur zijn jullie afgeklokt in 2023? Ik vind afstanden soms wat vertekenend omdat er vaak toch groepsritten bijn zitten bij gebruikers
 
445u op de fiets + 90u core stability + ongeveer 120u woonwerk (komt niet op strava)

Het was een goed jaar! In de zomer gesukkeld met een blessure aan mijn been, augustus was zowaar de maand met de minste kilometers 😅
 
291 uur fietsen


Sinds de gasten hier op redelijk hoog niveau enerzijds basketten en anderzijds hockeyen is mijne sporttijd nogal ingezakt.
Maar dat is ook allemaal plezant:-)


Go pogen 366uur in totaal te halen in 2024. Met wandelen erbij. Vandaag 1u45 dus voor op schema 😁
 
432h in totaal gesport waarvan slechts 136h gefietst (3686km in 10,5 maanden).
Dat kan beter in 2024, eerst herstellen van corona nu.
 
Terug
Bovenaan