De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gisteren laatste ritje van de reis gedaan in dordogne, net geen 600 hoogtemeters, en dat was al behoorlijk pittig voor mij.

Ook gevloekt op mijn garmin, omdat die 500m van het eind van de helling al zei dat de klim gedaan was 🙄 stond ingesteld op middellang/lange klim maar ik wil het volledig weten 😝

Afdalen is ook niets voor mij, vanaf rond 35 trek ik al mijn remmen toe omdat ik het voor geen haar meer vertrouw

Gisteren laatste ritje van de reis gedaan in dordogne, net geen 600 hoogtemeters, en dat was al behoorlijk pittig voor mij.

Ook gevloekt op mijn garmin, omdat die 500m van het eind van de helling al zei dat de klim gedaan was 🙄 stond ingesteld op middellang/lange klim maar ik wil het volledig weten 😝

Afdalen is ook niets voor mij, vanaf rond 35 trek ik al mijn remmen toe omdat ik het voor geen haar meer vertrouw

Ik weet niet waar je woont, maar probeer eens wekelijks een ritje te doen waar je een paar afdalingen hebt, moeten daarom niet lang zijn.

Na een paar weken ga je zien dat je al wat rapper gaat durven en meer vertrouwen krijgt in je fiets.

Ik heb een tijd veel de catsberg gedaan en zo toch wel mijn schrik wat kunnen verleggen in snelheid. Het helpt ook van niet naar de teller te kijken.

Ik weet niet waar je woont, maar probeer eens wekelijks een ritje te doen waar je een paar afdalingen hebt, moeten daarom niet lang zijn.

Na een paar weken ga je zien dat je al wat rapper gaat durven en meer vertrouwen krijgt in je fiets.

Ik heb een tijd veel de catsberg gedaan en zo toch wel mijn schrik wat kunnen verleggen in snelheid. Het helpt ook van niet naar de teller te kijken.
Goede tip.
Maar het is goed en zelfs beter om wat terughoudend te zijn. Ik heb al voldoende waaghalzen gezien en verhalen gehoord van valpartijen om te concluderen dat schrik geen verkeerde houding is.

Maar vanaf 35km/h remmen is wel wat te :P
Dan zou ik bij veel ritten op het vlakke met dichtgeknepen remmen moeten rijden :P

35 dat rij je toch ook gewoon op het vlakke :unsure:
Niet met een pinarello.

Maar serieus: ik moet wel zeggen dat ik bij een vals plat naar beneden met bij trappen ook +60 km/h durf rijden maar in een echte afdaling begin ik dan toch al eens te kijken naar mijn rem. Het gevoel is toch wel anders.

Varsenare bij Brugge, de grootste helling in de buurt is een brug over de e40... 😝

Maar hier ben ik meer schuw van al de losse steentjes en plekken met gravé, want dat duikt om de haverklap op zelfs op de grote D straten

Hij heeft die Ridley toch overgenomen van de lease?
Dat is toch heel de miserie :p

Persoonlijk had ik al lang een nieuwe wielset gekocht. Zeker als ik zo een rijke IT’er zoals somedude zou zijn 😍
Oei. Jambers materiaal, wie zijn ze, wat bezielt ze, mensen die vrijwillig een Ridley kopen.

Kheb eens Ventoux afgedaald tegen 50-60 gem, en er kwamen mij nog 2 gekken voorbij in supertuck modus dat ik dacht jongens dit gaat fout lopen, goed dat ik ze niet meer ben tegenkomen want dan zou het er slecht hebben uitgezien.
Heb het zelf ooit eens geprobeerd maar ik ging al bijna neer toen omdat mijn broek bleef haken aan voorkant zadel bij het omhoog komen :D

Vandaag een rit gedaan in de vogezen met de zoon op een gehuurde elektrische mtb. 32km met een goeie 1600hm's.
Die ondersteuning dat is toch wel zot, je geraakt gewoon overal boven. Wel hier en daar zonder ondersteuning gereden en nooit meer dan eco, uit principe 😊.

Wel serieuze butt-fietsen, acera groepje, flubber coil vork die al 10 keer onderhoud gemist heeft en speling op zowat alle lagers. Leuk om stevig mee te dalen over grote losse stenen en potdoof beneden te komen door het gerammel.

Varsenare bij Brugge, de grootste helling in de buurt is een brug over de e40... 😝

Maar hier ben ik meer schuw van al de losse steentjes en plekken met gravé, want dat duikt om de haverklap op zelfs op de grote D straten
Ja echt schonen asfalt kennen ze daar niet nee.

Aangekomen in Aussois voor de Transmaurienne Vanoise

Morgen opwarmingsritje en dan 5 dagen competitie.

Amper getraind. Niet gefietst sinds 18 juni, dus geen ambities behalve genieten :)

Welke bike-setup?

Terug
Bovenaan