Chauffagist
Well-known member
Ik lock ook graag, overweeg zelf vaste vork, maar dan misschien weer niet ideaal voor de ArdennenEcht? Ik gebruik dat dan weer zelden. Achterdemper durf ik wel eens te locken maar ook weinig...

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik lock ook graag, overweeg zelf vaste vork, maar dan misschien weer niet ideaal voor de ArdennenEcht? Ik gebruik dat dan weer zelden. Achterdemper durf ik wel eens te locken maar ook weinig...

In klimmen helpt dat toch veel.Ik lock ook zelden. Muv een echte sprint op vlakke ondergrond ga je daar volgens mij echt niet veel sneller door, integendeel.
Goh, zolang je geen wedstrijden rijdt, maakt dat weinig uit imo.In klimmen helpt dat toch veel.
.Op gnarly climbs denk ik dat het zelfs averechts werkt. Uw vork absorbeert wortels en zorgt ervoor dat je veel meer steady rijdt. Het “voelt” wel aan alsof het sneller is, maar het is voor mij een beetje zoals met 9 bar over kasseien jetsen.In klimmen helpt dat toch veel.

Mijn vork heeft geen lockout (Rockshox Pike), enkel 6 compressie standen. Ik draai hem naar maximale compressie voor segmenten op het asfalt, en zachter voor offroad (op de vorkpoot zelf uiteraard). Ik experimenteer er nog wat mee.Vork locken.
Ik denk dat ik bijna evenveel met een gelockte vork rij dan unlocked.
Iedere beklimming lock (ook offroad)
In verband met uw laatste zin : Achter mijn "In klimmen helpt dat toch veel." moest eigenlijk een ? staan ipv een .Op gnarly climbs denk ik dat het zelfs averechts werkt. Uw vork absorbeert wortels en zorgt ervoor dat je veel meer steady rijdt. Het “voelt” wel aan alsof het sneller is, maar het is voor mij een beetje zoals met 9 bar over kasseien jetsen.
Als je rechtop staat, zeker, maar normaalgesproken blijf je bij MTB quasi altijd in het zadel.
Maar in geloof oprecht dat jij het beter weet![]()
Ik heb de PAKGO X van mijn vriendin gebruikt en het ging redelijk goed. Helaas is door de interne kabels van mijn Scott het onmogelijk om het stuur te bergen op de manier die het instructiefilmpje toont. Daardoor heb ik verkeerd ingepakt en helaas wat krassen op het frame als resultaat. Vooral het gevolg van de wandeling op Italiaanse wegen naar het hotel. België heeft een biljartlaken in vergelijking. :')Welke case heb je juist?
Het is altijd een gok natuurlijk. Af en toe kom ik wel eens horrorverhalen tegen van kapotte fietsen. Maar goed de 999 andere fietsen die zonder schade op hun bestemming geraken die zijn niet zo breed uitgesmeerd op forums natuurlijk.

Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar vorige week was mijn Endurace klaar. Hoewel mijn nieuw frame al lang geleverd was, hebben ze het overzetten van de componenten pas 3 weken later in hun planning gekregen. Iets met workload, begrip voor. Geen ramp, was mooi gravelweer.Vorige vrijdag de fiets binnengebracht bij Canyon in Rotselaar ter controle. Vanochtend nieuws gehad dat het frame onder garantie wordt vervangen en dat de fiets ook gratis terug klaar wordt gezet. En dat alles mogelijks nog deze week. Tevreden.
Is het te doen om lange afstanden met de racefiets te doen met mijn stoffen mtb schoenen die eigenlijk best wel zacht zitten (gebruik de mtb toch nooit)?
Mis ik iets door geen deftige raceschoenen aan te hebben?
Blauwe nagels zijn door het lopen. Niet persé door de fietsschoenen (Shimano rc300). Op zich geen slechte schoenen. Alleen ja, doet pijn aan de nagels.Welke schoenen heb je nu en welke heb je voor de MTB?
Iets missen is lastig. Maar een schoen die wat stijver is die u voet mooi omsluit en niet heel zwaar is kan wel een serieuze meerwaarde zijn ja.
Blauwe nagels is in veel gevallen omdat uw schoenen te klein zijn en/ of uw voet niet vast genoeg in uw schoen zit. Maatje groter en een schoen die beter de voet fixeert kennen helpen.
Je zal de pedalen van de mtb moeten wisselen, maar ik zie niet in waarom dat niet zou gaan.Shimano rc300
Welk Frame was dit precies? Ik had ook een scheurtje in mijn cf sl8 frame, dat is kosteloos overgebouwd...Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar vorige week was mijn Endurace klaar. Hoewel mijn nieuw frame al lang geleverd was, hebben ze het overzetten van de componenten pas 3 weken later in hun planning gekregen. Iets met workload, begrip voor. Geen ramp, was mooi gravelweer.
Dus nieuw frame na kleine 9000 km (2jaar) en alles is mooi overgezet. Nieuwe derailleurkabels, remleidingen, headset, etc. De fiets staat eigenlijk als nieuw, op het stuurlint en aandrijving na.
Hetzelfde als van jou. Het enige verschil is dat het bij jou in de wettelijke garantie viel en van mij in de specifieke garantie van 6 jaar op frames. Ik had niet verwacht dat ze de werkuren en nodige andere materialen niet gingen aanrekenen.Welk Frame was dit precies? Ik had ook een scheurtje in mijn cf sl8 frame, dat is kosteloos overgebouwd...
Dus ze hebben nieuwe remleidingen gestoken, maar dan toch het stuurlint gehouden?Nieuwe derailleurkabels, remleidingen, headset, etc. De fiets staat eigenlijk als nieuw, op het stuurlint en aandrijving na.

Tijdens het wachten trouwens een testritje mogen doen met een Grail CFR en een Aeroad CFR AXSDus ze hebben nieuwe remleidingen gestoken, maar dan toch het stuurlint gehouden?
Lijkt me wel een puike afhandeling van de Canyoneros
.