De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

En de muur van Steendorp! En Kattebrug Temse!
De Kattebrug is wel een leuk hellingkje ook, dat moet je eigenlijk echt al weten liggen. Maar je moet daar bijna boven altijd uitkijken dat er daar toevallig toch net geen auto uit die zijstraat komt, altijd vervelend in volle inspanning :tongue:

De Kattebrug is wel een leuk hellingkje ook, dat moet je eigenlijk echt al weten liggen. Maar je moet daar bijna boven altijd uitkijken dat er daar toevallig toch net geen auto uit die zijstraat komt, altijd vervelend in volle inspanning :tongue:
Ik vind dat oprecht ook een leuk hellingtje om te doen. Toevallig eens met een toertocht gepasseerd, wist het ook niet zijn ook al passeer ik op ongeveer de helft mijn ritten Temse.

Twas me het ritje vandaag. 3 loslopende honden (waarvan 1 plots in een bocht opdook tegen 40 km/h, met het nodige driftwerk toch nog recht gebleven) en 2x near miss met een auto die toch nog een kruispunt moet opdraaien als ik er al op ben.

Die honden waren dus alle 3 op plaatsen waar je echt zot moet zijn om daar je hond los te laten.
Ik laat de mijne ook wel eens los, maar dan op offroad wandelpaden waar geen luis komt, maar toch niet in het midden op een gewone baan. "il n'est pas mechant" zal me worst wezen als ik er bijna overheen knal.

Gent ligt toch in het Oosten? :p

Voor triatleten is het hier het Walhalla. Vaart en jaagpaden galore. Voor al de rest is het verschrikkelijk

Vaart en jaagpaden hebt ge overal he.
Gent, Waasland.. is gewoon dikke nest om te wonen als ge graag met de fiets rijdt. Na een paar jaar Gent was ik blij terug te zijn in Limbabwe. Zelfs de schijtbanen en regio's hier zijn de hemel vergeleken met Gent en omstreken.

Nog eens gaan MTB’en in het Aarschotse.
Triestig om vast te stellen hoeveel paadjes er geblokkeerd zijn met bomen, schuttingen, hekken. Quasi heel de Bosberg is nauwelijks nog toegankelijk, althans de singletracks, een heel stuk is ook gekapt intussen. Konijnenberg voor een stuk afgezet, Leibergbos dicht..

Echt zonde om te zien. Allemaal maar onder het mom van ‘de natuur in ere houden’, terwijl op diezelfde plaatsen Natuur en Bos in mijn ogen de boel vermassacreert. Bomen kappen om paden te blokkeren, overal tractorsporen, snoeiafval gewoon laten liggen, niet eens opruimen.

Ik snap wel dat het aantal toertochten massaal is verminderd. Voor elke scheet heeft men een vergunning nodig, terwijl de agentschappen zoals Natuur en Bos precies vrij spel lijken te hebben.

Al bij al leuke voormiddag gehad, maar tegelijkertijd ook wel ontgoocheld terug naar huis gereden.

Vaart en jaagpaden hebt ge overal he.
Gent, Waasland.. is gewoon dikke nest om te wonen als ge graag met de fiets rijdt. Na een paar jaar Gent was ik blij terug te zijn in Limbabwe. Zelfs de schijtbanen en regio's hier zijn de hemel vergeleken met Gent en omstreken.
Overdrijven is ook wel een kunst :p
Het grote aantal fietskilometers die mensen maken rond groot gent (dus waasland, zeeuws-vlaanderen, voorhof van de vlaamse ardennen, ...) gestaafd door Strava heatmaps, geven alvast aan dat het al bij al toch meevalt.

Het is ook niet dat Limburg zo onbesproken is.

Vorig jaar werd 328miljoen geïnvesteerd in fietsinfrastructuur waarvan 54miljoen alleen al naar projecten in Limburg gaat. Veruit de grootste brok omdat daar de noodzaak het grootst was en nog altijd is.
Die projecten zijn vooral bruggen en tunnels en een fietssnelweg.

Nog eens gaan MTB’en in het Aarschotse.
Triestig om vast te stellen hoeveel paadjes er geblokkeerd zijn met bomen, schuttingen, hekken. Quasi heel de Bosberg is nauwelijks nog toegankelijk, althans de singletracks, een heel stuk is ook gekapt intussen. Konijnenberg voor een stuk afgezet, Leibergbos dicht..

Echt zonde om te zien. Allemaal maar onder het mom van ‘de natuur in ere houden’, terwijl op diezelfde plaatsen Natuur en Bos in mijn ogen de boel vermassacreert. Bomen kappen om paden te blokkeren, overal tractorsporen, snoeiafval gewoon laten liggen, niet eens opruimen.

Ik snap wel dat het aantal toertochten massaal is verminderd. Voor elke scheet heeft men een vergunning nodig, terwijl de agentschappen zoals Natuur en Bos precies vrij spel lijken te hebben.

Al bij al leuke voormiddag gehad, maar tegelijkertijd ook wel ontgoocheld terug naar huis gereden.
Was het Leibergbos niet dicht omdat er een "illegaal" parcour gemaakt was wat veel schade had aangericht?

Edit:

Vandaag toer van 65km, het stoort mij hoe crazy auto's rijden t.o.v. fietsers. Die West-Vlaamse gejaagdheid, zelf op een feestdag en een vaartdijk langs de Ijzer.

Vandaag toer van 65km, het stoort mij hoe crazy auto's rijden t.o.v. fietsers. Die West-Vlaamse gejaagdheid, zelf op een feestdag en een vaartdijk langs de Ijzer.
Langs de ijzer toch meestal een fiets of jaagpad waar geen auto's kunnen? Of erg weinig ( Diksmuide - nieuwpooort, en vanaf nieuwpoort alleen fietsen )

Langs de ijzer toch meestal een fiets of jaagpad waar geen auto's kunnen? Of erg weinig ( Diksmuide - nieuwpooort, en vanaf nieuwpoort alleen fietsen )
Misschien moet ik dan eens de andere kant nemen, hoewel ik daar niemand zag rijden? Het jaagpad gaat over in de vaartdijk vanaf Sint-Joris hier kunnen eigenlijk auto's rijden langs de Ijzer tot voorbij Diksmuide in Fintele.

Uiteindelijk heb ik van de vaartdijk doorgestoken naar de Fronzate, dat is een licht gravelpad van Diksmuide tot Nieuwpoort.

Mijn reactie was vooral ingegeven op dit stukje van @MrKend54l

Ik ben ook wel een paar keer naar de Hoge Venen of Bastogne gereden indertijd. Maar dat is gewoon tijdsverlies, en de drempel wordt gewoon hoger. Nu vertrek ik en ben ik 3-4u later thuis. Met de autorit erbij wordt is dat 5-7 u
Ik zeg niet dat iemand anders dat niet mag doen, het is gewoon allemaal zo'n gedoe, en die rit met de wagen ernaar toe is gewoon tijdsverlies. Dat is alles wat ik aan wou geven.
Ik doe zo jaarlijks ook wel wat Ardennenritjes om wat bergop te trainen, maar dat vroeg opstaan in het weekend hakt er wel in op den duur. Stel dat ge dan wilt in Luik een rit doen en om 8u-8u30 vertrekken, ontbijten, fiets op den auto zetten, inschrijven voor de tocht, 2 uur rijden, dan is dat op een zaterdag dus opstaan om 5u.

Ik moet dan toch al een doel hebben zoals een Marmotte om dat te doen.

Tijdverlies, tja, in theorie kan je dat op Zwift ook trainen, maar dat wordt dan ook al sneller saai dan buiten rijden.

Ik rijd wel graag eens met de MTB, maar kuisen doe ik niet graag, dus ik rijd dan wel enkel in't veld als het droog is. Oktober is zo meestal een goede maand om te MTB'en en in december is het dikwijls al te nat. Maar langs de kanten van Aarschot of West-Vlaanderen is het wel beter om te mountainbiken heb ik de indruk, de grond is daar minder drassig dan hier. En dat is dan maar een goed uur rijden dus dan is de drempel lager om naar daar te rijden, meestal spreek ik dan wel af met een maat om daar te gaan rijden.
Ben vorige week nog eens gaan MTBen en ik had direct al ne platten band. :( Alles was overwoekerd en veel door gras en struikgewas rijden is wel een recept om lek te rijden.

Laatst bewerkt:

Waar hij bedoelt is echt een autostrade bij momenten. Met de auto vlam ik daar ook wel door maar als ik fietsers of wandelaars zie vertraag ik wel tot de 50km/h dat je daar wettelijk mag.
Maar echt hallucinant hoe sommige je voorbij vliegen daar of kruisen met de auto aan 70+ terwijl je er maar net gepast kan kruisen met 2 auto's.

Echt wel zot van zodra je de grens over bent met Frankrijk hoe a l'aise het daar fietsen is. Bijna geen auto's en ze maken ruim plaats voor fietsen.

Was het Leibergbos niet dicht omdat er een "illegaal" parcour gemaakt was wat veel schade had aangericht?

Edit:
Maar er gaan wandelen met uwen hond: geen probleem!

Liep officiële sport vlaanderen route door en de mensen die zich aan dat pad hielden zijn ook gekloot door die dikke troela

Overdrijven is ook wel een kunst :p
Het grote aantal fietskilometers die mensen maken rond groot gent (dus waasland, zeeuws-vlaanderen, voorhof van de vlaamse ardennen, ...) gestaafd door Strava heatmaps, geven alvast aan dat het al bij al toch meevalt.

Het is ook niet dat Limburg zo onbesproken is.

Vorig jaar werd 328miljoen geïnvesteerd in fietsinfrastructuur waarvan 54miljoen alleen al naar projecten in Limburg gaat. Veruit de grootste brok omdat daar de noodzaak het grootst was en nog altijd is.
Die projecten zijn vooral bruggen en tunnels en een fietssnelweg.

Als je niet verder komt dan een artikel over ongevallen en het statement dat er veel gefietst wordt in een regio waar veel mensen werken, dan kan ik je enkel maar bedanken om mijn punt te bevestigen!

Begrijp ook niet echt dat dit een discussiepunt kan zijn. Sommige regio's zijn gewoon merde om te wonen als je graag fietst. En jij woont nu toevallig in zo een regio. Dat is toch niet erg. We moeten het onverdedigbare niet gaan verdedigen!

Toscane van Vlaanderen > Waasland

Als je niet verder komt dan een artikel over ongevallen en het statement dat er veel gefietst wordt in een regio waar veel mensen werken, dan kan ik je enkel maar bedanken om mijn punt te bevestigen!

Begrijp ook niet echt dat dit een discussiepunt kan zijn. Sommige regio's zijn gewoon merde om te wonen als je graag fietst. En jij woont nu toevallig in zo een regio. Dat is toch niet erg. We moeten het onverdedigbare niet gaan verdedigen!

Toscane van Vlaanderen > Waasland
Het Waasland is echt nog wel cava hoor. Je kan vlot weg naar de polder in het Noorden waar er buiten een random zotte Nederlander geen kat komt. Naar het Zuiden kan je weg richting Dendermonde en verder richting het Pajottenland. Juist de ruime regio rond Lokeren is te mijden als de pest. Maar Lokeren hoort dan ook alleen maar bij het Waasland omdat ze het nergens anders bij wouden :unsure:

De nieuwe Endurace reeks van Canyon is ondertussen gereleased. Nieuwe fietsen voor de CFR en SLX reeks. De instapprijs van de SLX reeks zeer sterk verlaagd tot het niveau van de top end van de CF SL reeks die uitgefaseerd is. Eigenlijk is de SLX reeks verdwenen en is de oude SL reeks nu SLX geworden.

De goedkoopste uitvoering voor €3.7k wat, zeker in vergelijking met andere merken, toch best wat fiets is voor dat geld denk ik. Wel geen standaard power meter op het instapmodel maar wel de verstelbare CP0018 Aerocockpit die ze van de Ultimate hebben gehaald denk ik?

Het top end model dat de oude CF SL 8 Aero vervangt is wel weer €400 duurder geworden...

De cockpit die 40mm kan versteld worden in de breedte is wel pluspunt ten opzichte van de vorige Endurace. Alleen vind ik het net als bij de Ultimate heel erg teleurstellend dat men niet overal standaard die 390mm variant plaatst en dat men toch koppig blijft vasthouden aan sturen die voor het grootste deel van de mensen gewoon objectief te breed zijn. Alles vanaf M komt nog steeds met de 410mm variant... 80-85% van alle mensen heeft 400mm nodig (390-430mm zou dus ideaal zijn), terwijl misschien 2% van de bevolking een 450mm stuur nodig heeft.

Op zich geen wereldschokkende dingen, ik weet niet of ik fan ben van dat systeem met de prularia in de bovenbuis maar goed... op zich nog steeds mooie fietsen maar aub Canyon met die flutkleuren altijd... baby blauw, wijnrood of zwart: rot op!
De CFR lak vind ik wel geslaagd maar ik ga echt geen 10k aan een fiets hangen.

De nieuwe Endurace reeks van Canyon is ondertussen gereleased. Nieuwe fietsen voor de CFR en SLX reeks. De instapprijs van de SLX reeks zeer sterk verlaagd tot het niveau van de top end van de CF SL reeks die uitgefaseerd is. Eigenlijk is de SLX reeks verdwenen en is de oude SL reeks nu SLX geworden.

De goedkoopste uitvoering voor €3.7k wat, zeker in vergelijking met andere merken, toch best wat fiets is voor dat geld denk ik. Wel geen standaard power meter op het instapmodel maar wel de verstelbare CP0018 Aerocockpit die ze van de Ultimate hebben gehaald denk ik?

Het top end model dat de oude CF SL 8 Aero vervangt is wel weer €400 duurder geworden...

De cockpit die 40mm kan versteld worden in de breedte is wel pluspunt ten opzichte van de vorige Endurace. Alleen vind ik het net als bij de Ultimate heel erg teleurstellend dat men niet overal standaard die 390mm variant plaatst en dat men toch koppig blijft vasthouden aan sturen die voor het grootste deel van de mensen gewoon objectief te breed zijn. Alles vanaf M komt nog steeds met de 410mm variant... 80-85% van alle mensen heeft 400mm nodig (390-430mm zou dus ideaal zijn), terwijl misschien 2% van de bevolking een 450mm stuur nodig heeft.

Op zich geen wereldschokkende dingen, ik weet niet of ik fan ben van dat systeem met de prularia in de bovenbuis maar goed... op zich nog steeds mooie fietsen maar aub Canyon met die flutkleuren altijd... baby blauw, wijnrood of zwart: rot op!
De CFR lak vind ik wel geslaagd maar ik ga echt geen 10k aan een fiets hangen.
Zou de CF SL niet meer komen denk je? Die is gewoon nog niet gereleased denk ik.

Zou de CF SL niet meer komen denk je? Die is gewoon nog niet gereleased denk ik.
Ik denk eerlijk gezegd van niet. Het oude instapniveau van de SLX reeks was €6k+ als ik me niet vergis, de oude CF SL reeks begon op... €2.5-2.7k ofzo? Het begon ook een beetje belachelijk te worden, vroeger had je CF SL en CF SLX... bij de laatste generatie had je op den duur CF, CF SL, CF SLX & dan ook nog de CFR als nieuwe top reeks. 4 subreeksen binnen 1 segment is toch wel overkill denk ik. :unsure:

Wat wel kan is dat ze later nog met een nieuwe CF SL reeks komen die de eenzame huidige CF gaat vervangen als categorie met alle fietsen met mechanische groepsets.

Terug
Bovenaan