De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heb je echt melk in een binnenband gedaan? :LOL:
Moet toch ook wel een vadsig boeltje zijn.

En vooral, hoe plug je dat zelfs?
Net niet, velg was superproper
Nooit moeten pluggen, heb 2 keer drukverlies gehad maar gewoon aan huis, uitvalsbasis EF (dat was 1 rit, had nog geen melk vernieuwt na winter) en bommetje (zat in bos) gebruikt en altijd gedicht

Ik ga optimaal van het mooie weer genieten.

Rond 12u ga ik de lusjes van de Kalmthoutse Heide gaan rijden. De koude temperaturen van de ochtend zullen dan weg zijn en dan fietsen onder een heerlijk zonnetje :)

Bij mijn bike-fit hadden ze aangeraden om een smaller stuur te nemen.
Nu had ik de Prime Primavera Carbon op het oog in 38cm, maar deze is nergens te vinden. Ook de Doyenne (alu versie) amper te vinden.
Kan iemand een 38cm stuur voor 31,8mm klem aanraden voor minder dan €200? De Zipp SL70 leek me ook wel wat.

Ik ga optimaal van het mooie weer genieten.

Rond 12u ga ik de lusjes van de Kalmthoutse Heide gaan rijden. De koude temperaturen van de ochtend zullen dan weg zijn en dan fietsen onder een heerlijk zonnetje :)
En, hoe was het?

Morgen naar Bertem, toertocht rijden in t zonnetje!

Deze namiddag ook een tochtje gemaakt in "de Walen" en toch weer geschrokken van hoe erbarmelijk de banen erbij liggen. Chance dat ik zo goed als altijd alleen rijd want met extra volk krijg je zeker materiaalschade of een val met al die putten/oneffenheden links en rechts. Toch zeker als je niet midden de baan rijdt. :unsure:

Bij mijn bike-fit hadden ze aangeraden om een smaller stuur te nemen.
Nu had ik de Prime Primavera Carbon op het oog in 38cm, maar deze is nergens te vinden. Ook de Doyenne (alu versie) amper te vinden.
Kan iemand een 38cm stuur voor 31,8mm klem aanraden voor minder dan €200? De Zipp SL70 leek me ook wel wat.

Er is immens veel keuze in het sturen gamma die 31,8mm geklemd kan worden.
Grizl heeft een zipp service course 70 SL, topstuurtje.
Cannondale een vision stuurtje, top stuurtje.

Gewoon beetje kijken of je flair wilt of niet. En of je een dat meer aero bovenkant wilt. De drop is naar mijn mening van minder belang, of je zou gigantische handen moeten hebben.

Leuke TT in Bertem.
Leek me wel een veel lichter parcours als één of twee jaar terug? Toen had 1150hm op 60km. Nu maar 750. En 40 minuten sneller rond.

Eerste deel was het mooiste. Ik had net geen 900hm’s op de 70km. Zalige rit in dit weer, het was echt genieten!
Had er 860, mijn compagnon 960.
Zo zie je dat daar enorm verschil op zit.

Was met arm en beenstukken vertrokken, na 2e bevoorrading armstukken uitgedaan, beenstukken had ik geen zin in :D zijn nieuwe, dunnere (lycra denk ik)

Had er 860, mijn compagnon 960.
Zo zie je dat daar enorm verschil op zit.

Was met arm en beenstukken vertrokken, na 2e bevoorrading armstukken uitgedaan, beenstukken had ik geen zin in :D zijn nieuwe, dunnere (lycra denk ik)
Ik met armstukken, die heb ik op de eerste bv uitgedaan. Benen hebben het niet rap koud…

Vandaag nog eens met een paar collega's rondjes gaan draaien op de mtb route van Dorst 😍 ook het verste stuk eens meegenomen. Vind dat toch zalig, zo'n lange stukje single track. Geëindigd met net geen 80km, heb mij geamuseerd!

Gisteren ritje gedaan van 90km door de Westhoek. Het vermogen van mijn 4iii komt precies niet in Strava. Via Wahoo element komt het er wel op en Strava lijkt wel de rest over te nemen van afstand en snelheid enz. Of moet je een abonnement hebben om die vermogens er in te krijgen.

Screenshot_2025-03-10-10-07-24-12_bd58aa23234d391a0550ebf810d44e4d.jpg

Terug
Bovenaan