Suphafly
Well-known member
Ze hebben dat toch niet in 1 trek 5 cm naar beneden gedaan mag ik hopen? Want dat is een zodanig groot verschil dat het vraagt om blessures. Zoiets moet je beetje per beetje doen.
Heb je dan nu een L of een M? Want volgens mij is het verschil tussen die 2 maten ook gewoon geen 4 cm, maar dan heb je gewoon een verkeerde fiets.
Bestaat zo een stuur wel van canyon? Kortste is 80 mm en als je een L hebt zit er een stuurpen op van 100 of 110 mm? Gaat trouwens ook echt niet leuk meer sturen met zo een korte stuurpen.
Dan moet je toch wel hele lange benen hebben en een kort bovenlijf. Ik heb dat al met mijn 1m90 en bbl van 96cm, maar ik rij gewoon op een aeroad met het stuur die erbij was. Iets korter zou mss comfortabeler zijn, maar met het nodige core werk en wennen heb ik van niks last.
Ik heb een L, zadel is omhoog gezet niet omlaag.
5cm is nu ook weer niet zo extreem, zoals jullie doen uitschijnen.
Ben thuis gekomen 2h op zwift gereden, voelde zeker niet zoveel anders aan.
Soit dat zadel stoort eigenlijk niet.
Reden dat het zo laag was, omdat ik dan ook iets meer naar voor kwam, idem met de positie van het zadel, omdat ik wel al door had dat mijn stuur te ver weg stond.
Verklaard mss ook slapende pink de eerste maanden.
Idd had al opgezocht het scheelt idd maar iets van 2cm. Tussen een M & L fiets
Heb trouwens een geïntegreerd stuur, dus niet echt stuurpen. Ze hebben wel degelijk een stuur met 70mm lengte en 400mm maar dat is dan een cx stuur.
Als ik deze in de gewoon versie neem in die lengte is die slechts 370mm breed maar dat blijft zo tot lengte van 90mm.
Als ik nu op mijn fiets zit lijkt mij de ideale hand positie als volgt.
Dat lijkt me zeker 4cm korter en wat smaller, en voelt als een goede natuurlijk houding om lang met te fietsen.
Mijn core is zeker en vast sterk genoeg.
Stuur mag dan zelf nog wat lager.
Bikefitting was 190€ dus second opnion, is… ja sorry teveel geld. Vond dit al voldoende
Laatst bewerkt:



.
) en een L is eigenlijk ook op de rand van te groot voor mij. Zelfs op een Endurace. Stel u voor dat ik een Aeroad had, miljaar.