De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Blijkbaar heeft een fietsenmaker bij het vervangen mijn derailleur een derailleurpad gebruikt dat initieel niet de juiste is voor mijn fiets. Kan dit kwaad? Alles werkt wel. Wat kan het gevolg zijn?

Tweede vraag, mijn tubular is kapot gegaan. Kan ik op dat wiel een normale buitenband steken?
Ik had heb niet persee nood aan tubulars, die stonden er al op bij tweedehands aankoop.

Blijkbaar heeft een fietsenmaker bij het vervangen mijn derailleur een derailleurpad gebruikt dat initieel niet de juiste is voor mijn fiets. Kan dit kwaad? Alles werkt wel. Wat kan het gevolg zijn?

Tweede vraag, mijn tubular is kapot gegaan. Kan ik op dat wiel een normale buitenband steken?
Ik had heb niet persee nood aan tubulars, die stonden er al op bij tweedehands aankoop.
Nee, er zit geen 'schouder' in die velgen waar een gewone band in kan haken.

Picardië wordt jammer genoeg wel niet meer georganiseerd denk... dat was eigenlijk ne ideale Gran Fondo. Abbeville is ~3u rijden.
Spijtig ... ik wou die wel eens rijden. 't Is ook vrij vlak (vergeleken met de Marmotte en Trois Ballons) en niet ver rijden, dus een hotel boeken is niet echt nodig.

Ik zie nu dat ze het parcours van de Marmotte hebben aangepast. In plaats van de Glandon doen ze de Croix-de-Fer (3km extra klimmen) en efkes een colletje bijgestoken in de afdaling van de Croix-de-Fer. Nu 5530 hoogtemeters. 't Was nog niet zwaar genoeg :crazy:

Spijtig ... ik wou die wel eens rijden. 't Is ook vrij vlak (vergeleken met de Marmotte en Trois Ballons) en niet ver rijden, dus een hotel boeken is niet echt nodig.

Ik zie nu dat ze het parcours van de Marmotte hebben aangepast. In plaats van de Glandon doen ze de Croix-de-Fer (3km extra klimmen) en efkes een colletje bijgestoken in de afdaling van de Croix-de-Fer. Nu 5530 hoogtemeters. 't Was nog niet zwaar genoeg :crazy:
De Croix-de-Fer was vroeger al de eerste klim. Ik dacht ze naar de Glandon geswitched waren omdat de afdaling van de Croix-de-Fer te gevaarlijk was (dodelijk(e) accident(en)). Hoewel de afdaling van de Glandon nu ook niet meteen fantastisch is voor nen hoop, vaak onervaren, dalers.

Glandon afdaling is gevaarlijk en daarom zetten ze tijd stop van boven tot onder, zodat iedereen rustig kan afdalen

Zolang je niet zoals een gek naar beneden vliegt valt dat wel mee natuurlijk. Probleem is dat er daar veel gekken rondrijden.
Datzelfde geldt op quasi elke cyclo in Vlaanderen ook wel, zeker als er grote fietsgroepen mee doen. Vroeger heel vaak de Bianchi trofee (nu corsa campagnolo) gereden en daar was het toch elke zondag prijs. Wielertoeristenploegen die met 20 man komen mee doen aan een cyclo heb ik toch nooit begrepen, zo'n grote groep op een georganiseerd parcours is vragen om problemen.

Mja met de Philippe Gilbert Cyclo als voorbeeld, daar vertrek je met 200 man in het wiel van de Phil dus dat is even zot en dat is ook georganiseerd , die groepen vormen zich gewoon spontaan en daar valt niks aan te doen :)

Een groep is op zich het probleem niet, gedrag van mensen wel.

Vandaag ook weer 3 auto's waar ik los op kon rijden: ene die van tankstation afvloog zonder kijken, ene die tussen de velden dacht dat hem mocht rallyrijden met zijn SUV en 1 die gewoon dacht dat de weg van haar was

Daarnet zijn de dikke buiken nog is op stap geweest, de "kapotte spaak" kon niet mee dus we konden nog is doorrijden van terras naar terras.
20230614_205400.jpg

Laatst bewerkt:
Vind het de laatste tijd toch serieus duurder geworden. 60€ voor een shirt met 50% korting er al af getrokken. Voor dat geld heb je ook een gobik shirt.
kwaliteit ga ik me niet over uitspreken maar dan vind ik gobik toch veel mooier.

ik worstel met bedrijven die standaard gigantische kortingen toekennen. Zet dan gewoon je baseprice lager en opereer in het lagere segment (waar je tbh ook toebehoort). Mocht die korting er niet zijn is dat toch gigantisch overpriced.

Wat een gigantisch aliexpressgevoel geeft dat merk toch

ik worstel met bedrijven die standaard gigantische kortingen toekennen. Zet dan gewoon je baseprice lager en opereer in het lagere segment (waar je tbh ook toebehoort). Mocht die korting er niet zijn is dat toch gigantisch overpriced.

Wat een gigantisch aliexpressgevoel geeft dat merk toch
Sirocco is daar ook zo'n expert in. Geven standaard 70% korting :evil:

Terug
Bovenaan