De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heb me opnieuw ingeschreven voor de gordel, peloton 30. Het enige event op de koersfiets waar ik aan deelneem!

Ik heb die mail gisteren teruggevonden in mijn spambox. Waarschijnlijk ben ik dat weekend op reis dus gaat het niet veel uitmaken maar is dat de moeite om mee te rijden? Zo een beetje meebollen in zo'n peleton lijkt mij nu niet meteen het meest boeiende tijdsverdrijf te zijn en gevaarlijk ook want er zitten er daar sowieso nen hoop tussen die niet gewoon zijn van in groep te rijden.

Ik heb járen geleden ('13 of '14 geloof ik) de eerste of 2de editie van het Gordelfestival meegereden maar toen kon je nog gewoon op eigen houtje rijden zoals op elke andere toertocht. Dat was wel een mooie rit, alleen herinner ik mij wel dat er op random plaatsen plots onverharde sectoren in het parcours zaten waar 90% van de deelnemers met de koersfiets reden.

Ik heb die mail gisteren teruggevonden in mijn spambox. Waarschijnlijk ben ik dat weekend op reis dus gaat het niet veel uitmaken maar is dat de moeite om mee te rijden? Zo een beetje meebollen in zo'n peleton lijkt mij nu niet meteen het meest boeiende tijdsverdrijf te zijn en gevaarlijk ook want er zitten er daar sowieso nen hoop tussen die niet gewoon zijn van in groep te rijden.
Vroeger was er ook een pelotonrit met de Jasper Stuyven cyclo, dat was gevaarlijk ja. Elk jaar werd daar gevallen en met de pelotonrit zijn ze gestopt.
Bij de gordel wordt de snelheid goed in toom gehouden, op die verschillende keren dat ik er gereden heb eigenlijk nog nooit iets gevaarlijks gezien. Ik zou zeggen dat het veel veiliger is als enkele normale cyclo waar je kan rijden. Wat je daar soms ziet...
Op afgesloten banen kunnen bollen, ik vind het fijn. Alleen een toer doen en weer een keer of 5 bijna omvergereden worden vind ik ook niet erg boeiend 😛

Vroeger was er ook een pelotonrit met de Jasper Stuyven cyclo, dat was gevaarlijk ja. Elk jaar werd daar gevallen en met de pelotonrit zijn ze gestopt.
Bij de gordel wordt de snelheid goed in toom gehouden, op die verschillende keren dat ik er gereden heb eigenlijk nog nooit iets gevaarlijks gezien. Ik zou zeggen dat het veel veiliger is als enkele normale cyclo waar je kan rijden. Wat je daar soms ziet...
Op afgesloten banen kunnen bollen, ik vind het fijn. Alleen een toer doen en weer een keer of 5 bijna omvergereden worden vind ik ook niet erg boeiend 😛
Ge woont natuurlijk wel in de drukst bebouwde coté van het hele land, dat zal inderdaad niet helpen. Als ik hier de polder in schiet kan ik los van de jaagpaden genoeg baantjes vinden waar nauwelijks auto's rijden. Wat het natuurlijk niet minder gevaarlijk maakt bij momenten omdat er dan veel rondrijden met het idee "hier komt toch nooit iemand uit".

Nog iemand die Fondo (van de nederlandse wielerunie) gebruikt als trainingsschema?
Ben er voorlopig wel tevreden van.
Je kan eenvoudig een training extra of minder inlassen per week, en je kan de intensiteit van de training ook aanpassen naar lichter of zwaarder. En er is een koppeling met garminconnect op de trainingen door te sturen. En de moeilijkheidsgraad van de training wordt ook aangeduid.

Gisteren een training met hoogste moeilijkheidsgraad achter de rug en dat was wel te merken. 3 blokken van 20min net onder FTP met 20 min ertussen aan gewoon tempo (dus ook niet helemaal laten uitbollen).

Ge woont natuurlijk wel in de drukst bebouwde coté van het hele land, dat zal inderdaad niet helpen. Als ik hier de polder in schiet kan ik los van de jaagpaden genoeg baantjes vinden waar nauwelijks auto's rijden. Wat het natuurlijk niet minder gevaarlijk maakt bij momenten omdat er dan veel rondrijden met het idee "hier komt toch nooit iemand uit".
Tussen Leuven en Brussel is het uiteraard niet top qua rustige wegen maar ik sta ook wel snel in het Hageland. Of richting Westerlo of Heist-op-den-Berg heb je echt wel mooie wegen. En qua gravel kan je moeilijk beter zitten :).

Zoals je zegt is een rustige weg niet persé veiliger. Ik zal wel niet de enige zijn die al eens de kant in is moeten rijden omdat een automobilist op zo'n smal baantje geen centimeter plaats laat noch vertraagd. Sommigen rijden echt om te raken, het is er niet beter op geworden.
Op het fietspad rijden, ambras. Op straat rijden, ambras. 30 per uur rijden langs de vaart, ambras 🙈
Op dat vlak heb ik altijd al veel liever off-road gereden, vroeger met de mtb en nu de gravel er bij. Dan enkel ambras met de loslopende honden.

Nog iemand die Fondo (van de nederlandse wielerunie) gebruikt als trainingsschema?
Ben er voorlopig wel tevreden van.
Je kan eenvoudig een training extra of minder inlassen per week, en je kan de intensiteit van de training ook aanpassen naar lichter of zwaarder. En er is een koppeling met garminconnect op de trainingen door te sturen. En de moeilijkheidsgraad van de training wordt ook aangeduid.

Gisteren een training met hoogste moeilijkheidsgraad achter de rug en dat was wel te merken. 3 blokken van 20min net onder FTP met 20 min ertussen aan gewoon tempo (dus ook niet helemaal laten uitbollen).
Kende het niet.
Maar geeft mij heel erge JOIN vibes :P goed afgekeken alvast :P

Ziet er zeker wel degelijk uit. Goeie trainingen, duidelijke tips en tricks en een leuke interface.

Welke budgetvriendelijke wielerbroeken zouden jullie aanraden? Mijn huidige (bioracer via het werk) is kapot en heb geen idee wat te kopen

Ja maar oude en nieuwe versie zijn toch anders. Nieuwe versie zit losser aan mijn kruis dan de andere.

De nieuwe team Belgium heb ik niet, wel via onze club in mei een link gekregen waar we hun oude stock konden bestellen aan - 60%. Ik heb dan 2 donkerblauwe besteld en die hebben ook een oranje zeem, en die ziet er iets anders uit (ipv puntjes die erin zaten zijn het nu strepen). Dus ik vermoed dat je die wil zeggen?
Maar die zit wel even goed.

Ik vind hem wel iets strakker aan de broekspijpen. Misschien is hij daarom losser aan je kruis? Ik moet eerst mijn broekspijpen wat omhoog trekken om dan de rest hoger op te kunnen trekken. (terwijl ik totaal geen dikke benen heb)

Welke budgetvriendelijke wielerbroeken zouden jullie aanraden? Mijn huidige (bioracer via het werk) is kapot en heb geen idee wat te kopen
Wat is voor u budgetvriendelijk?
Qua broeken is er wel wat verschil qua pasvorm en beoogd doeleinde. Dat kan de keuze ook beperken.

Zijn er eigenlijk cyclos waar je een finisher medaille krijgt? Niet voor die medaille, maar zulke dingen vind ik wel tof om te krijgen als aandenken.

Ik vroeg het me af omdat bijna iedere triathlon wedstrijd een finisher medaille heeft terwijl de meeste full distance cyclos toch vaak iets pittiger zijn dan een kwart triathlon.

Zijn er eigenlijk cyclos waar je een finisher medaille krijgt? Niet voor die medaille, maar zulke dingen vind ik wel tof om te krijgen als aandenken.

Ik vroeg het me af omdat bijna iedere triathlon wedstrijd een finisher medaille heeft terwijl de meeste full distance cyclos toch vaak iets pittiger zijn dan een kwart triathlon.
Zoiets zou voor mij een extra reden zijn om net wel aan een cyclo mee te doen en niet de GPX achteraf na te rijden.

Zoiets zou voor mij een extra reden zijn om net wel aan een cyclo mee te doen en niet de GPX achteraf na te rijden.

Ja idem, en vooral meer zin om eens te trainen voor de grote afstand dan. Bij Gran fondos krijg je dat wel. Maar dat hectische door de tijdregistratie ben ik geen fan van. + dat het ook wel een dure bedoening is aangezien die niet om de hoek zijn.

11steden tocht en Amstel zijn er 2

Terug
Bovenaan