De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

intervals.icu is echt een goudmijn aan data hé

Ik betaal daar al twee jaar vrijwillig een bijdrage voor.
Ja absoluut. Eigenlijk zoals Training Peaks, maar dan met een héél actieve owner/ developer die continu luisters naar request van de community.
Er is zoveel data dat het zeker in het begin wel wat overweldigend kan zijn, maar éénmaal set-up naar 'uw goesting' is het echt een top tool.
Op het forum zitten er best ook wel wat mensen die iets kennen van traningsleer. Ik verschiet er vaak van hoe weinig amateurs die er serieus mee bezig zijn de tool kennen.

Hier een beetje dezelfde vraag maar dan met MyWhoosh. De Strava integratie staat aan dus die krijgt de MyWhoosh data van de rit. Maar mijn Garmin denkt nog steeds dat ik een luie zak ben..
Ofwel dual recorden met een garmin device, ofwel de FIT file uit MyWhoosh exporteren en manueel in garmin connect uploaden.

Ja absoluut. Eigenlijk zoals Training Peaks, maar dan met een héél actieve owner/ developer die continu luisters naar request van de community.
Er is zoveel data dat het zeker in het begin wel wat overweldigend kan zijn, maar éénmaal set-up naar 'uw goesting' is het echt een top tool.
Op het forum zitten er best ook wel wat mensen die iets kennen van traningsleer. Ik verschiet er vaak van hoe weinig amateurs die er serieus mee bezig zijn de tool kennen.

Is dat effectief zo?
Iedereen die ik ken die serieus traint kent het of gebruikt het. Trainingpeaks is op sommige vlakken wel beter, maar het sneltempo waarop intervals evolueert en het feit dat het gratis of quasi gratis is dat is gewoon machtig.
Ik vrees alleen dat het niet zo lang meer gratis gaat blijven.

Op beter worden de podcast is de naam ook al meermaals voorbijgekomen.

Is dat effectief zo?
Iedereen die ik ken die serieus traint kent het of gebruikt het. Trainingpeaks is op sommige vlakken wel beter, maar het sneltempo waarop intervals evolueert en het feit dat het gratis of quasi gratis is dat is gewoon machtig.
Ik vrees alleen dat het niet zo lang meer gratis gaat blijven.

Op beter worden de podcast is de naam ook al meermaals voorbijgekomen.

Ik kan enkel maar aangeven hoe het in mijn omgeving is. Ik ga daar geen marktstudie voor doen om dat te onderbouwen :fingerguns:

Ik kende het niet alleszins.
Ik luister echter niet naar podcasts en trainen is voor mij gewoon een zwiftplan volgen. Ik ga niet op zoek naar die laatste 2-5%

Dus waarschijnlijk hoor ik niet bij 'iedereen die serieus traint' :)

Ik kende het niet alleszins.
Ik luister echter niet naar podcasts en trainen is voor mij gewoon een zwiftplan volgen. Ik ga niet op zoek naar die laatste 2-5%

Dus waarschijnlijk hoor ik niet bij 'iedereen die serieus traint' :)

We kunnen er opnieuw over uitweiden maar het is al enkele keren gezegd.

Een degelijk, onderbouwd en consequent trainingsplan is niet de laatste 2-5%, maar de basis 50%.
Waarbij voeding, slaap en basislevenstijl de andere 40% is.
Die laatste 10% is op specifiekere plekken te zoeken.

Ergens vraag ik mij af hoeveel beter ik zou zijn als ik goed zou eten en slapen en dan ook nog trainen, maar ik heb het er ook de discipline niet voor.

Eens Average Rob gewijs een half jaar vol voor de sport leven lijkt mij wel leuk, maar momenteel zit het er zeker niet in door andere prioriteiten.

Ergens vraag ik mij af hoeveel beter ik zou zijn als ik goed zou eten en slapen en dan ook nog trainen, maar ik heb het er ook de discipline niet voor.

Eens Average Rob gewijs een half jaar vol voor de sport leven lijkt mij wel leuk, maar momenteel zit het er zeker niet in door andere prioriteiten.
Ik heb dat als 18 jarige gedaan. 6 maand de trainingsschema's volgen, de juiste dingen eten en op 1 dag na geen alcohol gedronken. Ik koerste toen bij de juniors en dat maakte het verschil tussen gewoon meekoersen en echt de koers kunnen maken. Het gevolg was een verpercentage van minder dan 5%, ftp (toen heette dat nog wattage op overslag) ergens rond de 5,5 watt/kg en snel ziek. Nadien ben ik gaan studeren en was alles om zeep 😆.

Ik vraag me dat ook af. Ik ben redelijk geïnteresseerd in alle nieuwtjes op vlak van training en voeding maar ik zou ze nooit zelf tot in de puntjes willen gebruiken. Ik heb er de discipline,tijd en zin niet voor, ik probeer de belangrijkste zaken eruit te filteren en mee te nemen in mijn eigen gemaakte schema (in mijn hoofd) met nu moet je dit of ben je verplicht dat te doen haak ik af en zal ik niet meer fietsen en de zin erin verliezen. Ik fiets om buiten te zijn in de natuur en mijn hoofd te kunnen leegmaken dat is punt 1. Presteren en verbeteren staat op 2.
En chapeau aan allen die het wel kunnen en willen doen uiteraard!

Ik heb dat als 18 jarige gedaan. 6 maand de trainingsschema's volgen, de juiste dingen eten en op 1 dag na geen alcohol gedronken. Ik koerste toen bij de juniors en dat maakte het verschil tussen gewoon meekoersen en echt de koers kunnen maken. Het gevolg was een verpercentage van minder dan 5%, ftp (toen heette dat nog wattage op overslag) ergens rond de 5,5 watt/kg en snel ziek. Nadien ben ik gaan studeren en was alles om zeep 😆.
iets gewonnen?

iets gewonnen?
Een rit in de ronde van de Denderstreek dat jaar. Ik heb een overwinning als junior en eentje als nieuweling gehaald. Als niet explosief renner is het heel moeilijk winnen. Ik denk dat ik als laatstejaars junior meer de helft van de koersen in de kopgroep geeindigd ben, om dan de laatste van de groep te worden.

Een rit in de ronde van de Denderstreek dat jaar. Ik heb een overwinning als junior en eentje als nieuweling gehaald. Als niet explosief renner is het heel moeilijk winnen. Ik denk dat ik als laatstejaars junior meer de helft van de koersen in de kopgroep geeindigd ben, om dan de laatste van de groep te worden.
straf, zijn er niet teveel die bij de nieuwelingen en junioren iets winnen dus toch wat getalenteerd ;)

Iemand al ooit iets gekocht van Zcyclist? (Zale-online) Ze beweren zelf dat het in samenwerking is met bioracer.
Ik heb daar ooit een assos broek gekocht , was volgens mij wel een verjaard model maar aan die prijs kon ik het niet laten liggen, gewoon netjes nieuw ontvangen

Hier een beetje dezelfde vraag maar dan met MyWhoosh. De Strava integratie staat aan dus die krijgt de MyWhoosh data van de rit. Maar mijn Garmin denkt nog steeds dat ik een luie zak ben..

Ofwel dual recorden met een garmin device, ofwel de FIT file uit MyWhoosh exporteren en manueel in garmin connect uploaden.

Ergens in de antwoorden is er iemand die een .exe gemaakt heeft die het automatiseert.

Terug
Bovenaan