De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Specialized= Merida

Het bedrijf dat eigenaar is Merida bikes is ook grotendeels eigenaar van specialized.
Maar specialized is wel een bedrijf die zijn eigen koers vaart en beide doen wel hun ontwikkeling.

Het is niet zo dat een specialized een Merida is, laat staan een Merida een specialized.
Wat je wel lijkt te insinueren.
Op trainingskamp was er een kerel bij die rijdt voor Bahrain devo, had heel zijn leven op specialized gereden en moest zijn SL8 wegdoen omdat hij een scultura van de ploeg kreeg, en het was wel duidelijk dat het niet dezelfde fietsen zijn.

Ik zie zeer weinig, tot zelfs geen high-end Merida’s, vooral goedkopere fietsen en wat rommelfietsjes (slecht onderhouden en lelijk afgemonteerd). Daarom zet ik nogal snel in de categorie met cube van de rommelfietsjes die niet bereden worden door liefhebbers.

Kopje van seatpost clamp vandaag kapot gedraaid met een slechte sleutel.
Iemand van de (thuis)mechanieken hier een idee wat voor boutje er in zo’n zadelklem zit en waar je dat best (snel) kan kopen?
Zal uitboren worden, maar daar wacht ik liever mee tot er een nieuwe bout is.

Laatst bewerkt:
Kopje van seatpost clamp vandaag kapot gedraaid met een slechte sleutel.
Iemand van de (thuis)mechanieken hier een idee wat voor boutje er in zo’n zadelklem zit en waar je dat best (snel) kan kopen?
Zal uitboren worden, maar daar wacht ik liever mee tot er een nieuwe bout is.

Da’s normaal gewoon een m3/m4 boutje, normale draad.

Je zou ook een overmaatse torx bit in kunnen meppen. Meestal lukt dat om het los te draaien.

Torx inkloppen idd of een sleufje slijpen met een dremel en dan met een grote platte schroevendraaier proberen los te draaien (heb ik nog gedaan met boutjes van een schoenplaatje).

Allez hup, deze keer geen voedselvergiftiging of saddle sores dus gisteren de Atlas Mountain Race uitgereden. Nu nog de Hellenic en de nieuwe race van dezelfde organisator in Turkije volgend jaar en het Mountain Race setje is compleet.
Geen saddle sores? Magic formula gevonden?
Ik zag vorige week in de deelnemerslijst dat je erbij was. Ik denk dat ik volgend jaar eens een Nelson-race ga proberen. Dit jaar wat kleinere op het programma.

Geen saddle sores? Magic formula gevonden?
Ik zag vorige week in de deelnemerslijst dat je erbij was. Ik denk dat ik volgend jaar eens een Nelson-race ga proberen. Dit jaar wat kleinere op het programma.
Een dik touringzadel erop gegooid en zadeltas die er daardoor niet meer op paste vervangen door een rek dat ik uit de metaalbak geplukt had en daar een drybag op gegooid en vastgebonden met ne kapotten binnenband. :unsure:

Let wel, Nelson-races hebben hun reputatie als behorend tot de zwaarste in het circuit niet gestolen. Ze zijn zeker haalbaar (ik ben bijvoorbeeld een ongetraind strijkijzer dat gewoon lang kan fietsen zonder veel te moeten slapen) maar ze vereisen eigenlijk een skillset op zich.

Ik zie zeer weinig, tot zelfs geen high-end Merida’s, vooral goedkopere fietsen en wat rommelfietsjes (slecht onderhouden en lelijk afgemonteerd). Daarom zet ik nogal snel in de categorie met cube van de rommelfietsjes die niet bereden worden door liefhebbers.
Aanwezig! Ik heb een Scultura Endurance 400 om ritjes te doen aan 26km/u. Ik rijd er liever mee dan te wassen of te onderhouden, dus geen liefhebber neen ;)

Iemand tips voor een fietsrugzak om te gaan werken met de koersfiets? Ik heb zo een kleintje waar mijn eten in kan maar ben op zoek naar een grotere waar ik ook kleren kan insteken of als ik thuiswerk mijn laptop en een pak dossiers in kan steken.

Iemand tips voor een fietsrugzak om te gaan werken met de koersfiets? Ik heb zo een kleintje waar mijn eten in kan maar ben op zoek naar een grotere waar ik ook kleren kan insteken of als ik thuiswerk mijn laptop en een pak dossiers in kan steken.
Ik gebruik daar al jaren een Deuter Giga Bike voor, een fietsrugzak met 28l volume. Laptop, kleren, nog wat kleine prutsen... En de zak zit mooi stevig. Maar als je ook dossiers wil meenemen zal dat wss krap worden (en zwaar volgens mij).

Ik gebruik daar al jaren een Deuter Giga Bike voor, een fietsrugzak met 28l volume. Laptop, kleren, nog wat kleine prutsen... En de zak zit mooi stevig. Maar als je ook dossiers wil meenemen zal dat wss krap worden (en zwaar volgens mij).
ja laptop zou in principe niet nodig zijn, ik heb thuis een macbook waar ik van thuis uit kan inloggen. Dus enkel nog die dossiers moet ik mee krijgen. Ik bekijk het eens, thx voor de tip.

De rugzakken van Lidl zijn voor hun prijs niet te verslaan. Gebruik de vorige versie ondertussen een 3tal jaar. Geen idee hoeveel een pak dossiers is want is maar 20L. Belangrijkste vind ik dat de rugzak niet na een paar km als een natte spons op uw rug ligt.

https://www.lidl.be/p/nl-BE/fietsrugzak-crivit/p100372099

Ik heb nen Deuter Trans Alpine 32 EL (wel een oud model). Kan je goed aansnoeren rond middel en borst waardoor uw rugzak goed blijft zitten. Ik geloof dat gij ook tegen de 2m zijt zeker? De EL versies van Deuter zijn enigszins aangepast voor grotere mensen.

Ik houd persoonlijk wel niet van ne rugzak op de fiets. Een kleintje met wat eten ja, maar zo'n groot ding met kleren en al dan sleur je toch al snel wat gewicht mee... laat staan als ge met ne laptop moet beginnen sleuren (gelukkig voor u niet dan).

Ik heb nen Deuter Trans Alpine 32 EL (wel een oud model). Kan je goed aansnoeren rond middel en borst waardoor uw rugzak goed blijft zitten. Ik geloof dat gij ook tegen de 2m zijt zeker? De EL versies van Deuter zijn enigszins aangepast voor grotere mensen.

Ik houd persoonlijk wel niet van ne rugzak op de fiets. Een kleintje met wat eten ja, maar zo'n groot ding met kleren en al dan sleur je toch al snel wat gewicht mee... laat staan als ge met ne laptop moet beginnen sleuren (gelukkig voor u niet dan).
Ja ik ben 1m90. Heb mij een Deuter bike van 20 liter van op FuturumShop besteld. Ben eens benieuwd.

Ik vind dit zeer onhandig, maar moet het helaas ook doen. Laptop, eten, soms kledij. Een rugzak is not-aero, vangt wind, veroorzaakt zweet en lokale hotspots, schuurt, trekt, werkt tegen, klotst. Beter woonwerkverkeer zonder te hoeven werken, en dan ook geen rugzak, maar ja dat heet pensioen zeker?

Ik vind dit zeer onhandig, maar moet het helaas ook doen. Laptop, eten, soms kledij. Een rugzak is not-aero, vangt wind, veroorzaakt zweet en lokale hotspots, schuurt, trekt, werkt tegen, klotst. Beter woonwerkverkeer zonder te hoeven werken, en dan ook geen rugzak, maar ja dat heet pensioen zeker?
simpel rek erop en 2 (kleine) fietstassen?
Liever 2km/u trager en aangenaam fietsen, dan u heel de tijd te moeten ergeren aan die rugzak.
Ik kan er ook niet tegen, fietsen met rugzak.

Ik ben ook hele grote fan van een rekje op de woon-werk fiets. Zeker de flexibiliteit om eens wat meer mee te nemen of om langs de winkel te passeren vind ik een must. Idem spatborden, kan er soms op vloeken als ze in de weg zitten tijdens het sleutelen, maar als het vuil en nat ligt is het wel echt een grote meerwaarde. Als je pendelt met een aero racebak oid is montage van een rekje niet altijd evident natuurlijk.

1740038387514.jpeg

Terug
Bovenaan