De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Volgens mij meer aan de hand dan enkel schoenplaatjes...
Leek door uw bericht aan de plaatjes te liggen.
Nu het kan in afwachting op een meting (die ook niet altijd beter is) geen kwaad om zelf al aan de slag te gaan, zadelhoogte bekijken, aantal °, schoenplaatjes, stuur,... veel wat je zelf al kan.

Tubeless of niet? Als je tubeless rijdt zou ik er mij niet zoveel van aantrekken, dan lost de sealant toch de meeste problemen op.
Als je met binnenband rijdt heb je wel banden met veel antilek zoals een schwalbe durano. Dat is niet de beste band qua gevoel en rolweerstand maar dus wel veel minder kans op lek rijden.

Breder kan je door het extra volume van de band soms redden als je in een put rijdt die je niet gezien had, qua vuil op de weg maar 28 of 32 niet echt uit. Ik zou gewoon 32 pakken omdat je er meer grip en stabiliteit mee hebt.
Welja ik zou met binnenband rijden want tubeless is goed zolang het werkt en als het niet werkt is het wel dikke miserie. Mijn aeroad staat tubeless en toch al een paar keer problemen mee gehad. Een binnenbandje is rap gewisseld al is het niet plezant in de winter.

Vooral voor de grip was ik aan het twijfelen omdat ik dacht dat meer rubber mss minder grip zou geven doordat het oppervlak groter is waarmee je kan wegglijden?

Tubeless of niet? Als je tubeless rijdt zou ik er mij niet zoveel van aantrekken, dan lost de sealant toch de meeste problemen op.
Als je met binnenband rijdt heb je wel banden met veel antilek zoals een schwalbe durano. Dat is niet de beste band qua gevoel en rolweerstand maar dus wel veel minder kans op lek rijden.
Durano heb ik vroeger nog mee gereden. Nog nooit zo’n lastige band geweten om op de velg te krijgen. Wel effectief nooit lek mee gereden.

Welja ik zou met binnenband rijden want tubeless is goed zolang het werkt en als het niet werkt is het wel dikke miserie. Mijn aeroad staat tubeless en toch al een paar keer problemen mee gehad. Een binnenbandje is rap gewisseld al is het niet plezant in de winter.

Vooral voor de grip was ik aan het twijfelen omdat ik dacht dat meer rubber mss minder grip zou geven doordat het oppervlak groter is waarmee je kan wegglijden?
Tubeless werkt overigens wel beter bij bredere banden. Bij smallere banden zal er vaak zoveel druk op staan dat de vloeistof er te hard uit spuit en moeilijk kan dichten. Zoveel te breder de band, en dus zoveel te lager de druk, zoveel te beter tubeless zal werken.

Ik ga er vanuit dat de aeroad niet zo'n brede banden heeft opliggen?

Tubeless werkt overigens wel beter bij bredere banden. Bij smallere banden zal er vaak zoveel druk op staan dat de vloeistof er te hard uit spuit en moeilijk kan dichten. Zoveel te breder de band, en dus zoveel te lager de druk, zoveel te beter tubeless zal werken.

Ik ga er vanuit dat de aeroad niet zo'n brede banden heeft opliggen?
Nee 25 voor en 28 achter. Meeste miserie is idd als ik vanvoor lek rij.

In het voorjaar/zomer heb ik 7000km gereden met Michelin Power Cup TLR waarmee ik 1x een lek mee gehad heb. Thuis geraakt zonder problemen.
Nu ga ik er een setje Michelin Power Protection Cup opleggen die een uitstekende review kregen op road.cc. Ik kan er m'n zomerbandjes wat mee sparen en ik ging toch de latex moeten vervangen, dan kan ik evengoed een ander bandje opleggen.

Op de meeste sites kost een groep mét schijven en trapas zo'n 1500 euro. Dus zoveel goedkoper zijn ze niet, want ik neem toch aan dat niemand zonder schijven gaat rijden :oi22:?

De enige groep die op stock is kost €1399. De groepen die "toevallig" niet op stock zijn kosten €1299.

Op de meeste sites kost een groep mét schijven en trapas zo'n 1500 euro. Dus zoveel goedkoper zijn ze niet, want ik neem toch aan dat niemand zonder schijven gaat rijden :oi22:?

De enige groep die op stock is kost €1399. De groepen die "toevallig" niet op stock zijn kosten €1299.
Rim-brakers :unsure:

Dat is het jammere aan de Aeroad, de bandbreedte is niet echt meer actueel, daar waar de meesten nu al met 30mm rijden.

Breder kan je door het extra volume van de band soms redden als je in een put rijdt die je niet gezien had, qua vuil op de weg maar 28 of 32 niet echt uit. Ik zou gewoon 32 pakken omdat je er meer grip en stabiliteit mee hebt.
Je kan ook nog altijd zo een plug meepakken? Wat zijn hier de betere merken in? Met goede sealant, plugsetje en co2 moet je het normaal toch redden?

Dat is het jammere aan de Aeroad, de bandbreedte is niet echt meer actueel, daar waar de meesten nu al met 30mm rijden.

Je kan ook nog altijd zo een plug meepakken? Wat zijn hier de betere merken in? Met goede sealant, plugsetje en co2 moet je het normaal toch redden?
De nieuwe Aeroad is gewoon gecleard tot 32mm hoor... Dat betekent in de praktijk dat je er makkelijk noppenloze 34mm's op kan knallen

dynaplug (by far)

Dynaplug is inderdaad het gemakkelijkste system.
Zelf heb ik dat van lezyne, zoals de meeste merken is dat met zo'n vorkje en dan u plug er in steken. Op de gravel gaat dat heel goed en ook snel, omdat het gat vrij groot is. Voor de koersfiets is dat vorkje aan de grote kant in verhouding tot het gat.

Dynaplug is idd zalig, maar ik verloor toch nog wel druk tot hij de dag erna mooi versmolten was met de band. Best dat ik niet ver meer moest want het ging wss niet gelukt zijn moest ik nog een uur zo gereden hebben.

Terug
Bovenaan