De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

ik rij al 5 jaar op zo'n vortex en dat spel doet wat het moet doen.

kan wel maar max 7% simuleren, maar dat is niet al te onoverkomelijk denk ik.

Wel grappig dat die nog steeds zo duur zijn, heb toen ook zoiets betaald denk ik, redelijk waardevast dus
Ik rij al 5 jaar op zo een Flow Smart.
Enige probleem dat ik er mee heb is dat het gigantisch veel lawaai maakt.

Ik heb gisteren uiteindelijk de Vortex Smart besteld. Gaat mijn eerste ervaring zijn met zwift dus ik kijk er wel naar uit.

Gebruikt er iemand hier een ipad om zwift te tonen, of is dat niet aangeraden?

Ik heb gisteren uiteindelijk de Vortex Smart besteld. Gaat mijn eerste ervaring zijn met zwift dus ik kijk er wel naar uit.

Gebruikt er iemand hier een ipad om zwift te tonen, of is dat niet aangeraden?
Ik heb dit lang zo gedaan. Verbing met Bluetooth. Nooit problemen gehad. Sinds ze een android versie hebben overgestapt en zwift nu met men telefoon. Ook nooit geen problemen.

Misschien kan ik hier wat advies inwinnen... mijn stadsfiets met hydraulische schijfremmen maakt veel lawaai bij remmen op de achterrem en heeft weinig remkracht. Ik heb zonet de remblokken vervangen en het geluid is alvast weg, maar nog steeds vrij weinig remkracht. De hendels voelen wel normaal aan, niet sponzig ofzo. Zou ik dan alsnog moeten ontluchten? Al eens binnen gedaan bij de fietsenmaker maar tis dus niet verholpen, nu doe ik het al liever zelf.

De hendels voelen wel normaal aan, niet sponzig ofzo. Zou ik dan alsnog moeten ontluchten?
ja.
Waarschijnlijk kom je er ook mee weg door de trechter te vullen met olie en dan de hendel enkele keren toe te knijpen en te activeren. de luchtbelletjes komen dan naar boven

Fiets terug maar hij ratelde vanaf bepaalde tand, bleek kabeltje van derailleur gewoon tegen ketting te zijn maar hoe plooi je dat best?

Heb lichte schade aan binnenkant achterbrug door schuren band (bleek te breed, effectief 31 ipv 28, shame on you continental ), volgens FM ook aan Carbon maar hij zou er ook gewoon mee verder rijden. Rij al een jaar zonder issue dus neem aan dat het mag, zal wel vanaf nu geen risico meer nemen en max 25 steken :p (of 26 Pirelli's)

Fiets terug maar hij ratelde vanaf bepaalde tand, bleek kabeltje van derailleur gewoon tegen ketting te zijn maar hoe plooi je dat best?
Gewoon plooien met een tangetje? :p

Vanmorgen een klein testritje gedaan met mijn frame met 6 herstelde stukken in het frame... je voelt er (gelukkig) niets van. Geen idee of ik er voorlopig nog langere tochten mee durf fietsen, maar dat ga ik binnenkort gewoon ook niet meer doen.

De dropper uit de fiets zal worden overgezet op de nieuwe fiets, die miste ik wel meteen op de eerste trappenset naar beneden. Wat een verschil

Gewoon plooien met een tangetje? :p

Vanmorgen een klein testritje gedaan met mijn frame met 6 herstelde stukken in het frame... je voelt er (gelukkig) niets van. Geen idee of ik er voorlopig nog langere tochten mee durf fietsen, maar dat ga ik binnenkort gewoon ook niet meer doen.

De dropper uit de fiets zal worden overgezet op de nieuwe fiets, die miste ik wel meteen op de eerste trappenset naar beneden. Wat een verschil
Heb enkel grote tang :p

Waar heb je dat laten doen? Zou dat voor achterbrug mss toch eens navragen (is nog lease dus

Heb enkel grote tang :p

Waar heb je dat laten doen? Zou dat voor achterbrug mss toch eens navragen (is nog lease dus

ze hebben verschillende servicepunten in België waar je je frame kan binnensteken. Ik heb hem nu twee keer binnen gebracht bij de BMC Store in Eke. Je volledige fiets binnen brengen kan ook, maar dan betaal je uiteraard ook voor demontage en opbouw van je fiets.

Er zijn er tegenwoordig wel veel carbonherstellers. Bij carbonreparatie.nl laten ze je de keuzee of je de lak wilt herstellen of niet. Dat is niet overal het geval. De lak herstellen heb ik niet laten doen en dan is het echt niet zo duur (~150 euro per breuk). Recent voor die 4 breuken 380 euro betaald, hoewel we 440 (denk ik) hadden afgesproken. Heb ze maar niet gecorrigeerd.

edit: met je hand kan je de kabel toch ook gewoon wat naar buiten plooien?

maar nog steeds vrij weinig remkracht.
Heb je je remblokken al ingeremd? (10x per wiel van 30kph naar stapvoets krachtig remmen, die coating moet wat “ingebakken” worden). Nieuwe remmen en blokjes remmen altijd bedroevend. Dat inremmen is echt noodzakelijk.

als de remmen sponzig aanvoelen, moet het systeem inderdaad ontlucht worden. Is niet zo moeilijk bij Shimano, maar je hebt er wel een bleed-kit voor nodig (en een fiets-standaard, want je moet je fiets onder een hoek kunnen zetten)

ik. Werkt gewoon goed, met een stuurhouder van decathlon.
Ik kan dat beamen. Dat ge dan een touch screen hebt is ook ineens handig. Bv om rideons te geven.

Sinds een half jaar een AppleTV en ne 32 inch tv. Dan zit ge de tijdsverschillen enzo duidelijker. Maar iPad is perfect bruikbaar.

Vanmorgen ben ik het Flandrien circuit van het WK eens gaan verkennen. Enkel de Bekestraat kende ik nog niet, maar dat was toch een aangename verrasing. Op de Moskesstraat hebben ze trouwens de kasseien opnieuw gerangschikt, waardoor er nog weinig techniek bij komt kijken. Ik vind het zeker een mooi rondje dat uitnodigt om te koersen, maar waarschijnlijk te ver van de finish om beslissend te zijn.

Ik kan dat beamen. Dat ge dan een touch screen hebt is ook ineens handig. Bv om rideons te geven.

Sinds een half jaar een AppleTV en ne 32 inch tv. Dan zit ge de tijdsverschillen enzo duidelijker. Maar iPad is perfect bruikbaar.
Ok thx, dan zal ik al starten met een ipad, moet ik geen ANT+ receiver bestellen.

Terug
Bovenaan