Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zit met dezelfde situatie en ik ben deze week naar een bikefitter geweest om me volledig te laten opmeten. Je krijgt dan een blad mee naar huis met jouw perfecte geometrie (in mijn geval een endurance geometrie), je krijgt ook jouw ideale zadel- en stuurbreedte. Kostprijs was €75, vind ik wel schappelijk want was inclusief opmeting met camera terwijl je rijdt op een fiets die je volledig kan instellen.Ik wil dus ook een koersfiets kopen.
Vaak zie ik koersfietsen met een band die iets breder is dan die mesdunne bandjes die we op de echte racefietsen zien. Is dit dan een gravelfiets?
Het doel is in de zomermaanden zoals nu ( de singletracks liggen shit aan de kust) km's te maaien op het jaagpad. Voorlopig ga ik nog altijd met de mtb rijden, maar de rolweerstand is mij te hoog om km's asfalt te knallen. Ik zoek een fiets met een comfortabele geometrie, niet al te duur.
Ik dacht aan een canyon endurance.
Is er een reden om voor de CF 8 te gaan? Of zou de veel goedkopere Al 7 voldoende zijn voor mijn gebruik. De Al7 heeft een 105 groep, de CF8 Ultegra.
Dan komen we bij het 2e punt: er is niks beschikbaar![]()

Uitpijling was niet goed, maar t was wel plezant.Die stond ook op de planning, maar ik ben niet uit bed geraakt. (=
Mijn lefty + shock zitten binnen voor onderhoud. Ik ben benieuwd hoeveel flappen dat gaat kosten.
.Hoe mensen boven de 30 graden nog kunnen presteren is me echt raadsel. Vandaag pas om 20 over 9 aangezet en vanaf het middaguur raakte ik geen poot meer vooruit.
Bij een beetje wind tegen al naar hartslag 150 en happen naar lucht zoals een vis op het droge. Moest ik een sprint moeten trekken ik denk dat ik hyperventilerend van mijn fiets stuik. Dat mijn neus potdicht zit door de pollen helpt natuurlijk ook niet echt.
Mja 2u op een zondag, daar trekken wij ons koersbroek nog niet voor aan.Net terug van twee uur te bollen, aangenaam weertje, niks mis mee.
Stoppen op café, drinkfonteintjes, drankautomaten, ene dat met zijn tuinslang staat te spuiten, ...Winkels zijn toch toe de zondag?
Ik had er ook geen zin in vandaag...
Dat parcours in Italië kon je bezwaarlijk gravel noemen natuurlijk.Daarom dat daarmee het wk gravel is gewonnen?
Veel Delhaizes en Carrefours hebben die memmo niet ontvangen...Winkels zijn toch toe de zondag?
Ik had er ook geen zin in vandaag...
Leek immo meer op een strade bianchi met nét wat meer gravel. Was maar een vreemde vertoning imo.Dat parcours in Italië kon je bezwaarlijk gravel noemen natuurlijk.
Ik pas mijn tempo gewoon aan bij >30°C+. Als ik mijn toerke anders zou doen aan 30 gemiddeld dan doe ik het aan 27-28 ofzo, en maak ik mijn toer ook niet zo lang.Hoe mensen boven de 30 graden nog kunnen presteren is me echt raadsel. Vandaag pas om 20 over 9 aangezet en vanaf het middaguur raakte ik geen poot meer vooruit.
Bij een beetje wind tegen al naar hartslag 150 en happen naar lucht zoals een vis op het droge. Moest ik een sprint moeten trekken ik denk dat ik hyperventilerend van mijn fiets stuik. Dat mijn neus potdicht zit door de pollen helpt natuurlijk ook niet echt.
Om die reden zal ik me ook nooit zal inschrijven voor dat soort events, ik zou er geen seconde plezier aan beleven.Als ge de Marmotte rijdt en Alpe d'Huez oprijdt bij >30°C in de namiddag
. Ook dit jaar zal ik in juni minder kilometers gefietst hebben als in maart, april en mei. Met de jaren heb ik het al iets beter weten accepteren maar het blijft toch wel lichtelijk frustrerend dat mijn conditie altijd bergaf gaat eens we mei gepasseerd zijn.Om die reden zal ik me ook nooit zal inschrijven voor dat soort events, ik zou er geen seconde plezier aan beleven.
Ik verdraag het totaal niet, alleen vergeet ik elke zomer weer hoe erg het is. Ook dit jaar zal ik in juni minder kilometers gefietst hebben als in maart, april en mei. Met de jaren heb ik het al iets beter weten accepteren maar het blijft toch wel lichtelijk frustrerend dat mijn conditie altijd bergaf gaat eens we mei gepasseerd zijn.
Twee weken geleden zat ik voor 7u op mijn fiets, heerlijk. Alleen kan ik dat jammer genoeg niet elke zondag opbrengen.
Dat is waar ja. Ik zeg het, 2 weken terug met de gravelbike 100km gereden en ik was voor 11u terug binnen. TopDe voormiddag valt toch goed mee? Pas na 11u begint het echt warm te worden. Maar als je om 8u vertrekt kun je al een mooi toertje gereden hebben.