De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Twee weken terug kwam er een speedpedelec me voorbij en die vroeg uit zichzelf of ik niet in zijn wiel wou kruipen. :laugh:
Toch een tiental minuten van kunnen profiteren. :tongue:

Koppeltijdrit met een random stranger zonder een woord te wisselen heb ik ook al een paar keer gedaan. :smile:

Hier daarstraks 2 jonge gastjes komen aansluiten op het einde van onze groeprit. Na een tijdje hebben ze zich op kop gezet en gang gemaakt voor ons. Zat wel al wat power in voor hun leeftijd. Was plezant!

Er heeft duidelijk nog nooit iemand tegen uw achterwiel gereden of uw derailleur eraf gereden :p

Zelf rij ik op training nooit in iemand zijn wiel. Rijden in bijna alle gevallen te traag en soms te snel. Als ze aanpikken bij mij vind ik dat persoonlijk niet altijd even aangenaam.
Vooral omdat die persoon achter mij vaak niet weet dat ik net een tempo blokje aan het doen ben en binnen 2min een rust blok ga doen. Dat kan al snel wat snelheid schelen.
Toch wel. Van een tik tegen je achterwiel ga je echt niet meteen tegen de grond.

Vandaag reed er iemand net voor mij een kleiner wegje in. Ik dacht ik blijf er maar 20m achter rijden. Paar kilometer verder begon hij wat te vertragen waardoor ik er dan wel bij kwam. Aan de eerste helling schakelde hij naar de kleine plateau en pats, ketting er af.
Toch mooi als zo ne Canyon zich aan de kant zet en de Pinarello door laat, natuurlijke selectie ☺️

Vandaag reed er iemand net voor mij een kleiner wegje in. Ik dacht ik blijf er maar 20m achter rijden. Paar kilometer verder begon hij wat te vertragen waardoor ik er dan wel bij kwam. Aan de eerste helling schakelde hij naar de kleine plateau en pats, ketting er af.
Toch mooi als zo ne Canyon zich aan de kant zet en de Pinarello door laat, natuurlijke selectie ☺️

Ook de enige manier waarop een dikke buik pinarello rijder eerst boven kan komen op een helling natuurlijk.

Twee weken terug kwam er een speedpedelec me voorbij en die vroeg uit zichzelf of ik niet in zijn wiel wou kruipen. :laugh:
Toch een tiental minuten van kunnen profiteren. :tongue:

Koppeltijdrit met een random stranger zonder een woord te wisselen heb ik ook al een paar keer gedaan. :smile:
Dat eerste gebeurt hier ook wel nog vaak. Op het pendeltraject Leuven-Brussel en Leuven-Mechelen zijn er wel vaker Speedpedelec's die even inhalen om aan te sluiten. Een kans die ik zelden laat liggen om mijn Stravagemiddeldes op te blazen.

3 weken Frankrijk, week Narbonne, week Ardèche, week haut languedoc. Zou de Mtb meenemen, is de streek rond Vallons pont d'arc de moeite voor mtb?

In heel veel gevallen wel ja.
Soms eens met de vriendin en af en toe met andere gasten, maar het meeste van de kilometers zijn solo.
Heb ik geen enkel probleem mee trouwens. In grote groep fiets ik sowieso al niet graag.
Als je 99,9% van de keren dat je buiten fietst een gestructureerde training doet, lijkt me dat toch ook saai? Want gestructureerd rijden met anderen is toch quasi onmogelijk.

Gewoon er op uit trekken met de gravel fiets zit er dan niet in bijvoorbeeld?

Ik geniet ook wel van solo rijden. Da's voor mij de ultieme manier om de (mentale) batterijen weer op te laden.

Als je 99,9% van de keren dat je buiten fietst een gestructureerde training doet, lijkt me dat toch ook saai? Want gestructureerd rijden met anderen is toch quasi onmogelijk.

Gewoon er op uit trekken met de gravel fiets zit er dan niet in bijvoorbeeld?

Ik geniet ook wel van solo rijden. Da's voor mij de ultieme manier om de (mentale) batterijen weer op te laden.
In feite niet nee.
Ik probeer altijd wel iets podcast of beetje muziek te luisteren via mijn aftershockz. En op voorhand weten waar aan en waar af en die gestructureerde variatie helpen het wel tof te houden.
Het helpt ook wel natuurlijk dat je merkt dat je echt wel consistent progressie boekt. Ik ben naast een fietser ook een loper, daar is die aanpak van het gros trainen of wedstrijden lopen vrij normaal.
Gestructureerd rijden in groep is inderdaad zeer lastig.

Als ik de gravel neem is dat ook bijna altijd met een doel ja :p
Ofwel een blokkentraining ofwel training voor techniek.

Ik ben vroeger ook meermaals gevallen met in groep te rijden. En ik val niet zo graag met de fiets.
Tevens een reden waarom ik geen ambitie had of heb om kermiskoersen te rijden :p

Een leuk gesprek op de fiets met @MrKend54l... kan iemand zich daar iets bij voorstellen?
Kans is groot dat het gesprek niet zo lang zal duren als je na 2km een straat inslaat omdat het te snel gaat :p
Of je gaat u heel de rit ambetant voelen omdat ik mij zichtbaar aan het inhouden ben :p

Zondag passeer ik over de brug van Zelzate. Altijd welkom om aan te pikken voor een diepgaand gesprek :P

Laatst bewerkt:
Zaterdag Alden Biesen Classic, kom maar in mijn wiel hangen ;)
Vroeger ook nog gereden, mooie rit. Helaas is den tijd dat ik zonder problemen elk weekend 3u over en weer reed voor ergens een TT te gaan rijden wel een beetje voorbij. Het feit dat ik een half uur verder richting de kust ben gaan wonen helpt ook niet :p

Voor de eerste keer Van Rysel met 'pro-fit' gekocht, dat is ook de laatste keer denk ik. Ik ben verre van struis maar dat was een belevenis om aan te krijgen hoor. Het gele truitje schijnde dan nog eens megahard door :tongue:

Laatst bewerkt:
In feite niet nee.
Ik probeer altijd wel iets podcast of beetje muziek te luisteren via mijn aftershockz. En op voorhand weten waar aan en waar af en die gestructureerde variatie helpen het wel tof te houden.
Het helpt ook wel natuurlijk dat je merkt dat je echt wel consistent progressie boekt. Ik ben naast een fietser ook een loper, daar is die aanpak van het gros trainen of wedstrijden lopen vrij normaal.
Gestructureerd rijden in groep is inderdaad zeer lastig.

Als ik de gravel neem is dat ook bijna altijd met een doel ja :p
Ofwel een blokkentraining ofwel training voor techniek.

Ik ben vroeger ook meermaals gevallen met in groep te rijden. En ik val niet zo graag met de fiets.
Tevens een reden waarom ik geen ambitie had of heb om kermiskoersen te rijden :p

Kans is groot dat het gesprek niet zo lang zal duren als je na 2km een straat inslaat omdat het te snel gaat :p
Of je gaat u heel de rit ambetant voelen omdat ik mij zichtbaar aan het inhouden ben :p

Zondag passeer ik over de brug van Zelzate. Altijd welkom om aan te pikken voor een diepgaand gesprek :p
Wie gaat er nu vrijwillig naar Zelzate en al zeker over die kutbrug? Die heeft mij al veel tijd gekost.

Vroeger ook nog gereden, mooie rit. Helaas is den tijd dat ik zonder problemen elk weekend 3u over en weer reed voor ergens een TT te gaan rijden wel een beetje voorbij. Het feit dat ik een half uur verder richting de kust ben gaan wonen helpt ook niet :p
Ja dat geldt het zelfde voor mij , vroeger reed ik van Limburg ook naar Gent Wevelgem Enzo ma dat is me te ver geworden, dan rij ik liever naar Spa om wat klimkilometers te maken :)

Fratske van de week: vanuit Antwerpen 's avonds langs Schelde en Durme richting zee beginnen fietsen langs de aanwezige gravelstroken en single tracks, ergens kort voor Gent overnachten, volgende ochtend Gent gepasseerd (bweurk) en vanaf daar de gpx-track zonder veel nadenken overboord gegooid om op goed geluk het Schipdonkkanaal te volgen omdat er blijkbaar een gravelpad naast ligt. Gevolgd tot aan het zeetje - prachtig ritje - om daar op 130km in totaal af te klokken. Enige minpunt was het derde kapotte tubeless ventiel op een jaar (!) tijd. Absurd.

's Avonds, na een teamdag met het werk, om 20u besloten om drie aanboden met vervoer huiswaarts af te slaan en 95km teruggefietst. Mooi ritje terug door Zeeuws Vlaanderen bij zonsondergang met nog wat gravelstroken in het Waasland in het donker. Ruwweg 230km op 28u, heb mezelf verrast door het laatste uur zonder veel moeite 30 per uur te blijven rijden. Vandaag op het slaapgebrek na - pas om 3-4u in slaap gesukkeld terwijl ik er op 7u uit moest - eigenlijk niet echt vermoeid. Een hardrijder ga ik nooit worden, maar qua uithouding en recuperatie geen klachten.

Terug
Bovenaan