De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ben grote fan van amacx geworden. Top producten en best ok qua prijs. Gebruik ik enkel nog voor mijn isotone sportdrank. Gels nog steeds de sis go gels, liggen goed op de maag

Ik wil het hotwaxen ook eens testen. Heb al Silca hotwax besteld, nu nog iets om het op te warmen.
Voor de mannen die hier ervaring mee hebben, zou deze voldoende zijn?
Inhoud 540ml
Lekker goedkoop. Heb geen zin om veel geld uit geven omdat ze er weer een "het is voor de fiets' stempel op plakken en prijs x3 doen.
Anders check ik wel eens een rijstkoker of zo :-)

Ik wil het hotwaxen ook eens testen. Heb al Silca hotwax besteld, nu nog iets om het op te warmen.
Inhoud 540ml
Lekker goedkoop. Heb geen zin om veel geld uit geven omdat ze er weer een "het is voor de fiets' stempel op plakken en prijs x3 doen.
Anders check ik wel eens een rijstkoker of zo :)
Dat is zo goed als identiek aan dat potje van Cyclowax, doen. Pak wel de grootste variant, bespaart je ook wat gedoe

Inhoud 540ml
Anders check ik wel eens een rijstkoker of zo :)
Ik heb deze besteld, super tevreden van.
Linkje

Ik had nu wel gedacht dat iedereen op BG dit ging kopen?

Tour-de-France-2024_Cyclowax_CROP.jpg

Iemand die weet of de dt swiss wielen op de canyon al komen met tubeless rim tape geïnstalleerd? Enkel dan nog tubeless ventielen te monteren + sealant en klaar is kees?

Godver net
Mijn speedmax in elkaar gestoken en de end bar shifter (di2) zit volledig los. Kan die zomaar ronddraaien en er uit halen.
Iemand een idee hoe je deze terug vast zet?
Gaat over dit model:
Linkje

Morgen komen ook mijn andere aerobar extensions toe.. dat belooft al om die te installeren. Dacht dat het eenvoudig zou zijn maar die shifters blijken toch redelijk fragiel. Hoe verwijder ik deze het best en herinstalleer deze?

Godver net
Mijn speedmax in elkaar gestoken en de end bar shifter (di2) zit volledig los. Kan die zomaar ronddraaien en er uit halen.
Iemand een idee hoe je deze terug vast zet?
Gaat over dit model:
Linkje

Morgen komen ook mijn andere aerobar extensions toe.. dat belooft al om die te installeren. Dacht dat het eenvoudig zou zijn maar die shifters blijken toch redelijk fragiel. Hoe verwijder ik deze het best en herinstalleer deze?
Daarvoor heb je een 23mm conussleutel nodig.

Of met andere woorden een zeer dunne 23mm steeksleutel.
Je zet de moer net achter het grijs gedeelte los, duwt het grijs gedeelte erin en dan draai je de moer aan tot het vastzit.
Zal bij canyon gewoon niet zo goed vastgezet geweest zijn. Hoort bij een D2C brand natuurlijk :P

Daarvoor heb je een 23mm conussleutel nodig.

Of met andere woorden een zeer dunne 23mm steeksleutel.
Je zet de moer net achter het grijs gedeelte los, duwt het grijs gedeelte erin en dan draai je de moer aan tot het vastzit.
Zal bij canyon gewoon niet zo goed vastgezet geweest zijn. Hoort bij een D2C brand natuurlijk :p
Ik krijg dat godver niet gemaakt zonder die sleutel inderdaad. Pas na 10 min prutsen gevonden dat dit spel in tegenovergestelde richting er op draait… jeezus wat een proces om gewoon die shifters er op te krijgen
Enige voordeel is dat ik al weet hoe het in elkaar steekt voor als mijn nieuwe extensions arriveren..
IMG-0253.jpg

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de sportvoeding van 4endurance of het merk NRGY?
ik ben net thuis van een solo ritje aan een voor mij pittig tempo (230NP, 33.7km/u, 2u13 geeeden)

Kheb 2 bidons van 500ml met 90gr KH van hun NRGY unit90 + 1 van hun 45gr gellekes gebruikt op 1u50 min. Dus 225gr KH. Veel te veel, maar als ik daar niet echt last van krijg dan zal het met 60-80gr per uur altijd lukken.

Het ging lekker binnen. Op dit moment nog geen last.

Het enige verschil met de unit45 is dat er de helft minder mineralen (zout, kalium, magnesiu) in zitten, waardoor je dus 4 scoops per bidon kan gebruiken ipv 2. Daardoor plakt het wel beduidend meer.

ik ben net thuis van een solo ritje aan een voor mij pittig tempo (230NP, 33.7km/u, 2u13 geeeden)

Kheb 2 bidons van 500ml met 90gr KH van hun NRGY unit90 + 1 van hun 45gr gellekes gebruikt op 1u50 min. Dus 225gr KH. Veel te veel, maar als ik daar niet echt last van krijg dan zal het met 60-80gr per uur altijd lukken.

Het ging lekker binnen. Op dit moment nog geen last.

Het enige verschil met de unit45 is dat er de helft minder mineralen (zout, kalium, magnesiu) in zitten, waardoor je dus 4 scoops per bidon kan gebruiken ipv 2. Daardoor plakt het wel beduidend meer.
Heb ondertussen ook besteld, ben er wel overwegend positief over.
Drank is niet super doorspekt van smaak, maar dat is niet erg. Alleen had ik bij 90g op 750ml dat het nogal klonterde.
Gels zijn wel maar matig qua smaak, maar goed gels zijn dat vaak :P
Voor mij is 6D nog altijd wel beter op vlak van smaken.

Maar als ik zie wat ik er maar voor betaald heb is het echt wel topspul! 6D kan echt de pot op :P

Ja die gellekes… niet te vreten. Maar ik heb 15j geleden veel supplementen gepakt in de gym, daar was smaak echt compleet ondergeschikt (meestal in 1 keer naar binnen kegelen) en miljaar, dan is élk gelleke lekker (probeer gerust eens aminozuren in poedervorm zonder smaaktoevoeging, dan weet je wat ik bedoel).

5u later = still good! Dus hoog doseren kan.

In april eens met vrienden een fietstochtje met een geleende fiets meegedaan, in juni dan toch maar een tweedehandsfiets gekocht voor €450 met het idee van sporadisch eens een tochtje te doen. Maar ondertussen de smaak te pakken en al een 600km gedaan denk ik en al meer uitgegeven aan Garmin GPS, kledij en schoenen dan de fiets zelf :LOL:
Strava segmenten nooit bij stilgestaan eigenlijk tijdens het lopen, maar nu bij het fietsen vind ik het wel leuk om te vergelijken met vrienden en pros. Al ergens een tweede plaats kunnen bemachtigen :fingerguns:

Na een twee a drie uur krijg ik toch last van perineum(tussen den balzak en anus), zadel al wat verzet en is verbeterd, maar misschien toch best eens zien voor bike fitting + andere zadels testen?

Wat is aan te raden wat betreft onderhoud van de fiets? Om de hoeveel km ketting smeren?

In april eens met vrienden een fietstochtje met een geleende fiets meegedaan, in juni dan toch maar een tweedehandsfiets gekocht voor €450 met het idee van sporadisch eens een tochtje te doen. Maar ondertussen de smaak te pakken en al een 600km gedaan denk ik en al meer uitgegeven aan Garmin GPS, kledij en schoenen dan de fiets zelf :LOL:
Strava segmenten nooit bij stilgestaan eigenlijk tijdens het lopen, maar nu bij het fietsen vind ik het wel leuk om te vergelijken met vrienden en pros. Al ergens een tweede plaats kunnen bemachtigen :fingerguns:

Na een twee a drie uur krijg ik toch last van perineum(tussen den balzak en anus), zadel al wat verzet en is verbeterd, maar misschien toch best eens zien voor bike fitting + andere zadels testen?

Wat is aan te raden wat betreft onderhoud van de fiets? Om de hoeveel km ketting smeren?

Half offtopic, maar heb jij voor die fiets €450 betaald?

Die verkoper vertelt dat verhaal wellicht nog elke avond aan de toog 😂

Terug
Bovenaan