De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ivm mtb banden voor op het strand ook de maxxis aspen st eens checken.
Ik heb deze op mijn hardtail gelegd met het gedacht om eens de gravelritten in de buurt te verkennen zonder een gravelfiets te kopen.
Tot hiertoe eigenlijk zo goed als geen echte gravelrit gedaan maar nog steeds de gebruikelijke bostoeren. Zitten natuurlijk ook wel stukken gravel in en moet zeggen dat dit een supersnel bandje is dat verrassend veel grip geeft.
Zou er niet van verschieten dat deze ook goed uit de voeten kan op het strand.

Dilemma, heb een bikefit gedaan op mijn goede fiets. Mijn oude fiets staat momenteel op de rollen, maar die is qua sizing niet ideaal voor mij.
Zou ik nu toch mijn goede fiets op de rollen zetten, of proberen mijn geometrie zo goed als na te bootsen op mijn oude :unsure:

Dilemma, heb een bikefit gedaan op mijn goede fiets. Mijn oude fiets staat momenteel op de rollen, maar die is qua sizing niet ideaal voor mij.
Zou ik nu toch mijn goede fiets op de rollen zetten, of proberen mijn geometrie zo goed als na te bootsen op mijn oude :unsure:
Beide opties zijn prima.

Het voordeel aan een rollenfiets tweaken is dat hij er helemaal niet goed moet uitzien noch goed moet sturen. Zorg gewoon dat uw zadel goed staat tov uw pedalen en hoods. Al is dat met een gigantische setback(forward) zadel en een stuurpen van 4cm.

Mijn rollenfiets is twee maten te klein en ik heb ‘m met een spacertoren en lange stuurpen quasi identiek kunnen maken aan mijn goeie racer. Via aliexpress (toevallig, true story) dan ook nog een exacte kopie van mijn carbon stuur gevonden, dus ook dat voelt gelijk.

E46F9E7C-FEA1-4616-A588-79D8735C7B71.jpeg
52A707C6-D9FE-42CB-8242-891368E08235.jpeg

JOIN vorige winter gebruikt.
Gigantische vooruitgang geboekt...

Ik deed het met Zwift. Ergens in Join op dat export icoon en dan in de zwift map slepen op een pc en zwift starten.
Daarna is die training ook beschikbaar op uw 'niet pc' toestellen in Zwift (in mijn geval AppleTV)
Nog handiger is als je TrainingsPeaks koppelt: Dan kan je die workout vanuit Join syncen met TrianingsPeaks en die synct automatisch naar Zwift ook. Bespaard je al de moeite om manueel files te moeten kopiëren! :)

Nog handiger is als je TrainingsPeaks koppelt: Dan kan je die workout vanuit Join syncen met TrianingsPeaks en die synct automatisch naar Zwift ook. Bespaard je al de moeite om manueel files te moeten kopiëren! :)
advocaat van de duivel: waarom zou je een workout naar Zwift brengen? Om dat virtueel mannetje vreemd te zien fietsen?
Bv aan 4km/u een helling op omdat de workout zegt dat je maar 150w mag duwen :)

Ik snap Zwift zeker vanuit de immersive gamification, en ook om workouts te doen (als je geen Join hebt), maar toch niet om Joinfiles te importeren :)

Laatst bewerkt:
advocaat van de duivel: waarom zou je een workout naar Zwift brengen? Om dat virtueel mannetje vreemd te zien fietsen?

Ik snap Zwift zeker vanuit de immersive gamification, en ook om workouts te doen (als je geen Zwift hebt), maar toch niet om Joinfiles te importeren :)
Erg mode je trainer aansturen?
Ik weet het niet want gebruik het niet, maar wat is de makkelijkste manier?
Of kan garmin dat ook?
Ik zoek eigenlijk de makkelijkste oplossing, of eventueel via mywoosh?

Erg mode je trainer aansturen?
Ik weet het niet want gebruik het niet, maar wat is de makkelijkste manier?
Of kan garmin dat ook?
Ik zoek eigenlijk de makkelijkste oplossing, of eventueel via mywoosh?
Garmin kan dat, mywoosh ook, maar de JOIN app ook hé... je drukt op een workout, zegt start. Hij zoekt trainer/PM/HR/... en je kan gewoon beginnen. Dat was er niet in de begindagen van JOIN, maar ondertussen wel al een jaartje oid.

WorkoutPlayer.png

Ik snap Zwift zeker vanuit de immersive gamification, en ook om workouts te doen (als je geen Zwift hebt), maar toch niet om Joinfiles te importeren :)
Omdat ik tussendoor ook af en toe Zwift zonder workout: losse rit of (als ik eindelijk terug in conditie zit) af en toe een race. Dan heb ik ondertussen ook gewoon de xp en drops bij etc :p

Voor de statistieken eigenlijk gewoon.
En om up te levelen, hoe dom dat ook klinkt.
Dat is niet dom. Ik fiets in de lente/zomer/herfst graag buiten, maar ik vind de herst/winter doorkomen op de rollen is voor mij een absolute hel. Ik vind het extreem moeilijk om motivatie te vinden om op de fiets te kruipen in de kelder, dus alle kleine beetjes helpen voor mij (en up levelen is er daar eentje van).

Ik zit hier ook in het lvl up kamp.
Maar toen ik gisteren zag dat een maand zwift mij 19,99€ ging kosten toch even getwijfeld. Is het mij dat nog waard aangezien ik niet zoveel free ride of races doen?
2 jaar geleden had ik zeker direct ja gezegd, nu toch alvast niet meer direct.
Tot december loopt mijn abonnement nog dus ik kan er nog even over nadenken.

Afgelopen zomer was er een bug waardoor je free trial bleef lopen, ik was één van de gelukkigen die in augustus en september gratis heeft rondgereden. Jammer genoeg hebben ze het probleem ondertussen opgelost 🥲.

Afgelopen zomer was er een bug waardoor je free trial bleef lopen, ik was één van de gelukkigen die in augustus en september gratis heeft rondgereden. Jammer genoeg hebben ze het probleem ondertussen opgelost 🥲.
Ah dat was het! Heb er ook gebruik van gemaakt toen, jammer dat het gefixed is! Door ziekte en gn tijd in oktober nog niet kunnen fietsen

Heb amper herfst/winterkledij dus toch maar eens wat besteld op zale en hopen dat het past (zelfde maten als zomerkledij genomen van bioracer)
Nog wat googlen naar kortingcode en er bleek zowaar 1 te werken :laugh:
50% van de officiële prijzen uiteindelijk betaald

Terug
Bovenaan