De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Volgens mij ben je nog een beginner? Zo nauw steekt het allemaal niet, in het begin zal je automatisch sterker worden door meer te fietsen en hoef je daar allemaal niet (teveel) mee bezig te zijn

Ja maar niet voor puree, witloof en een schnitzel he 😂.
Half uurtje en ja gewoon een avondmaal. Probleem is dat ik rond 5 uur, half 6 pas kan fietsen en wij eten pas rond 7..
Prioriteit stellen he. Als je absoluut meer dan 2u door de week wil gaan fietsen zou ik die avond mss gewoon fietsen en later alleen eten?
Ik pak gewoon halve dag of 2u verlof :p (heb er wel 48)

Vorig weekend Johan Jacobs tegen gekomen van movistar. Zei vriendelijk goeiedag.

Achteraf eens gekeken naar zijn rit. Als ik hem tegenkwam was hij gewoon solo op toer en zag het eruit alsof hij wat los aan het rijden was. Strava: 39 gemiddeld op 200km en 1000hm

Echt zot.. Vriend van me had hem veel later tegen gekomen dan ik en was ook nog solo dus ik vermoed dat hij dan heel die rit solo gereden heeft.

Vorig weekend Johan Jacobs tegen gekomen van movistar. Zei vriendelijk goeiedag.

Achteraf eens gekeken naar zijn rit. Als ik hem tegenkwam was hij gewoon solo op toer en zag het eruit alsof hij wat los aan het rijden was. Strava: 39 gemiddeld op 200km en 1000hm

Echt zot.. Vriend van me had hem veel later tegen gekomen dan ik en was ook nog solo dus ik vermoed dat hij dan heel die rit solo gereden heeft.
Den 21e? Dat lijkt me een training achter den brommer met wat voor en achter (je ziet eerste en laatste uur 32 en daartussen boven de 45)

Ja maar niet voor puree, witloof en een schnitzel he 😂.
Half uurtje en ja gewoon een avondmaal. Probleem is dat ik rond 5 uur, half 6 pas kan fietsen en wij eten pas rond 7..
Niet te veel eten. K ben vorige week nog wreed mottig geweest van een interval-training na een veel te grote portie puree en balletjes in tomatensaus. T moet ook maar zo lekker niet zijn é.

Maar k was echt slecht daarna, zelfs amper kunnen slapen. Dus doseren (het een of het ander)!

Niet te veel eten. K ben vorige week nog wreed mottig geweest van een interval-training na een veel te grote portie puree en balletjes in tomatensaus. T moet ook maar zo lekker niet zijn é.

Maar k was echt slecht daarna, zelfs amper kunnen slapen. Dus doseren (het een of het ander)!
Herkenbaar :D

De leasefiets is toegekomen. Cannondale Scalpel Carbon 2.
Het mooie weer is daar ook. Ideaal!

Hierin wordt gemeld dat morgen SRAM met een aankondiging komt. Geruchten zijn SRAM GX AXS
Ook wordt gehint naar het draadloze shiften van Shimano dat er binnenkort zit aan te komen

Ahaa dat is dus waarom ik altijd mottig ben ma mijn interval. Ik doe mijn intervaltrainingen in de week op de rollen en idd altijd nadat ik gegeten heb.

Achteraf ben ik dan zo mottig als iets. Misselijk en precies echt een ziek gevoel.

Yup, 25 maart release van zowel Sram AXS Rival als GX.
Nieuwe Dura Ace en Ultegra worden beide deze zomer uitgebracht doordat Dura Ace vorig jaar uitgesteld geweest is. Effectieve levering zal vermoedelijk nog niet voor direct zijn ... 12sp, wireless shifters, batterij tussen voor - en achterderailleur. Ze werden bij Shimano ook moe van het telkens weerkerende geleuter dat je even goed 105 als Ultegra kan kopen. Ultegra wordt enkel di2, moet ik die discussies hier niet meer lezen, woehoe :D.

Als je de donkere hoeken en kantjes van het internet opzoekt vind je veel info die 95% van de tijd gewoon blijkt te kloppen.

Vandaag de Emonda 2021 eens uitgelaten. Na een half uur was er een moertje van de adapter in mijn hide my bell los. Zo een irritant geluid...
Was dus met 21km en 28km/h gemiddeld terug thuis.
Maar wat een fiets, zo direct in optrekken en sturen ivm de fully MTB. Ook makkelijk snel te rijden daarmee, 30-35km/h is eigenlijk niet heel veel effort.

Yup, 25 maart release van zowel Sram AXS Rival als GX.
Nieuwe Dura Ace en Ultegra worden beide deze zomer uitgebracht doordat Dura Ace vorig jaar uitgesteld geweest is. Effectieve levering zal vermoedelijk nog niet voor direct zijn ... 12sp, wireless shifters, batterij tussen voor - en achterderailleur. Ze werden bij Shimano ook moe van het telkens weerkerende geleuter dat je even goed 105 als Ultegra kan kopen. Ultegra wordt enkel di2, moet ik die discussies hier niet meer lezen, woehoe :D.

Als je de donkere hoeken en kantjes van het internet opzoekt vind je veel info die 95% van de tijd gewoon blijkt te kloppen.
Werd stilaan tijd dat de gap tussen ultegra en 105 groter werd.
Ook tijd dat di2 de standaard werd. Anno 2021 niet elektronisch schakelen is willen maar niet kunnen. Ik rij al sinds 2015 elektronisch, nooit nog iets anders zeg ik!

Werd stilaan tijd dat de gap tussen ultegra en 105 groter werd.
Ook tijd dat di2 de standaard werd. Anno 2021 niet elektronisch schakelen is willen maar niet kunnen. Ik rij al sinds 2015 elektronisch, nooit nog iets anders zeg ik!

Niet kunnen klopt. Niet iedereen kan Di2 op een fiets permitteren.

Terug
Bovenaan