De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Onderbouwde en terechte kritiek daar kunnen we mee leven hoor :p

Als ik uw uitleg hoor dan is het probleem vooral dat je niet de zin of motivatie hebt om gestructureerd te trainen. JOIN is een app die zegt wat je moet doen en probeert zich flexibel aan te passen aan de grillen van uw leven, maar daar zit ook een grens op.
Uiteindelijk moet jij nog altijd gemotiveerd zijn om die trainingen ook consequent en er met realistische verwachtingen naar te kijken.
Je kan onmogelijk verwachten dat je zeer grote stappen gaat zetten als je maar weinig fietst in de week en de keren dat je fiets gewoon maar doet wat je denkt wat werkt.

Ik ben trouwens niet akkoord dat het allemaal zo simpel is. De kunst van JOIN is het simpel te doen lijken, maar achter de schermen gebeurt er veel meer dan wat je denkt.
Ja je kan echt vaste schema’s vinden, maar die zijn vast en JOIN is niet vast. Een vast schema houdt geen rekening met een verandering in uw schema en houdt geen rekening met hoe goed jij uw trainingen uitvoert. Bij een vast schema waar je een training mist wat doe je dan? Je voert al de rest gewoon uit en vergeet die training die je skipte. Maar let die training nu net een doel hebben, een doel wat je die week dus niet hebt gehaald en dus niet specifiek een bepaald onderdeel hebt getraind.
Kan je een training niet voltooien? Wordt geen rekening mee gehouden, het schema houdt rekening met een correcte uitvoering.

Dat zijn zaken die JOIN wel doet. In het begin van de week stelt JOIN een schema op als er midden in de week iets verandert gaat de rest van de week ook veranderen. Dit om te trachten om toch nog alle vinkjes af te tikken die belangrijk zijn, trainingen die een effectief specifiek doel hebben.
Een training die niet goed lukte? Dat neemt JOIN mee en zal trachten u meer specifieke trainingen te geven of lichtere trainingen.

Zelf een schema maken dat betwijfel ik toch of dat zo stevig onderbouwd zal zijn.
Als het zo simpel was dan was het beroep van trainer toch niet nodig, nochtans is het zeer belangrijk voor elke atleet die top wil presteren :p
De voorbeelden die je aangeeft van die blokjes op hellingen en wat rondjes bevestigen dat de onderbouwing niet top zal zijn, dat is echt nattevingerwerk en doe maar op van de bovenste plank :p
Eigenlijk heb ik in het verleden totaal geen last gehad van gericht trainen. 12 weken schema van Energy Lab was geen probleem. Maar daar kreeg je een schema... past maandag niet? Geen probleem=>sleep training naar dinsdag.
Doe je dat in JOIN en ineens gaat hij héél u week opnieuw arrangeren. Precies of het maakt uit dat je die training op de volgende dag legt als je volume voor die week behouden blijft... dat gaat je load iets verschuiven maar voor iemand die 5-6-7u trained op een week ga je echt niet plots in overload.

Ik zeg ook niet ik met een huis-tuin-keuken schema een trainer kan vervangen (tzou spijtig zijn) maar dat kan JOIN ook gewoon niet. De vraag is dus in hoeverre JOIN een meerwaarde biedt over een improv schema en daar stel ik me vragen bij.
Uiteindelijk lijkt JOIN zich net als alle andere software bij minstens een deel van hun workouts schuldig te maken aan soms zeer random combinaties van blokken in soms vreemde volgordes.

Moesten ze die carrot on a stick weghalen die hun trainingscore is en ik weet niet of de aantrekkingskracht nog zo groot zou zijn. Terwijl dat ook maar een getal is uit een algoritme waar FTP en gewicht best heel hard in door wegen.

Dat is wel een beetje appels en peren vergelijken. De reden dat je geen 15' kan lopen is omdat je gestel er niet aan gewend is. Niet omdat je het fysiek niet kan. Garmin kan moeilijk je knieën voelen.
Neen, hij weet dat niet, maar daarom dat ik tegen Garmin zeg dat het zwaar was. Maar nog stelt die mij iets zwaarder voor dan hetgeen ik al zwaar vond. :unsure:

Wat is het nut van zo'n schema als dat die feedback niet gebruikt?

Dat het bij mij bij mijn gestel ging liggen wist ik voor ik de eerste stap gelopen had.

Wat is het nut van zo'n schema als dat die feedback niet gebruikt?

Dat het bij mij bij mijn gestel ging liggen wist ik voor ik de eerste stap gelopen had.
Die 5' is om u niveau in te schatten, net zoals je een ftp test doet. Dat gaat om je niveau, niet om de duurte van de activiteit.

Wat moet garmin dan voorstellen? 90 seconden lopen? Of 60 seconden? Begin met wat start to run, zie dat je effectief een half uur kan lopen en vraag dan voor een loopschema.
Je vraagt aan join toch ook geen schema als je geen 10 minuten op een zadel kan blijven zitten.

Eigenlijk heb ik in het verleden totaal geen last gehad van gericht trainen. 12 weken schema van Energy Lab was geen probleem. Maar daar kreeg je een schema... past maandag niet? Geen probleem=>sleep training naar dinsdag.
Doe je dat in JOIN en ineens gaat hij héél u week opnieuw arrangeren. Precies of het maakt uit dat je die training op de volgende dag legt als je volume voor die week behouden blijft... dat gaat je load iets verschuiven maar voor iemand die 5-6-7u trained op een week ga je echt niet plots in overload.
Load verdeling en verdeling qua gebruikte systemen is nochtans wel belangrijk.
Ook al train je maar 7u in de week.

Ik snap ook het argument niet dat JOIN het schema aanpast. Dat gebeurt voor u en jij moet daar niks voor doen.
Dus welke hinder ondervind je daardoor?
Ik zeg ook niet ik met een huis-tuin-keuken schema een trainer kan vervangen (tzou spijtig zijn) maar dat kan JOIN ook gewoon niet. De vraag is dus in hoeverre JOIN een meerwaarde biedt over een improv schema en daar stel ik me vragen bij.
Uiteindelijk lijkt JOIN zich net als alle andere software bij minstens een deel van hun workouts schuldig te maken aan soms zeer random combinaties van blokken in soms vreemde volgordes.

Heb je daar een concreet voorbeeld van? Want bepaalde blokken in een workout hebben wel hun doel hoor.
Moesten ze die carrot on a stick weghalen die hun trainingscore is en ik weet niet of de aantrekkingskracht nog zo groot zou zijn. Terwijl dat ook maar een getal is uit een algoritme waar FTP en gewicht best heel hard in door wegen.

Uiteraard speelt FTP een grote rol :p
Je kan toch onmogelijk u meten met profs of semi-profs als uw FTP 2w/kg lager ligt.
Maar het is meer dan FTP alleen.

Laatst bewerkt:
Die 5' is om u niveau in te schatten, net zoals je een ftp test doet. Dat gaat om je niveau, niet om de duurte van de activiteit.

Wat moet garmin dan voorstellen? 90 seconden lopen? Of 60 seconden? Begin met wat start to run, zie dat je effectief een half uur kan lopen en vraag dan voor een loopschema.
Je vraagt aan join toch ook geen schema als je geen 10 minuten op een zadel kan blijven zitten.
Dat IS een vorm van start to run...

Met Garmin Coach kunt u uw racedoel selecteren. De plannen zijn geschikt voor beginners tot halfgevorderden, en variëren van hardlopen/wandelen tot een tempo van 7:00 minuten per mijl. Wat is uw doel?
Dus ja, ik had verwacht stukken van een paar minuten lopen, met wandelen tussen zoals start to run ook start na die benchmarkrun. Dat is EXACT wat ze zeggen dat ik had kunnen verwachten. Ik snap niet waarom jij iets anders denkt en daar precies licht denigrerend over doet.

Als een app zichzelf slim wil noemen mag een schema dat zich elke 28dagen herhaalt toch iets zijn dat in te geven is.

Nu bied het imo 0 meerwaarde vergeleken met trainerroad, sufferfest, zwift terwijl je nog een 2de app nodig hebt om de indoor trainingen leuker te maken dan in de jaren 90 met een domme trainer in een schuur.

Bij JOIN vooral goede marketeers zitten :biglaugh:

....Gaf inderdaad heel wat extra motivatie en structuur....
Dat is eigenlijk het enige wat dat echt doet. Als je een tool vindt die u motivatie geeft om op de fiets te kruipen, dan werkt het. Want hoe vaker je fietst hoe harder je vooruit gaat.
Dus als het voor u werkt, blijf het gewoon gebruiken.

Voor de rest is die echt niet zo slim als sommige hier denken...

Bij JOIN vooral goede marketeers zitten :biglaugh:

Dat is eigenlijk het enige wat dat echt doet. Als je een tool vindt die u motivatie geeft om op de fiets te kruipen, dan werkt het. Want hoe vaker je fietst hoe harder je vooruit gaat.
Dus als het voor u werkt, blijf het gewoon gebruiken.

Voor de rest is die echt niet zo slim als sommige hier denken...
Ik snap niet waarom hier structureel gedaan wordt alsof het type training precies totaal onbelangrijk is.

'Op de fiets kruipen' is een belangrijke, maar niet de enige component om vooruitgang te boeken. Rust is even belangrijk. Net zoals het type training. Dus neen, 'hoe vaker je fietst...' is een incorrect simplisme.

Ik snap ook het argument niet dat JOIN het schema aanpast. Dat gebeurt voor u en jij moet daar niks voor doen.
Dus welke hinder ondervind je daardoor?

Heb je daar een concreet voorbeeld van? Want bepaalde blokken in een workout hebben wel hun doel hoor.
Omdat ik op een bepaald moment eens een uur heb moeten wachten op de mail die JOIN stuurt met mijn workout file ben ik dan begonnen met de workouts van de hele week ineens te downloaden. Natuurlijk leuk als hij dan plots alles aan past en andere workouts kiest... :tongue:
Ik heb het eerder al gezegd: het gebrek aan een desktop component is gewoon een gemis. Al was het maar een DL portal zonder meer. Het systeem zoals het nu bestaat: in de app de workout via mail laten opsturen om vervolgens op je laptop de workout te downloaden en dan in de Zwift folder te plakken is gewoon omslachtiger dan het zou moeten zijn met als nadeel dat je extra barrieres maakt in de vorm van mailservers waar de workout file door moet (en dus ook kan blijven hangen blijkbaar).

Kwa voorbeeld over vreemde workouts: een van de dingen die mij bijvoorbeeld quasi meteen opvielen was de typische kracht + sprint workouts... in die volgorde met de sprints aan het einde van de workout. Dat druist compleet in tegen wat bv Dylan Johnson zegt waar de opbouw duidelijk blokken van hard naar minder hard is. Je doet sprints dus aan het begin van de workout (na u opwarming) omdat je benen dan nog fris zijn. Als je u sprints doet ná een aantal threshold bloks ga je die sprints door opgebouwde vermoeidheid sub-maximaal uitvoeren waardoor de kwaliteit van die prikkel verminderd én de kans op blessures verhoogd.

Daarnaast blijf ik het ook vreemd vinden dat JOIN programma's voorstelt waar je precies elke workout blokken over threshold hebt in een week. Ik heb Phate precies ergens zien zeggen dat dit komt omdat je volume relatief laag is wat logisch lijkt, maar eigenlijk niet relevant is.
Ook daar heeft Dylan Johnson al video's over gemaakt, met referenties naar wetenschappelijk onderzoek, dat het echt belangrijk is dat je niet alleen over de week gezien je tijd correct verdeelt over bepaalde zones maar vooral ook dat hoe je die zones verdeelt over je workouts.
Los uit de pols kwam het er op neer dat je eens je in een workout richting of over threshold gaat dat je in je lichaam een bepaalde stressreactie veroorzaakt die je eigenlijk beter niet meer dan 2x max 3x per week krijgt als je geen nutteloze vermoeidheid wil opbouwen. Ook met het oog op gewichtsverlies was het niet interessant van die prikkel meer dan 2-3x per week te geven.
Ik snap niet waarom hier structureel gedaan wordt alsof het type training precies totaal onbelangrijk is.

'Op de fiets kruipen' is een belangrijke, maar niet de enige component om vooruitgang te boeken. Rust is even belangrijk. Net zoals het type training. Dus neen, 'hoe vaker je fietst...' is een incorrect simplisme.
Niemand zegt dat het type training totaal onbelangrijk is. Maar als je de basis van de polarized of pyramidal training kent is het echt niet zo gek moeilijk van zelf uit te vissen wat je ongeveer nodig hebt. Als je voldoende tijd aan duurtraining spendeert en dan een keer of 2 gericht VO2max blokken of iets dergelijks erin gooit en daarnaast luistert naar je lichaam ga je al een heel eind komen.

Uiteindelijk is zo'n app ook maar zo slim als je hem zelf maakt, en uiteindelijk ga je toch altijd zelf nog het finale denkwerk moeten doen.
Ik heb hier de voorbije dagen bv een paar ton grond geschept voor in mijnen hof. Dat voel je serieus in u benen... op dat moment ga je zelf ook wel beter kunnen inschatten "vandaag train ik niet OF een rustige duurtraining" ipv "de app zegt dat ik een zware training van 2u met VO2max blokken moet doen".

Laatst bewerkt:

Dat is wel belangrijk.... Maar ik ben er vrij zeker van dat 90% van de mensen die niet pro is daar echt geen probleem mee heeft om voldoende rust te nemen.

Volg op Strava bv Timo Kielich eens. Die woont hier een dorp verder en zet volgens mij alles op Strava. Die zit in de Stava groep van ons dorp dus ik zie iedere week die zijn statistieken helemaal bovenaan in de grafiekjes staan.
Dan ziet ge hoeveel rust ge nodig hebt volgens een pro wielrenner.

En als ge een uur wat leest over hoe trainingen in te delen kunt ge zelf ook wel bedenken welk soort training ge iedere week het beste doet.
Maar aangezien het hobby is. Doe gewoon wat ge het fijnste vindt. Als join u het meeste motiveert gebruik het dan. Als ge liever gewoon gaat fietsen als ge goesting hebt, doe dat dan.

Tegen uw goesting een LSD training gaan doen omdat join het zegt gaat u op de lange termijn echt niet helpen. Want dan gaat ge uw fiets aan de kant zetten omdat ge het niet plezant vindt.

Daarnaast blijf ik het ook vreemd vinden dat JOIN programma's voorstelt waar je precies elke workout blokken over threshold hebt in een week. Ik heb Phate precies ergens zien zeggen dat dit komt omdat je volume relatief laag is wat logisch lijkt, maar eigenlijk niet relevant is.
Ook daar heeft Dylan Johnson al video's over gemaakt, met referenties naar wetenschappelijk onderzoek, dat het echt belangrijk is dat je niet alleen over de week gezien je tijd correct verdeelt over bepaalde zones maar vooral ook dat hoe je die zones verdeelt over je workouts.
Los uit de pols kwam het er op neer dat je eens je in een workout richting of over threshold gaat dat je in je lichaam een bepaalde stressreactie veroorzaakt die je eigenlijk beter niet meer dan 2x max 3x per week krijgt als je geen nutteloze vermoeidheid wil opbouwen. Ook met het oog op gewichtsverlies was het niet interessant van die prikkel meer dan 2-3x per week te geven.
Euhm, als je volume relatief laag is, dan kom je toch gewoon niet boven die 2-3 keer per week? Dus ik ben ff niet mee hoe het dan vreemd of niet relevant is?

Voor alle duidelijkheid, join geeft genoeg workouts die LSD zijn, om die term te gebruiken. Meer dan je wenst wellicht inderdaad. 😉

Maar op Knarf, als het gewoon een hobby is die je doet omdat je het graag doet, wilt doen wat je zelf wilt doen omdat dat fijn is, dan is eender welk trainingsschema gewoon niet voor u weggelegd. JOIN of geen JOIN, is dan niet relevant. Dan spreken we over gericht trainen tout court.

Ik kan u trouwens zeggen dat ik verschillende keren in de afgelopen jaren periodes te hard getraind heb. Misschien ben ik dan deel van die 10%. Maar ik betwijfel dat als ik rondkijk bij onze club en hoe er soms vaak dicht na elkaar diep gegaan wordt. Puur vanuit 'optimale training' was dat voor quasi niemand ideaal.

Persoonlijk zoek ik ook die balans op tussen ideale training en soms het plezier in het fietsen. Ik ga niet systematisch zeggen 'Ik ga niet mee met jullie zodat ik exact mijn training kan doen.' net zoals ik de pinten achteraf op het terras niet weiger.

Maar ik ga dan wel niet komen beweren dat het schema niet goed werkt.

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat wat uit Join komt brol is.

Maar ik ben wel van mening dat hun grootste troef hun marketing is. Want wat join doet kan je naar mijn mening zelf ook wel in elkaar boksen als je iets of wat ervaring hebt. Dat is echt geen super AI die erachter hangt hoor. Dat is gewoon een vrij basic algoritme imo (met behoorlijk wat gaten in).

Ik doe overigens ook wel trainingschema's soms hoor. Als voorbereiding op de Millman trail bijvoorbeeld deed ik meestal wel behoorlijk wat trainingenschema's op Zwift en/of Trainerroad. Met inderdaad een gigantische boost als gevolg (in zowel FTP, als in vergelijking met de mensen met wie ik meefiets).

Maar volgens mij is dat vooral omdat Zwift/Trainerroad/Join u motiveert om vaker op de fiets te kruipen. En niet zozeer omdat ze de heilige graal aan trainingschema's hebben/genereren.

Ik zeg niet dat wat uit Join komt brol is.

Maar ik ben wel van mening dat hun grootste troef hun marketing is. Want wat join doet kan je naar mijn mening zelf ook wel in elkaar boksen als je iets of wat ervaring hebt. Dat is echt geen super AI die erachter hangt hoor. Dat is gewoon een vrij basic algoritme imo (met behoorlijk wat gaten in).

Ik doe overigens ook wel trainingschema's soms hoor. Als voorbereiding op de Millman trail bijvoorbeeld deed ik meestal wel behoorlijk wat trainingenschema's op Zwift en/of Trainerroad. Met inderdaad een gigantische boost als gevolg (in zowel FTP, als in vergelijking met de mensen met wie ik meefiets).

Maar volgens mij is dat vooral omdat Zwift/Trainerroad/Join u motiveert om vaker op de fiets te kruipen. En niet zozeer omdat ze de heilige graal aan trainingschema's hebben/genereren.
Heilige graal of "super AI" is ook wel heel overdreven. Dat is het inderdaad niet. Maar vind de discussie stilaan wel wat de belachelijke kant uitgaan. Een huis kun je ook zetten met de juiste kennis, kunde en tijd, zonder aannemers. JOIN is een aannemer. Hij zorgt ervoor zodat jij niet de kennis moet vergaren, dat niet in de vingers moet krijgen en er geen tijd in moet steken.

Ja natuurlijk kun je dat zelf ook in elkaar boxen, als je je eerst volledig inleest, je trainingen minitieus uitkiest, aandacht hebt voor polarized training, aandacht hebt voor een goede mix van kracht, sprint, duur... , je trainingsload zelf gaat bijhouden, aandacht hebt voor de RPE, ...
En uiteindelijk ben je uren kwijt met "niet fietsen". Als je dat zoveel interesseert, doe het dan inderdaad gewoon zelf, dan is die app niets voor u. Maar ik vind het echt wel belachelijk om dat gelijk te trekken met elkaar.

Er zit een duidelijk verschil tussen "een random trainingsprogramma volgen", "JOIN" en "Zelf iets in elkaar steken".

Bij JOIN kies je een doel en adhv daarvan en je tijd zegt die : "Doe dit", "doe dat", "zorg voor meer beschikbare tijd", "Doe meer", "Doe minder" en dit allemaal adhv minimale input vanuit jezelf.

Als jij kunt bouwen zonder aannemer, doe gerust, dan ben je inderdaad goedkoper af. Maar voorstellen dat het voor iedereen zo simpel is vind ik vrij ridicuul.

TDLR : Er zijn duidelijk voordelen tov. "random" trainingsprogramma's of het zelf doen. Al is het de tijd die je er in steekt/het gemak.

Edit : En nogmaals ik wil JOIN niet ophemelen, maar wel juist voorstellen. Zo vind ik het ook wel jammer dat je niet verder vooruit kunt dan één week. Als je een week vakantie hebt met nul beschikbaarheid, zou het goed zijn dat je dit op voorhand kunt ingeven zodat dit als rustweek kan tellen en de belasting de week ervoor dus zeker een stuk hoger mag liggen.

Laatst bewerkt:
Omdat ik op een bepaald moment eens een uur heb moeten wachten op de mail die JOIN stuurt met mijn workout file ben ik dan begonnen met de workouts van de hele week ineens te downloaden. Natuurlijk leuk als hij dan plots alles aan past en andere workouts kiest... :tongue:
Ik heb het eerder al gezegd: het gebrek aan een desktop component is gewoon een gemis. Al was het maar een DL portal zonder meer. Het systeem zoals het nu bestaat: in de app de workout via mail laten opsturen om vervolgens op je laptop de workout te downloaden en dan in de Zwift folder te plakken is gewoon omslachtiger dan het zou moeten zijn met als nadeel dat je extra barrieres maakt in de vorm van mailservers waar de workout file door moet (en dus ook kan blijven hangen blijkbaar).
Hier heb je gewoon een heel valide punt en is tevens ook het eerste wat ik zou zeggen qua nadeel.
Ik neem het voor lief en maak het werken. Maar als ik één functie echt wil is het een automatische synchronisatie met connect of intervals.
Kwa voorbeeld over vreemde workouts: een van de dingen die mij bijvoorbeeld quasi meteen opvielen was de typische kracht + sprint workouts... in die volgorde met de sprints aan het einde van de workout. Dat druist compleet in tegen wat bv Dylan Johnson zegt waar de opbouw duidelijk blokken van hard naar minder hard is. Je doet sprints dus aan het begin van de workout (na u opwarming) omdat je benen dan nog fris zijn. Als je u sprints doet ná een aantal threshold bloks ga je die sprints door opgebouwde vermoeidheid sub-maximaal uitvoeren waardoor de kwaliteit van die prikkel verminderd én de kans op blessures verhoogd.

Nochtans zijn die kracht en op het einde sprints wel specifiek een training met nut.
Sprints op het einde van uw training en dus fatigued heeft echt wel een voordeel en een specifiek nut.

Als uw aantal trainingsuren relatief laag ligt dan is het effectief nuttig om omslagpunt te trainen.
Door de polarized is best zou je bijna vergeten dat er ook gewoon onderzoek en wetenschappers het voordeel van omslagpunt aantonen.

Dylan Johnson is nu wel de persoon die loopt te flashed met studies hier en studies daar. Dat boezemt vertrouwen in en komt over alsof hij weet waarover hij spreekt.
Maar voor elke statement die Dylan Johnson maakt zijn er 4 stemmen die het toch nuanceren.
Niemand zegt dat het type training totaal onbelangrijk is. Maar als je de basis van de polarized of pyramidal training kent is het echt niet zo gek moeilijk van zelf uit te vissen wat je ongeveer nodig hebt. Als je voldoende tijd aan duurtraining spendeert en dan een keer of 2 gericht VO2max blokken of iets dergelijks erin gooit en daarnaast luisterd naar je lichaam ga je al een heel eind komen.

Het vereist in de eerste plaats serieus wat kennis en een investment van time.
Iets wat een schema gewoon uit uw handden neemt.
Een een adaptief schema zoals JOIN ondervangt dan de grillen van een schema niet 100% kunnen volgen.
Uiteindelijk is zo'n app ook maar zo slim als je hem zelf maakt, en uiteindelijk ga je toch altijd zelf nog het finale denkwerk moeten doen.
Ik heb hier de voorbije dagen bv een paar ton grond geschept voor in mijnen hof. Dat voel je serieus in u benen... op dat moment ga je zelf ook wel beter kunnen inschatten "vandaag train ik niet OF een rustige duurtraining" ipv "de app zegt dat ik een zware training van 2u met VO2max blokken moet doen".

Andersom kan je ook uw leven aanpassen aan uw training :P
Wanneer je training X moet doen je dus activiteit Y niet moet doen.
Voor mij is die gewoon een non-argument want in elke omstandigheid heb je hetgeen jij aanhaalt. Ook als je zelf uw schaam maakt.
Heilige graal of "super AI" is ook wel heel overdreven. Dat is het inderdaad niet. Maar vind de discussie stilaan wel wat de belachelijke kant uitgaan. Een huis kun je ook zetten met de juiste kennis, kunde en tijd, zonder aannemers. JOIN is een aannemer. Hij zorgt ervoor zodat jij niet de kennis moet vergaren, dat niet in de vingers moet krijgen en er geen tijd in moet steken.

Ja natuurlijk kun je dat zelf ook in elkaar boxen, als je je eerst volledig inleest, je trainingen minitieus uitkiest, aandacht hebt voor polarized training, aandacht hebt voor een goede mix van kracht, sprint, duur... , je trainingsload zelf gaat bijhouden, aandacht hebt voor de RPE, ...
En uiteindelijk ben je uren kwijt met "niet fietsen". Als je dat zoveel interesseert, doe het dan inderdaad gewoon zelf, dan is die app niets voor u. Maar ik vind het echt wel belachelijk om dat gelijk te trekken met elkaar.

Er zit een duidelijk verschil tussen "een random trainingsprogramma volgen", "JOIN" en "Zelf iets in elkaar steken".

Bij JOIN kies je een doel en adhv daarvan en je tijd zegt die : "Doe dit", "doe dat", "zorg voor meer beschikbare tijd", "Doe meer", "Doe minder" en dit allemaal adhv minimale input vanuit jezelf.

Als jij kunt bouwen zonder aannemer, doe gerust, dan ben je inderdaad goedkoper af. Maar voorstellen dat het voor iedereen zo simpel is vind ik vrij ridicuul.

TDLR : Er zijn duidelijk voordelen tov. "random" trainingsprogramma's of het zelf doen. Al is het de tijd die je er in steekt/het gemak.

Edit : En nogmaals ik wil JOIN niet ophemelen, maar wel juist voorstellen. Zo vind ik het ook wel jammer dat je niet verder vooruit kunt dan één week. Als je een week vakantie hebt met nul beschikbaarheid, zou het goed zijn dat je dit op voorhand kunt ingeven zodat dit als rustweek kan tellen en de belasting de week ervoor dus zeker een stuk hoger mag liggen.
Ik kan het zelf niet beter uitleggen in feite.
Nagels met koppen slaan dit.

Voor mij is het vooral een aanklacht tegen gestructureerd trainen. En heeft het niks met JOIN te maken.
Ook hoor ik veel dat het simpel is, doch niemand bouwt zijn eigen schema’s of traint zelfs. Ergens klopt er dan toch iets niet :P

Makkelijkste manier om workouts te syncen is een (gratis) trainingpeaks aan te maken, dat te linken met uw Wahoo (of Garmin zal ook wel lukken) en dan uw workout exporteren naar trainingpeaks. Duurt 10 seconden en niet meer klooien met emails.

Makkelijkste manier om workouts te syncen is een (gratis) trainingpeaks aan te maken, dat te linken met uw Wahoo (of Garmin zal ook wel lukken) en dan uw workout exporteren naar trainingpeaks. Duurt 10 seconden en niet meer klooien met emails.
Deed het ook zo tijdens mijn gratis trail, werkt inderdaad heel vlot. Vond het al raar dat ik me niks herrinerde van geklooi met emails

Voor wie zaterdag nog niks te doen heeft, kan tussen 14h & 17h proberen mij er op te leggen op de Varent!
Met de club organiseren we een klimtijdrit met verschillende klassementen, €5 inschrijving en hele mooie prijzen te winnen.
Brouwerij Roman heeft zijn deuren voor ons geopend dus achteraf pintjes en sfeer. Wie zich nog inschrijft voor donderdag kent op voorhand al zijn startuur, daginschrijvingen kunnen ook.
Meer info & inschrijving via: https://varent.vitesse9000.be/
Voor wie in Gent woont is er ook een groepsrit heen & terug :)

u0wN4RD.jpg

En om wat extra olie op het vuur te gooien, wie stoot mij van de Beyondgaming troon? ;)
Note: neem dit allemaal niet te serieus natuurlijk, het is in de eerste plaats een leuk event om fietsers samen te krijgen en een gezellige namiddag te hebben! Dus ook zonder enige ambitie welkom :D

k1Yn6py.png

En om wat extra olie op het vuur te gooien, wie stoot mij van de Beyondgaming troon? ;)
Note: neem dit allemaal niet te serieus natuurlijk, het is in de eerste plaats een leuk event om fietsers samen te krijgen en een gezellige namiddag te hebben! Dus ook zonder enige ambitie welkom :D

k1Yn6py.png
whut, ik zit in een BG groepje?

(ik wou dat ik kon, had het al doorgekregen via Velo is Velo)

Terug
Bovenaan