De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Alles
Waarom zou je dat als niet-prof gebruiken?
Alles uit uw beperkte trainingstijd proberen te halen vermoed ik.
Had vandaag toevallig 'Indekken de podcast' gehoord met Rick Ottema. Goede renner die geen prof is en dus ook gewoon een job uitoefend, met als gevolg beperkte trainingstijd. Hitte training helpt hem daarbij om toch die paar procenten extra te pakken.

Waarom zou je dat als niet-prof gebruiken?
Omdat dit naast het gecontroleerd trainen in zones misschien wel een van de grootste performance enhancers is van de laatste 10 jaar.
+ idd zoals hierboven aangegeven. Hele drukke job, 2 kids = trainingstijd maximaliseren

Waarom doe je intervallen op de fiets/lopen? Ook om beter te worden vermoed ik. Hittetraining hoort ook thuis in dat rijtje

Omdat dit naast het gecontroleerd trainen in zones misschien wel een van de grootste performance enhancers is van de laatste 10 jaar.
+ idd zoals hierboven aangegeven. Hele drukke job, 2 kids = trainingstijd maximaliseren

Waarom doe je intervallen op de fiets/lopen? Ook om beter te worden vermoed ik. Hittetraining hoort ook thuis in dat rijtje

Je zegt het goed, misschien.
Het is een dubbel verhaal natuurlijk waarbij je winst kan boeken, maar hoeveel juist.
Bij mij persoonlijk neemt het alle fun van het fietsen weg. Het gaat me zelfs een aversie ervoor. Die mogelijke winsten zijn het mij echt niet waard om als een gek te zitten zweten in mijn pain cave.
Ik zal dan wel kijken om ergens anders wat meer trainingstijd te voorzien.

Ook in de loop thread gepost.
Ik pas de passieve hitte training toe. Na de training de sauna in of een warm bad. Net iets aangenamer :biglaugh:

Aangezien ik begin november nog een 70.3 triatlon heb in Marbella is het wel nuttig om nog wat warmte adaptatie hebben.

Ook naar de core zitten kijken, maar is mij momenteel nog niet waard.

kan die hitte training helpen met krampen?
Ik zit nog altijd te sukkelen met krampen na 100km en vind er niets op.
90 gr carbs per uur, mooi onder FTP blijven bergop, niets helpt. Ik zweet als een paard btw, ook bij 15 graden buiten en in korte broek en mouwen.

kan die hitte training helpen met krampen?
Ik zit nog altijd te sukkelen met krampen na 100km en vind er niets op.
90 gr carbs per uur, mooi onder FTP blijven bergop, niets helpt. Ik zweet als een paard btw, ook bij 15 graden buiten en in korte broek en mouwen.
Dan is de oplossing gewoon VEEL drinken en voldoende elektrolyten opnemen denk ik?

Dan is de oplossing gewoon VEEL drinken en voldoende elektrolyten opnemen denk ik?

ja ik drink 4 bussen high5 energy source van 750ml op 4u + 2 bidons water met extra zout in. Vind er echt niets op.
als ik na de rit plas is het doorzichtig dus hydratatie is het niet denk ik.

ja ik drink 4 bussen high5 energy source van 750ml op 4u + 2 bidons water met extra zout in. Vind er echt niets op.
als ik na de rit plas is het doorzichtig dus hydratatie is het niet denk ik.
Volgens mij is dat gewoon veel te veel.
Doe eens een zweettest bij een erkend tester van precision fuel and hydration. Zo weet je ten minste waar je op moet mikken.
Krampen kunnen wel te maken hebben met het niet in balans zijn van de elektrolyten maar de laatste jaren is er heel veel onderzoek dat aantoont dat dit zeker niet 1 op 1 is.
Gaat veelal gepaard met spiervermoeidheid

Volgens mij is dat gewoon veel te veel.
Doe eens een zweettest bij een erkend tester van precision fuel and hydration. Zo weet je ten minste waar je op moet mikken.
Krampen kunnen wel te maken hebben met het niet in balans zijn van de elektrolyten maar de laatste jaren is er heel veel onderzoek dat aantoont dat dit zeker niet 1 op 1 is.
Gaat veelal gepaard met spiervermoeidheid

Ja idd,
Die zweetest ga ik eens doen, is me ook al door iemand anders aangeraden dat veel zout op mijn truitje en broek zag.
Heb 9000kn dit jaar maar op de belangrijke momenten heb ik er toch altijd last van.

Ja idd,
Die zweetest ga ik eens doen, is me ook al door iemand anders aangeraden dat veel zout op mijn truitje en broek zag.
Heb 9000kn dit jaar maar op de belangrijke momenten heb ik er toch altijd last van.
Zeer grote kans dat het gewoon puur spiervermoeidheid is.
Kan je alleen maar oplossen door training en af en toe de belasting te veranderen door uw positie aan te passen, zoals een stuk staand klimmen etc.

Ja idd,
Als mede topzweter laat maar eens weten als je zo een test hebt laten doen.

Wel nooit last van krampen, moet er enkel op letten bij mooi weer dat ik extra zout voorzie.

Gewoon niet goed genoeg dus. Veel sterkte.
tgoh ja, ik zit rond de 280-290 FTP, als ik zo'n gran fondos rij zit ik altijd in groepjes (vrij ver achteraan uiteraard) waar ik de betere ben en de rest niet wil op kop rijden :D
Wil gewoon eens bij de beste 50% zitten oid, ik weet dat ik niet veel talent heb :)

Ik probeer eens hier:

Garmin fenix besteld, zit met een vraag.

Ik zou graag mijn fietsritten van mijn van wahoo (roam v1) computer syncen met garmin connect. Is dit mogelijk zonder al te veel gedoe ? Zou graag willen dat de garmin fenix ook die trainings data heeft.

Thanks !

Ik probeer eens hier:

Ik zou graag mijn fietsritten van mijn van wahoo (roam v1) computer syncen met garmin connect. Is dit mogelijk zonder al te veel gedoe ? Zou graag willen dat de garmin fenix ook die trainings data heeft.

Thanks !
Ik deed dat vroeger toen alles minder geïntegreerd was via https://tapiriik.com, maar Garmin was eigenlijk altijd de “master”.
Wahoo zelf staat daar niet tussen, maar wel andere applicaties waar Wahoo mee integreert, misschien via die omweg mogelijk?
Intervals.icu is ook we interessant om alles naartoe te laten gaan en als centraal punt te gebruiken.

Ik probeer eens hier:

Thanks !
De meest straight-forward manier is inderdaad syncen naar een ander platform (+1 voor intervals.icu).
Alternatief kan je de TCX/ FIT files van je wahoo halen, en manueel opladen in Garmin Connect.

De meest straight-forward manier is inderdaad syncen naar een ander platform (+1 voor intervals.icu).
Alternatief kan je de TCX/ FIT files van je wahoo halen, en manueel opladen in Garmin Connect.
intervals.icu is echt een goudmijn aan data hé

Ik betaal daar al twee jaar vrijwillig een bijdrage voor.

Hier een beetje dezelfde vraag maar dan met MyWhoosh. De Strava integratie staat aan dus die krijgt de MyWhoosh data van de rit. Maar mijn Garmin denkt nog steeds dat ik een luie zak ben..

Terug
Bovenaan