De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

En àls die losse tandwielen verkopen, zijn die vaak zo duur dat als je 2 of 3 kransjes moet vervangen, je evenveel neertelt als een volledige cassette.

Ik heb een Tacx Satori, de niet smart versie, nu zou ik graag die movies in de Tacx app willen gebruiken maar je kan zo'n Satori natuurlijk niet koppelen aan de app.

Als ik de speed/cadence sensor zou aanschaffen kan dit dan wel? De support van Garmin laat een tikkeltje de wensen over dus ik vraag het hier maar eens voor het zekere.

Ik heb een Tacx Satori, de niet smart versie, nu zou ik graag die movies in de Tacx app willen gebruiken maar je kan zo'n Satori natuurlijk niet koppelen aan de app.

Als ik de speed/cadence sensor zou aanschaffen kan dit dan wel? De support van Garmin laat een tikkeltje de wensen over dus ik vraag het hier maar eens voor het zekere.
Geen idee maar wat wil je bereiken?

Vreesde er al voor.
nieuwe cassette kopen en enkel de kleinste tandjes vervangen (als die los zijn?)
En dan later de rest wanneer die te ver gesleten zijn.

Het is een idee waar ik al mee gespeeld heb, maar nog niet in praktijk omgezet.
Ik kocht altijd Sunrace cassettes, dus niet heel erg duur. Bij de 12 speed mtb cassettes wordt het misschien wel al ge overweging waard.
De kans is natuurlijk reëel dat het één geklooi wordt met ketting, kleine tandwielen en grote tandwielen die allemaal op een verschillend 'slijtingspercentage' zitten.

Morgen de eerste écht mtb tocht van het jaar voor mij.
Kga het parcours van La Trace d'Hez rijden. Vertrekkende vanuit Tangissart voor zo'n 80km met 1000 hm. Nogal verrast dat het zo weinig hoogtemeters zijn, maar ik herinner mij het parcours als een hele leuke tocht. Meteen ook de eerste grote tocht van de nieuwe scalpel. Voorlopig enkel nog maar in de buurt gebruikt... en in Gent is dat op zich niet veel soeps.
Die kleinere tochtjes wel gebruikt om mijn positie op de fiets te vinden en heb het gevoel dat ik er nu heel comfortabel op zit.

Daarnet was het heel aangenaam in het zonnetje. Het voelde als meer aan dan 12 graden. Hopelijk morgen meer van dat.

nieuwe cassette kopen en enkel de kleinste tandjes vervangen (als die los zijn?)
En dan later de rest wanneer die te ver gesleten zijn.

Het is een idee waar ik al mee gespeeld heb, maar nog niet in praktijk omgezet.
Ik kocht altijd Sunrace cassettes, dus niet heel erg duur. Bij de 12 speed mtb cassettes wordt het misschien wel al ge overweging waard.
De kans is natuurlijk reëel dat het één geklooi wordt met ketting, kleine tandwielen en grote tandwielen die allemaal op een verschillend 'slijtingspercentage' zitten.

Morgen de eerste écht mtb tocht van het jaar voor mij.
Kga het parcours van La Trace d'Hez rijden. Vertrekkende vanuit Tangissart voor zo'n 80km met 1000 hm. Nogal verrast dat het zo weinig hoogtemeters zijn, maar ik herinner mij het parcours als een hele leuke tocht. Meteen ook de eerste grote tocht van de nieuwe scalpel. Voorlopig enkel nog maar in de buurt gebruikt... en in Gent is dat op zich niet veel soeps.
Die kleinere tochtjes wel gebruikt om mijn positie op de fiets te vinden en heb het gevoel dat ik er nu heel comfortabel op zit.

Daarnet was het heel aangenaam in het zonnetje. Het voelde als meer aan dan 12 graden. Hopelijk morgen meer van dat.
Dan zit je op den duur met allemaal grote die nieuw zijn, ook een gedoe idd :p

Moet je voor zo een 12 speed ook andere cassette remover hebben? Kwestie van op tijd te beginnen met dingen verzamelen dezer dagen :D (heb nu https://www.mantel.com/be/bbb-cycling-kettingzweep-cassette-afnemer-btl-11-btl-12

Laatst bewerkt:
kga voor korte broek en baselayer + truitje korte mouwen
Handschoenen wordt een moeilijke. Zelfs met deze temperaturen soms last van wegtrekkend bloed uit de vingers :(

mss een windstoppertje meenemen, onder de bomen zal het wel wat frisser zijn é.
Veel plezier alvast! De uitgebreide ravi’s zul je er bij moeten fantaseren, jammer genoeg...

Ik had toch alles lang vandaag (ook lange handschoenen) en Teencovers.

Wel weer last van mijn vingers na 2u, moet eens goeie handschoenen kopen voor op MTB.
Iemand tips (zomer)?

Veel volk gezien in korte broek. Was toch in het lang en 2lagen aan. Die noorderwind is toch niet jedat... (weg)
Dinsdag beloofd beter te worden :music:

Ambetant weer inderdaad. Best warm in de zon, verdraaid koud in de lommerte (en/of als de wind erop staat). Gisteren in korte broek gereden (ritje in de vooravond), en dat was toch op’t randje.

Gisterenochtend ook ene tegengekomen in korte broek. het was toen 5 graden ofzo :wtf:. Sommigen denken direct dat het zomer is van zodra ze wat zon zien. Korte broek is vanaf 15-16gr bij mij.

Terug
Bovenaan