De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wat is het verschil tussen een momentsleutel van 50 euro en een van 200 euro?

Mijn ouders zouden mij een kopen voor kerst (van rond de 50 euro).
Welke zouden jullie dan aanraden? Liefst van mantel of futurum of 12gobiking en dergelijke. Niet vanuit Duitsland

Wat is het verschil tussen een momentsleutel van 50 euro en een van 200 euro?

Mijn ouders zouden mij een kopen voor kerst (van rond de 50 euro).
Welke zouden jullie dan aanraden? Liefst van mantel of futurum of 12gobiking en dergelijke. Niet vanuit Duitsland
Zoals bij alles betaal je voor de kwaliteit.
Een duurdere momentsleutel is nauwkeuriger, blijft ook nauwkeurig na veelvuldig gebruik en is indien nodig ook bij te regelen als bij ijking blijkt dat deze te veel afwijkt.

Een goedkope is goed voor als het voor hobby gebruik is en voor 1x per maand te gebruiken. Dat hoeft niet veel te verduren en hoeft niet super exact te zijn.
Professioneel is een totaal andere zaak.

En uiteraard hoe groter de range, of beter gezegd het maximale koppel, hoe duurder.

Ik heb deze: https://www.bike-discount.de/de/radon-comp-drehmomentschluessel-1/4-2-24-nm-bit-selection-9-teilig
Werkt perfect en heb hem op het werk al eens getest en week echt amper af. Wel bij aankoop uiteraard.

Ik heb me net ingeschreven voor de Marmotte volgend jaar, samen met een paar vrienden. Het wordt mijn eerste Gran Fondo, dus misschien een stomme vraag: wordt de tijd die je bij de officiële bevoorradingspunten doorbrengt meegeteld?

Ik heb me net ingeschreven voor de Marmotte volgend jaar, samen met een paar vrienden. Het wordt mijn eerste Gran Fondo, dus misschien een stomme vraag: wordt de tijd die je bij de officiële bevoorradingspunten doorbrengt meegeteld?
nog nooit een Gran Fondo meegereden, maar: ja

Ja, behalve die boven op de Glandon.

De afdaling na de Glandon telt niet mee qua tijd en de mat voor de gijdsregistratie ligt voor de bevoorrading op de Glandon.

Als je een jasje gebruikt in de afdaling dat dan ook best uit doen voor je beneden over de mat rijdt, die tijd verlies je dan niet.

Daarbuiten telt alle tijd.

Ja, behalve die boven op de Glandon.

De afdaling na de Glandon telt niet mee qua tijd en de mat voor de gijdsregistratie ligt voor de bevoorrading op de Glandon.

Als je een jasje gebruikt in de afdaling dat dan ook best uit doen voor je beneden over de mat rijdt, die tijd verlies je dan niet.

Daarbuiten telt alle tijd.
Top, merci!

1734527959259.png

:laugh:

Na 5 weken bekvechten met de waardeloze support van Futurum heb ik eindelijk mijn winter fietskleding in huis. Hebben jullie daar ook al zo'n slechte ervaringen gehad?

Pakketje was nergens te vinden desondanks de track & trace afgeleverd zei. Futurum beweerde bij hoog en laag dat die t&t het bewijs van aflevering was, ze gebruiken een goedkope verzendformule die geen handtekening vereist dus dat zou willen zeggen dat je als klant nooit gelijk kan hebben, pas na de term "officiële klacht" te laten vallen ging het plots wel.

Allemaal voor nog geen €200 :laugh:

Na 5 weken bekvechten met de waardeloze support van Futurum heb ik eindelijk mijn winter fietskleding in huis. Hebben jullie daar ook al zo'n slechte ervaringen gehad?

Pakketje was nergens te vinden desondanks de track & trace afgeleverd zei. Futurum beweerde bij hoog en laag dat die t&t het bewijs van aflevering was, ze gebruiken een goedkope verzendformule die geen handtekening vereist dus dat zou willen zeggen dat je als klant nooit gelijk kan hebben, pas na de term "officiële klacht" te laten vallen ging het plots wel.

Allemaal voor nog geen €200 :laugh:

Zelf nog geen enkele slechte ervaring met futurum. Maar heb me wel al meermaals afgevraagd hoe ze het toch altijd doen, zo snel leveren en vroeger was verzenden altijd gratis.
Maar ik snap wel dat ze meermaals claims krijgen van verloren pakjes, terecht en onterecht. Dat ze dan de drempel wat hoger leggen snap ik wel.

Overigens is de vereiste van een handtekening in de praktijk ook 0,0 waard.
De pakjesbezorger tekent dat zelf gewoon af en flikkert het voor de beur.
Zo al 2 canyons gehad die gewoon voor de deur gepleurd werden, pakjes van coolblue en nog enkele waardevolle pakjes.

Zelf nog geen enkele slechte ervaring met futurum. Maar heb me wel al meermaals afgevraagd hoe ze het toch altijd doen, zo snel leveren en vroeger was verzenden altijd gratis.
Maar ik snap wel dat ze meermaals claims krijgen van verloren pakjes, terecht en onterecht. Dat ze dan de drempel wat hoger leggen snap ik wel.

Overigens is de vereiste van een handtekening in de praktijk ook 0,0 waard.
De pakjesbezorger tekent dat zelf gewoon af en flikkert het voor de beur.
Zo al 2 canyons gehad die gewoon voor de deur gepleurd werden, pakjes van coolblue en nog enkele waardevolle pakjes.

Een koerrier die een valse handtekening zet neem een serieus risico. Als er een officiële klacht volgt bestaat de kans dat hij z'n job verliest, voor mijn werk al paar keer een akkefietje gehad (welliswaar met peperduur materiaal maar goed) en alle koerier diensten gingen daar niet lichtzinnig mee om.

Ik snap dat ze allicht veel onterechte klachten krijgen maar als je kies voor een formule zonder handtekening sta je helemaal machteloos.

Soit genoeg gerant, kan ik eindelijk eens op mijne velo zitten deze winter. :lol:

Hier 1x gehad dat ik het pakket langs geen kanten kon vinden. Lag uiteindelijk onder de geparkeerde wagen die onder de carport stond.
Heb daar toen een claim voor gemaakt bij Futurum, volgende dag stond PostNL hier met een niet ontvangen verklaring dat ik moest tekenen maar dat was dus niet meer nodig. Moest dan alsnog verklaren dat ik het wel ontvangen had.

Voor de rest Futurum is altijd super snel met leveren. Ook scherpe prijzen.

Hier 1x gehad dat ik het pakket langs geen kanten kon vinden. Lag uiteindelijk onder de geparkeerde wagen die onder de carport stond.
Heb daar toen een claim voor gemaakt bij Futurum, volgende dag stond PostNL hier met een niet ontvangen verklaring dat ik moest tekenen maar dat was dus niet meer nodig. Moest dan alsnog verklaren dat ik het wel ontvangen had.

Voor de rest Futurum is altijd super snel met leveren. Ook scherpe prijzen.
Scherpe prijzen en futurum gaat toch echt niet samen.. ik heb ze nog nooit de goedkoopste weten zijn in het aangekochte materiaal. Met hun promo’s komen ze vaak nog maar op het prijsniveau van de concurrenten

Scherpe prijzen en futurum gaat toch echt niet samen.. ik heb ze nog nooit de goedkoopste weten zijn in het aangekochte materiaal. Met hun promo’s komen ze vaak nog maar op het prijsniveau van de concurrenten

Inderdaad, ik gebruik eigenlijk enkel Futurum voor impulsaankopen laat op de avond en ik het echt al de volgende dag wil.
Anders kijk ik bij Mantel of de Duitse/Spaanse discounters en dat scheelt vaak procentueel echt enorm qua prijzen met Futurum.

Die ervaring heb in niet. Vergelijk altijd met de andere gekende zaken en Futurum meestal de goedkoopste.

Maar bestel wel meestal als ik het de dag erna nodig heb. Dan is dan gewoon interessant.

Laatst bewerkt:
Futurm is mijn ervaring toch altijd een van de duurste geweest.
Daar bestel je als je iets de volgende dag nodig hebt. Qua service zijn ze wel altijd top geweest.

Het is wel al een jaartje of twee geleden dat ik er nog eens iets heb besteld.

Terug
Bovenaan