Eigenlijk ideaal moment om op in te pikken want ik gebruik nu de tweede fiets van een kameraad om kennis te maken met de wielersport.
Het bevalt mij wel dus stilletjes aan aan het zien om zelf wat te kopen.
Budget denk ik aan max 2k (tenzij er een belangrijke reden is om er over te gaan).
Maar ik vind het best moeilijk als ik wat online rondkijk.
Shimano 105 is zowat de richting die ik wil uitgaan, ultegra hoeft niet en di2 is meteen boven budget.
Schijfremmen of velgremmen ben ik zo niet aan uit => voor/nadelen?
Maar dan inderdaad carbon vs alu....
Als ik dan zie bij canyon:
1699 voor de ultimate cf sl7 of zet ik beter wat door voor een ultimate cf sl 7 disc voor 2199?
Zoals hier eerder aangehaald heb je dan decathlon/van rysel: 2000 voor de carbon met 105 en disc.
Maar dan hoor ik hier precies minderwaardig carbon. Ben je dan beter met 200€ bij te leggen voor de canyon?
Of is de alu van rysel voor 1100 meer dan genoeg?
Bij Trek zit je in die categorie dan sowieso met alu, emonda of domane alr 5.
Beiden disc en 105 maar dus wel alu, en dus 2-3kg zwaarder dan de canyon/van rysel.
Maar wat is dan de betere keuze? Want je hoort inderdaad wel vaak dat alu terug opkomt?
Is er nog aanraden om eens lokaal te gaan horen bij specialized, scott, giant, cannondale, cube, merida, bmc, ridley,...
Ik zou deze misschien ook eens allemaal naast elkaar moeten leggen om nog wat te vergelijken met bovenstaande hoe en wat ik uitkom.
Maar dan zie je hierboven nog andere zaken zoals sensa/dare, ... is dat iets?
Ik weeg zelf ook maar 65kg en +-177cm, misschien is dat wel van belang.