Selten
Active member
Ik gebruik dit: S-haak. Daar hang ik mijn fietsen naast elkaar met het voorwiel aan op. Zachte, maar toch sterke kunststof zodat er geen beschadigingen op de (carbon) velgen aangebracht worden. Ik let er natuurlijk wel op dat de wielen niet gewrongen zitten doordat die fiets bvb zijdelings zou kunnen vallen. Die S-haak hang ik dan aan een bevestigingspunt aan de muur zodat de haak in rust gewoon plat tegen de muur valt.Ik ben van plan om komend weekend de garage eens op te kuisen en eindelijk een deftig systeem voor de fietsen te voorzien. Met 3 fietsen, een Thule kinderzitje etc. begint het daar aardig vol te staan. Welk ophangsysteem kunnen jullie aanraden? Vooral voor mijn wegfiets (carbon velgen) lees ik wat tegenstrijdige zaken over het ophangen aan de wielen. De MTB en stadsfiets kunnen zeker opgehangen worden aan de velgen.
Je zal toch serieus je best moeten doen om je carbon velgen te beschadigen (ik heb het niet over cosmetische schade) door ze op te hangen. Als je velg het niet aan kan om 7 à 15kg aan gewicht te verdragen, zou ik er niet mee op de baan durven. Je zou eens kunnen berekenen welke krachten er op je velgen werken als je met een systeemgewicht van bvb 80kg in een put knalt of over een kasseistrook vlamt.
Velgen waar de carbon niet structureel is, zoals bvb covers voor tijdritfietsen, is een ander verhaal natuurlijk.


. In 't vervolg wat beter naar het weerbericht kijken.