De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Best niet mee in de regen rijden of wassen met water. Schijnbaar kan de 3 daar maar slecht tegen.
Spreek uit eigen ervaring en de honderden klachten op het internet :p
Heb die ook op de koersfiets sinds begin dit jaar, daar alvast geen problemen hopelijk blijft het zo. Aangezien stages niet meer bestaat is het aanbod niet echt groot meer.

nog steeds raar imho
Ik vind tubeless veel te duur voor die 2 lekke banden op 12k kilometer op een jaar. De banden kosten al meer, om de zoveel tijd vloeistof bijvullen, ventielen die om de haverklap stuk zijn van de sealant. En dan moet je nog geluk hebben dat het werkt ook.
Voor comfort moet je het ook niet meer doen want een 30 mm met binnenband is ook gewoon comfortabel.

Ik vind tubeless veel te duur voor die 2 lekke banden op 12k kilometer op een jaar. De banden kosten al meer, om de zoveel tijd vloeistof bijvullen, ventielen die om de haverklap stuk zijn van de sealant. En dan moet je nog geluk hebben dat het werkt ook.
Voor comfort moet je het ook niet meer doen want een 30 mm met binnenband is ook gewoon comfortabel.
Tjah.. 1,5 jaar met binnenbanden gereden. 3x de wederhelft mogen bellen om me te komen halen. 2.5jaar tubeless en al altijd thuis geraakt. Ik ken er toch niet veel eens ze tubeless staan, die terugkeren.

Tjah.. 1,5 jaar met binnenbanden gereden. 3x de wederhelft mogen bellen om me te komen halen. 2.5jaar tubeless en al altijd thuis geraakt. Ik ken er toch niet veel eens ze tubeless staan, die terugkeren.

je kan die ook gewoon onderweg vervangen he!
Idd als het niet te vervangen valt dan gaat tubeless u ook niet helpen.

Op koersfiets doe ik het ook niet, op mtb en (toekomstige) gravel wel
Op madam haar koersfiets wel want die kan geen band vervangen :lol: (en rijdt ook met minder druk)

je kan die ook gewoon onderweg vervangen he!
Ik weet heus wel dat je binnenbanden kan vervangen…

Probeer maar eens met bevroren handen te vinden wat het lek heeft veroorzaakt. Je mag perfect je buitenband uitspoelen, schoon vegen, doen wat je kan maar heel vaak blijft er toch nog iets aanwezig waardoor je toch met nieuw binnenbandje lek rijdt.

Idd als het niet te vervangen valt dan gaat tubeless u ook niet helpen.

Op koersfiets doe ik het ook niet, op mtb en (toekomstige) gravel wel
Op madam haar koersfiets wel want die kan geen band vervangen :laugh: (en rijdt ook met minder druk)
Met een plug ben ik altijd al thuisgeraakt ook al dichtte me tubeless het niet.

Best niet mee in de regen rijden of wassen met water. Schijnbaar kan de 3 daar maar slecht tegen.
Spreek uit eigen ervaring en de honderden klachten op het internet :p
Oei, ik ben net op de markt aan het zoeken voor eentje.
Dan zal ik best mss toch kijken voor pedalen met powermeter

Ik weet heus wel dat je binnenbanden kan vervangen…

Probeer maar eens met bevroren handen te vinden wat het lek heeft veroorzaakt. Je mag perfect je buitenband uitspoelen, schoon vegen, doen wat je kan maar heel vaak blijft er toch nog iets aanwezig waardoor je toch met nieuw binnenbandje lek rijdt.

Handschoenen dragen? Ik ben vrij gevoelig voor koude handen, maar zo verkleumd dat ik niets meer voelde nog nooit gehad, draag wel vaak 2 paar handschoenen.

2 binnebandjes meenemen.
Al geef ik toe doe buitenband erop krijgen bij 0 graden is kut, heb dan toch hem erop gedaan met de tool voor hem eraf te doen, of ik stond er nu nog

Handschoenen dragen? Ik ben vrij gevoelig voor koude handen, maar zo verkleumd dat ik niets meer voelde nog nooit gehad, draag wel vaak 2 paar handschoenen.

2 binnebandjes meenemen.
Al geef ik toe doe buitenband erop krijgen bij 0 graden is kut, heb dan toch hem erop gedaan met de tool voor hem eraf te doen, of ik stond er nu nog
Enige wat helpt rond vriestemperaturen bij mijn zijn die warmtepads van decathlon.
Je mag zoveel binnenbanden meehebben als je wil als je niet vindt wat je lek heeft veroorzaakt, sta je over 2km terug plat

Terug
Bovenaan