ik rij gewoon met de Overlands, en als het voornamelijk asfalt is pomp ik ze op tot 3.5 bar, en dat rolt als de beste op asfalt. Ja, ik ben iets trager als een echte racefiets, maar echt veel scheelt het niet, en al helemaal niet in een niet-competitieve setting.
Ik kan mij vinden in uw uitleg.
Maar ik wil u wel eens zien met uw overlands tegen een racefiets die op zijn minst al 2kg lichter is en pakweg 40 watt efficiënter is
Ja je kan mee, als de tegenpartij zwakker is of minder wattage dan u trapt.
, misschien dat ik tegen volgend seizoen eens naar een wielsetje ga kijken met wegbanden of zo.
Je kan ook voor een gravelband gaan die smaller is en sneller is op de weg.
Heb je ruwe gravelbanden nodig? Ik heb zelf de terenno dry’s en die bollen top op asfalt en off-road super snel op hard pack, nat kunnen ze degelijk mee overweg en zand dat niet te mul is lukt ook vlot. Enkel zeer veel modder en zeer mul zand is niet ideaal.


.


