De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik moet echt leren meer eten en drinken. Ben al de hele dag slecht van deze voormiddag. Koppijn en misselijk terwijl ik eigenlijk niet eens zwaar doorgereden heb.

1 bidon en half op 105 km is echt een groot werkpunt. De laatste 10 km was echt overleven. Maar als het zo koud is heb ik het altijd moeilijk om veel te drinken.

Ik moet echt leren meer eten en drinken. Ben al de hele dag slecht van deze voormiddag. Koppijn en misselijk terwijl ik eigenlijk niet eens zwaar doorgereden heb.

1 bidon en half op 105 km is echt een groot werkpunt. De laatste 10 km was echt overleven. Maar als het zo koud is heb ik het altijd moeilijk om veel te drinken.
Koud?

En uw pis daarna donkergele?

Iets waar ik vandaag op heb gelet als 'training' voor Alps Epic

een boni muesli-reep, twee aptonia (?) sportrepen (decathlon) en nog een gelleke op't einde.
80 km, 4u30 in beweging. 5u10 onderweg. 1,25 liter gedronken, wat waarschijnlijk te weinig is, maar 't was ook zeker geen racetempo ofzo vandaag.
De repen gingen verbazend vlot naar binnen. Precies wel blij met die repen uit den Decathlon. Ze lijken ook gewoon evenveel koolhydraten te bevatten als duurdere merken. Ze zullen wel even goed zijn, of toch goed genoeg voor mij.

een boni muesli-reep, twee aptonia (?) sportrepen (decathlon) en nog een gelleke op't einde.
80 km, 4u30 in beweging. 5u10 onderweg. 1,25 liter gedronken, wat waarschijnlijk te weinig is, maar 't was ook zeker geen racetempo ofzo vandaag.
De repen gingen verbazend vlot naar binnen. Precies wel blij met die repen uit den Decathlon. Ze lijken ook gewoon evenveel koolhydraten te bevatten als duurdere merken. Ze zullen wel even goed zijn, of toch goed genoeg voor mij.
Die decathlon repen zijn idd de max. Ik moet dringend weer een hoop dozen halen. Zijn echt de beste van smaak en tekstuur die er zijn om te fietsen.

Hier vandaag ook mijn decathlon voorraad geprobeerd. Repen zeer goed, nougat ook, de fruitjellies vond ik lekker (eerste keer dat ik dit gebruik), allemaal niet te groot en makkelijk te eten. De gellekes vond ik echt niet lekker en lagen direct op mijn maag (1 gebruikt voor de laatste 10 kilometer), was wel de eerste keer ooit dat ik een gelleke gebruik. Weet niet als er andere betere zijn. Vrienden van mij vinden die van etixx zeer goed.

Laatst bewerkt:

Wat ze soms doen bij jonge renners is een timer zetten bv elke 15 min. Als de timer beept moeten ze dan drinken. Na een tijd is het dan een gewoonte en kan de timer terug af.

Hier vandaag ook mijn decathon voorraad geprobeerd. Repen zeer goed, nougat ook, de fruitjellies vond ik ook lekker (eerste keer dat ik dit gebruik), allemaal niet te groot en makkelijk te eten. De gellekes vond ik echt niet lekker en lagen direct op mijn maag (1 gebruikt voor de laatste 10 kilometer), was wel de eerste keer ooit dat ik een gelleke gebruik. Weet niet als er andere betere zijn. Vrienden van mij vinden die van etixx zeer goed.
Etixx en sis zijn idd heel goed.

Vandaag solo 61km gedaan op 2h20.
Niet gegeten (en als ontbijt enkel yughort met gran, 1 bidon leeggedronken (denk 550ml) terwijl ik er 2 bijhad.
Merkte wel dat het ‘op’ was de laatste 7,5km.
Maar snel er weer bovenop gelukkig.
Gereden met korte broek + beenwarmers, korte trui + basisshirt. Geen kou gehad.

Gisteren 62km op de mtb, 850ml sportdrank en 1 decathlon graanreep.
vandaag 43km op de rollen en 2 bidons van 850ml erdoor gejaagd (1 sportdrank, 1 water).

Buiten drink ik dus veel minder (te weinig)... Mijn mtb heeft ook maar plaats voor 1 bidon, dus in de zomer gaat de rugzak mee.

Vandaag solo 61km gedaan op 2h20.
Niet gegeten (en als ontbijt enkel yughort met gran, 1 bidon leeggedronken (denk 550ml) terwijl ik er 2 bijhad.
Merkte wel dat het ‘op’ was de laatste 7,5km.
Maar snel er weer bovenop gelukkig.
Gereden met korte broek + beenwarmers, korte trui + basisshirt. Geen kou gehad.
Waarom doe je dat? Wat is de redenering?

Die decathlon repen zijn idd de max. Ik moet dringend weer een hoop dozen halen. Zijn echt de beste van smaak en tekstuur die er zijn om te fietsen.
Dat zijn die met 15g koolhydraten in? Dan moet je er toch belachelijk veel meepakken op lange ritten (dat zijn er 3 per uur dat je moet eten als je sportdrank meehebt)

Die van wiggle was vroeger soms aan minder als 15 euro voor 20*60gr (45gr koolhydraten), maar nu is het 30 euro 😥

Laatst bewerkt:
Dat zijn die met 15g koolhydraten in? Dan moet je er toch belachelijk veel meepakken op lange ritten (dat zijn er 3 per uur dat je moet eten als je sportdrank meehebt)

Die van wiggle was vroeger soms aan minder als 15 euro voor 20*60gr (45gr koolhydraten), maar nu is het 30 euro 😥
Jellies 21gr, nougat 18gr, graanrepen 15gr en andere repen 19gr. Maar formaat is echt klein. Jellies en nougat zijn niet groter dan mijn duim, enorm rap en goed te eten. De andere repen zijn iets groter maar nog een stuk kleiner dan andere sportrepen. Prijs/kwaliteit kan je niet beter zitten denk ik (+-0,5€/stuk). Als er een promotie is (bvb van Wiggle) zullen die anderen natuurlijk beter uitkomen.

hier gisteren solo

- 125km
- 30 gemiddeld (HR zone 3.3)
- ontbijt: 3 scoops Plenny Active Shake met 200ml water en 200ml halfvolle melk)
(de darmen zaten nog vol met de foodbox van Le Pristine die ik de avond voordien met veel alcohol heb genuttigd op mijn verjaardag)
- 2 * 500ml bidon met SIS Tropical, 2 scoops
- 2 sneetjes peperkoek
- 1 Decathlon "appelmoeske"
- volgens mijn 530 heb ik 2L vocht verbruikt en 2912 kcal verbrand - dus dit ging ik geen 100km meer kunnen aanhouden

Geen hongerklop - goed om weten met de meerdaagse tochten in 't verschiet.

Jellies 21gr, nougat 18gr, graanrepen 15gr en andere repen 19gr. Maar formaat is echt klein. Jellies en nougat zijn niet groter dan mijn duim, enorm rap en goed te eten. De andere repen zijn iets groter maar nog een stuk kleiner dan andere sportrepen. Prijs/kwaliteit kan je niet beter zitten denk ik (+-0,5€/stuk). Als er een promotie is (bvb van Wiggle) zullen die anderen natuurlijk beter uitkomen.
De gemiddelde frangipane, suikerwafel of lion bevat ook 25 a 30gr koolhydraten en kost echt wel minder dan 50 cent per stuk.
Ik koop enkel gellekes, omdat ik die naar binnen kan slurpen op momenten dat ik geen honger heb.

Terug
Bovenaan